نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

نشست خبری TGC 2018؛ هدف صادرات بازی به بازارهای جهانی است

دومین نشست خبری رویداد Tehran Game Convention 2018 برگزار شد. رویدادی که قرار است ۱۴ و ۱۵ تیر در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شود. 

در دومین و آخرین نشست خبری نمایشگاه TGC 2018 که با حضور رسانه‌های خبری برگزار شد، صحبت از اهداف سه‌گانه این رویداد شد،‌ هدف اول؛ ارتقای سطح دانش بازی‌سازان داخلی است.

هدف دیگر ما افزایش صادرات بازیهای ایرانی به بازارهای جهانی است که سال گذشته در این راه توفیقاتی حاصل شد و امسال هم برای دستیابی به این هدف برنامههای بیشتری داریم. هدف دیگر ما هم این است که ایران را به هاب منطقه در حوزه بازیسازی بدل کنیم تا هرکس که در منطقه می‌‌خواهد از آخرین تحولات صنعت بازی آگاهی یابد یا تعاملات بینالمللی داشته باشد به این رویداد بیاید.

حسن کریمی قدوسی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

قدوسی گفت در شرایط فعلی، اهمیت برگزاری تی‌جی‌سی هم از بعد داخلی و هم بعد خارجی دو چندان است:

با توجه به این که هم شرایط گرفتن روادید برای رفتن به دیگر کشورها سختتر شده و هزینههای سفر خارجی با توجه به نوسانات خارجی افزایش یافته است، برگزاری TGC هزینه بازیسازان برای تعاملات بینالمللی را کاهش میدهد. همچنین آمریکا پس از خروج از برجام، در تلاش است ایران را منزوی کرده و جلو دسترسی ما به فناوری و محصولات خارجی را بگیرد. در چنین شرایطی آوردن ناشران خارجی و گسترش تعاملات بینالمللی، پاتکی به این هدف امریکا است و اگر ما این کار را نکنیم، خودمان به سمت ایزوله شدن کشور حرکت کردهایم.

حسن کریمی قدوسی

نمایشگاه TGC 2018

تی‌جی‌سی؛ امسال اسپانسر خارجی دارد. این هم خبر دیگری بود که مدیرعامل بنیاد به آن اشاره کرد و گفت شرکت آلمانی Adjust که در حوزه رسانه و تبلیغات آنلاین فعالیت دارد، حامی این رویداد شده است. او همچنین به کاهش هزینه‌های تی‌جی‌سی هم پرداخت و گفت:

در این راه هزینههایی مثل ساخت غرفه را با حفظ کیفیت کاهش دادهایم. همچنین سال گذشته میهمانان را به اصفهان بردیم که امسال این سفر با هزینه خودشان برگزار میشود. هزینههای اقامت نیز مناسبتر از سال گذشته شده است.

سالومه اشتری، مدیر اجرایی تی‌جی‌سی ۲۰۱۸ هم از آمار و ارقام این رویداد گفت:

تاکنون حضور ۱۲۰۰ شرکت کننده در تی‌جی‌سی قطعی شده است. همچنین ۶۷ غرفه نیز در بخش نمایشگاهی برپا میشود. با توجه به این که سال گذشته تعدادی غرفه به رایگان در اختیار ناشران خارجی و برندگان جشنواری بازیهای رایانهای تهران قرار داده شده بود، این موضوع امسال حذف شده است؛ در نتیجه تعداد غرفهها با آمار سال گذشته برابری میکند.

۲۹ ناشر خارجی که در میان آنها نامهای مطرحی چون سونی و الکترونیک آرتز وجود دارد به ایران میآیند تا به بررسی بازیهای کشورمان و امکان صادرات آنها بپردازند.

تاکنون ۳۶۰ بلیت برای بخش همایش و کنفرانسها به فروش رفته است و بلیت فروشی تا ۸ تیرماه ادامه دارد.

۸۳ بلیت برای شرکت در مسترکلاسها به فروش رفته است. این کلاسهای فشرده با حضور اساتید برجسته بینالمللی یک روز پیش از آغاز تی‌جی‌سی در انستیتو ملی بازیسازی برپا می‌شود.

سالومه اشتری؛ مدیر اجرایی تی‌جی‌سی ۲۰۱۸

ما قبل از این در زومجی با مدیرعامل بنیاد، حسن کریمی قدوسی گفتگویی ویدیویی داشتیم که درباره موضوعات روز بازی در ایران صحبت کردیم؛ یکی از آن‌ها تی‌جی‌سی بود:

دانلود ویدیو در آپارات | تماشا در یوتیوب

تی‌جی‌سی ۲۰۱۸ روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای تهران برگزار می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده