نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

انیمیشن Incredibles 2 رکورد فروش روز دوشنبه انیمیشن‌های سینمایی را شکست

انیمیشن Incredibles 2 (شگفت انگیزان 2) در ادامه رکوردشکنی‌های خود موفق شد رکورد فروش روز دوشنبه انیمیشن‌های سینمایی را نیز بشکند.

از روز جمعه هفته گذشته و پس از حدود ۱۴ سال انتظار، سرانجام اکران انیمیشن Incredibles 2 آغاز شد. این انیمیشن سینمایی موفق شد در سه روز نخست اکرانش کمی بیش از ۱۸۲.۶ میلیون دلار فروش کند تا رکورد بهترین افتتاحیه انیمیشن‌های سینمایی تاریخ را بشکند. علاوه بر بزرگ‌ترین افتتاحیه تاریخ انیمیشن‌های سینمایی، انیمیشن Incredibles 2 رکورد افتتاحیه فیلم‌های با درجه سنی PG را نیز شکسته و همچنین هشتمین افتتاحیه برتر تاریخ سینما را نیز در اختیار دارد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دنباله انیمیشن The Incredibles (‌شگفت‌انگیزان) رکورد دیگری را نیز شکسته است. انیمیشن Incredibles 2 موفق شد در روز دوشنبه ۲۳.۹ میلیون دلار دیگر بفروشد تا ضمن رسیدن به فروش ۲۰۶.۶ میلیون دلار، رکورد فروش روز دوشنبه انیمیشن‌های سینمایی را نیز بشکند. 

این رکورد پیش از این متعلق به انیمیشن Shrek 2 (شرک ۲) محصول استودیوی انیمیشن‌سازی دریم ورکس بود که در سال ۲۰۰۴ موفق شد در روز دوشنبه ۲۳.۴ میلیون دلار فروش کند. همچنین پس از فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) با ۲۵.۳ میلیون دلار فروش در سال ۲۰۱۵، انیمیشن Incredibles 2 توانسته دومین نمایش پرفروش در روز دوشنبه در ماه ژوئن را نیز به نام خود ثبت کند که پیش از این این رکورد به انیمیشن Finding Dory (در جستجوی دوری)، دیگر محصول پیکسار و والت دیزنی تعلق داشت که در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۹.۶ میلیون دلار فروش کرده بود. در مجموع انیمیشن Incredibles 2 توانسته ۱۲امین نمایش پرفروش در روز دوشنبه را تجربه کند که در رتبه اول فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) با ۴۰.۱ میلیون فروش قرار دارد. حال باید دید که قسمت دوم شگفت انگیزان چه رکوردهای دیگری را خواهد شکست.

کریگ تی. نلسن در نقش باب پار، هالی هانتر در نقش هلن پار، سارا واول در نقش ویولت پار، هاک میلنر در نقش دش پار، ساموئل ال. جکسون در نقش فروزون، جان راتزنبرگر در نقش آندرماینر، برد برد در نقش ادنا مد، باب ادنکیرک در نقش وینستون دور، کاترین کینر در نقش اولین دور، جاناتان بانکز در نقش ریک دیکر، سوفیا بوش در نقش ووید و ایزابلا روسلینی در نقش امباسدور، از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن Incredibles 2 حضور دارند و صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده داشته‌اند. مانند قسمت اول، برد برد کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه این انیمیشن را بر عهده داشته است.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده