نویسنده: پیمان مرادی
// جمعه, ۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Gleam of Fire

Gleam of Fire، یک بازی پلتفرمر دو بعدی خوش ساخت است که با الهام از بازی‌های کلاسیک این سبک ساخته شده است. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

سبک Metroidvania، یکی از زیر ژانرهای دوست‌داشتنیِ سبک اکشن ماجراجویی است که نام خود را از ترکیب کردن نام دو بازی کلاسیک Metriod و Castlevania به‌دست آورده است. بازی‌های این سبک معمولاً پلتفرمرهای دو بعدی‌ای هستند که در آن‌ها حرکت شخصیت اصلی بازی به صورت ساید اسکرولینگ است. بازی آیفون و آیپد Gleam of Fire، یکی از جدیدترین بازی‌های منتشر شده در سبک Metroidvania است که به راحتی دوستداران این سبک از بازی‌ها را به خود مجذوب می‌کند.

Gleam of Fire

شما در این بازی کنترل شخصیتی را بر عهده دارید که از لحاظ ظاهری شباهت عجیب و غریبی به بتمن دارد! مشابه سایر بازی‌های این سبک، قهرمان داستان در هر مرحله از بازی با انواع و اقسام موجودات شیطانی روبه‌رو خواهد شد که پس از از پای درآوردن آن‌ها، می‌بایست خودش را به دروازه یا پورتالی برساند که او را به مرحله‌ی بعد می‌برد. گیم پلی بازی بسیار ساده است؛ شما در محیط بازی به صورت افقی به سمت چپ و راست حرکت می‌کنید، دشمنانی که بر سر راه‌تان قرار می‌گیرند را به کمک کلیدهای حمله‌ای که در سمت راست صفحه نمایش قرار گرفته‌اند، نابود می‌کنید و با پریدن و عبور از موانعی که در جلوی‌تان قرار دارند، خود را به دروازه‌ی پایانی هر مرحله می‌رسانید.

ترکیب رنگ‌های آبی و مشکی جلوه‌ی بسیار زیبایی به محیط بصری بازی داده‌‌اند

هر مرحله از بازی سه ستاره دارد که برای کسب هر سه‌ی آن‌ها می‌بایست سه مشعلی که در هر مرحله تعبیه شده‌اند را به کمک تیر و کمانی که در اختیار دارید، روشن کنید. اگر چه که کلیت گیم پلی بازی به نظر ساده می‌رسد اما خود بازی آنچنان هم ساده نیست؛ اتخاذ زمانبندی مناسب به هنگام پریدن و حمله کردن در بازی کمی دشوار است. کافی است یک صدم ثانیه زودتر یا دیرتر از موعد از خودتان واکنش نشان دهید تا به راحتی جان خود را از دست بدهید و مجبور شوید مرحله‌ای که در آن قرار گرفته بودید را دومرتبه از اول آغاز کنید. یکی از چیزهایی که احتمالاً به مذاق‌تان خوش نخواهد آمد، نبود چک پوینت در بازی است که در برخی از مراحل واقعاً اذیت کننده خواهد بود. البته محل قرار گیری موانع، تله‌ها و دشمنان‌تان در هر مرحله از بازی پس از مردن، تغییر نخواهد کرد، بنابراین می‌توانید حداقل اطمینان داشته باشید که مسیری را که قبلاً طی کرده‌اید، بتوانید دوباره به همان شکل، پشت سر بگذارید. با استفاده از ستاره‌ها و امتیازاتی که در هر مرحله بدست می‌آورید، می‌توانید قابلیت‌های مختلف قهرمان بازی را ارتقا دهید. با توجه به افزایش تدریجی درجه‌ی سختی مراحل، مطمئناً ارتقا دادن قابلیت‌های قهرمان بازی به کارتان خواهد آمد. بازی دارای سه جهان مختلف است که هر کدام از آن‌ها نیز دارای ده مرحله هستند. تعداد مراحل و درجه‌ی سختی آن‌ها به حدی هست که شما را برای چندین روز به خود مشغول کند.

Gleam of Fire

محیط بصری بازی از طراحی زیبایی بهره می‌برد؛ همه چیز در بازی، حالت سایه مانند دارد و ترکیب رنگ‌های آبی و مشکی نیز جلوه‌ی بسیار زیبایی به بازی داده‌ است. موسیقی بازی نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. هر چند صداگذاری بازی می‌توانست بهترین از این چیزی که است، باشد.

Gleam of Fire، اگر چه که یک شاهکار نیست و کم و کاستی‌هایی دارد اما به واسطه‌ی گیم پلی درگیر کننده و محیط بصری چشم نوازش، به خوبی دوست‌داران بازی‌های Metroidvania را که به‌دنبال اکتشاف و گشتن آیتم‌های مخفی و مبارزه با باس‌های قدرتمند در یک محیط دوبعدی هستند، راضی می‌کند. این بازی با قیمت ۳.۹۹ دلار فعلاً تنها برای سیستم عامل iOS منتشر شده است. اگر شما هم از کسانی هستید که با بازی‌های کلاسیک پلتفرمر دوبعدی خاطره داشته‌اند، مطمئناً تجربه‌ی Gleam of Fire برای‌تان خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود بازی آیفون و آیپد Gleam of Fire


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده