نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۹

والت دیزنی پیشنهاد جدید و بسیار بزرگی برای خرید فاکس قرن 21 داد

سرانجام والت دیزنی پیشنهاد جدید خود برای خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن 21 را ارائه کرده که رقم آن بسیار بزرگ و سرسام آور است.

آذر سال گذشته، والت دیزنی اقدام به خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن بیستم از کمپانی فاکس قرن 21 کرد. ارزش این قرارداد ۵۲ میلیارد دلار اعلام شده بود. با این حال، هفته گذشته بود که شرکت کامکست پیشنهاد جدیدی را برای خرید شرکت فاکس قرن 21 ارائه کرد. پیشنهاد جدید کامکست حدود ۶۵ میلیارد دلار عنوان شده است. پس از آن اعلام شد که والت دیزنی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش پیشنهاد خود برای خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن 21 است. 

حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دیزنی پیشنهاد جدید و بسیار سرسام آور خود برای خرید شرکت فاکس قرن بیستم را ارائه کرده که ظاهرا باعث رضایت سهامداران این شرکت نیز شده است. طبق خبرهای منتشر شده،‌ دیزنی پیشنهاد خرید ۷۱.۳ میلیارد دلاری برای خرید سهام و دارایی‌های شرکت فاکس قرن 21 ارائه کرده که ظاهرا باعث لغو بررسی درخواست جدید شرکت کامکست شده است. این پیشنهاد حدود ۱۹ میلیارد دلار بیشتر از پیشنهاد اول دیزنی است. گفته می‌شود طی روزهای آینده تفاهم نامه اولیه دیزنی و فاکس اصلاح و قرارداد نهایی جدید امضا خواهد شد و احتمالا به‌زودی شاهد ادغام کامل این دو شرکت بزرگ سرگرمی خواهیم بود. باب ایگر، رئیس و مدیر ارشد اجرایی والت دیزنی در بیانیه منتشر شده گفت:

به دست آوردن حقوق فاکس قرن 21 یک ارزش مالی قابل توجه برای سهامداران هر دو شرکت به ارمغان خواهد آورد و پس از ۶ ماه برنامه‌ریزی برای ادغام، ما در مورد تناسب استراتژیک دارایی‌ها و پتانسیل و استعدادی که در فاکس وجود دارد، بیشتر از گذشته مشتاق و مطمئن هستیم. در دوره زمانی‌ای که تغییرات در صنعت سرگرمی پویا و مرتبا در حال تغییر است، ترکیب دیزنی و مجموعه بی‌نظیر فاکس که ترکیبی از تجارت‌ها و مجموعه‌های مختلف است، به ما اجازه می‌دهد تا محتوای باکیفیت‌تر، عالی‌تر و جذاب‌تری را مستقیما به مخاطبان ارائه کنیم و همچنین باعث گسترش حضور بین المللی ما می‌شود که این موضوع باعث خواهد شد تا ما بتوانیم با تقاضای رو به رشد مصرف‌کنندگان مواجه شویم و براساس سلیقه‌های متفاوت آن‌ها در سراسر جهان، محصولات سرگرمی‌ مختلفی را تولید کنیم و ارائه دهیم.

walt disney

همچنین طرفداران مارول دیگر تقریبا می‌توانند مطمئن باشند که حقوق دو مجموعه مردان ایکس (X-Men) و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) به مارول استودیو باز خواهد گشت. این تغییر در رقم پیشنهادی دیزنی باعث طولانی‌تر شدن روند ادغام دیزنی با فاکس نخواهد شد و همچنین هنوز فاکس رسما کنار گذاشتن کامکست را اعلام نکرده است و باید طی روزهای آینده صبر کنیم و منتظر واکنش رسمی فاکس قرن 21 باشیم، اما خبرهایی حاکی از سرعت بخشیدن به روند ادغام دیزنی با فاکس وجود دارد و یکی از دلایل آن را می‌توان نزدیک بودن سیاست‌ها و برنامه‌های این دو شرکت دانست.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده