نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲

شایعه: ساخت فیلم های فرعی جدید دنیای جنگ ستارگان متوقف شد

طبق شایعات منتشر شده، والت دیزنی و لوکاس فیلم موقتا ساخت فیلم‌های فرعی جدید دنیای جنگ ستارگان را متوقف کرده‌اند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه لوکاس فیلم ساخت تمامی فیلم‌های آنتولوژی و فرعی آینده دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) را متوقف کرده است. طبق خبری که وب‌سایت کولایدر منتشر کرده، در حال حاضر تمرکز لوکاس‌فیلم تنها روی ساخت فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود ۹) و همچنین سه‌گانه جدید فیلم Star Wars است. سه‌گانه جدید دنیای جنگ ستارگان قرار است پس از پایان قسمت نهم منتشر شود و لوکاس‌فیلم در حال بررسی ساخت این فیلم در یک مسیر جدید و متفاوت است. این تصمیم پس از شکست تجاری فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) در گیشه گرفته شده است. این فیلم تنها تا به امروز کمی بیش از ۳۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

گفته می‌شود که والت دیزنی حدود ۵۰ میلیون دلار از فیلم Han Solo (هان سولو) ضرر خواهد کرد که بودجه آن ۲۵۰ میلیون دلار اعلام شده است. اگرچه دیزنی و لوکاس‌فیلم هنوز این خبر را رسما تایید و اعلام نکرده‌اند، اما طبق شایعات منتشر شده، لوکاس‌فیلم و دیزنی به‌دنبال ساخت فیلم Obi-Wan Kenobi (اوبی وان کنوبی) که اتفاقات آن پس از سه‌گانه پیش درآمد و پیش از سه‌گانه اصلی جریان داشت، به‌همراه فیلم Boba Fett (بوبا فت) به کارگردانی و نویسندگی جیمز منگولد، بودند و حال سرنوشت این دو پروژه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

Boba Fett

ماه آبان سال گذشته بود که لوکاس‌فیلم و والت دیزنی ساخت سه گانه جدید فیلم Star Wars به کارگردانی و نویسندگی رایان جانسون، کارگردان و نویسنده فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) را رسما تایید و اعلام کردند. همچنین دیوید بنیاف و دی. بی. وایس، سازندگان سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، کار نوشتن فیلمنامه سری جدید فیلم‌های دنیای جنگ ستارگان را بر عهده گرفته‌اند که سرنوشت این پروژه که اطلاعاتی از آن در دسترس نیست نیز نامشخص است.

فیلم Star Wars: Episode IX به‌ کارگردانی و نویسندگی جی جی آبرامز، در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸) به روی پرده‌های سینما خواهند رفت.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده