// جمعه, ۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

پیش نمایش بازی The Crew 2

مجموعه The Crew در آینده می‌تواند به رقیبی سرسخت برای Forza Horizon و Need For Speed تبدیل شود، به شرطی که The Crew 2 بتواند ستون محکمی برای ایده‌های آینده باشد.

همه ما یوبیسافت را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان و ناشرهای حال حاضر جهان قبول داریم و سال‌ها است که با محصولات مختلف این شرکت همراه شده‌ایم و بزرگ شدن و گسترده شدن آثارش را به چشم خود دیده‌ایم. شرکتی که زمانی با پرچمدارانی مثل Splinter Cell، Assassin’s Creed و Prince of Persia شناخته می‌شد، این روزها به قدری بال و پر گشوده است که هر ساله برنامه‌های متنوعی برای مخاطبان خود در نظر دارد و با نظم خاصی تمامی مجموعه‌های خود را با سرعتی مناسب پیش می‌برد. شاید چیزی که باعث می‌شود یوبی سافت متمایزتر از رقبای خود به نظر برسد و البته همیشه هم عملکرد درخشانی از خود برجای نگذارد، ماجراجویی‌های جدیدی است که همواره بخشی از تمرکز خود را روی آن می‌گذارد. Ubisoft با معرفی The Divison برای اولین بار سعی کرد تا مرزهای خودش در یک اکشن سوم شخص را که به نوعی تخصص اصلی این کمپانی فرانسوی به شمار می‌رود، جابجا کند؛ با معرفی سری واچ داگز برای اولین بار یک بازی جهان‌باز مدرن ارائه داد و توانست در همان گام اول با مجموعه‌های بزرگی چون GTA مقایسه شود و همچنین با سرمایه‌گذاری روی بازی The Crew نه برای اولین بار، اما به شکلی کاملا جدی‌تر وارد سبک ریسینگ شد و ردپایی از خود را در این ژانر نیز برجای گذاشت. البته که هیچکدام از این آثار نتوانستند موفقیت خارق‌العاده‌ای به‌دست آورند، اما به عنوان اولین تجربه، چندان هم فاجعه‌بار ظاهر نشدند. نکته‌ای که الان اهمیت دارد این است که تمامی این مجموعهها توسط یوبی سافت حفظ شده‌اند و این ناشر ریسک‌پذیر، تصمیم گرفته است تا همچنان روی ماجراجویی‌های جدیدش پافشاری کند. پس از موفقیت خوبی که Watch Dogs 2 در قیاس با نسخه اول خود کسب کرد، حالا وقتش رسیده است تا استودیو Ivory Tower با بازی The Crew 2 امتحانش را پس بدهد.

The Crew 2

کیفیت بصری، اولین بخشی است که The Crew 2 در آن با سرعت زیاد نسخه قبلی‌اش را پشت سر می‌گذارد

اگر نگاهی به تاریخچه یوبی‌سافت در زمینه بازی‌های ریسینگ داشته باشیم، چندان با نام‌های بزرگ و حیرت‌برانگیزی روبرو نخواهیم شدیم. سری Trackmania و بازی Driver: San Francisco شاید آخرین اسامی درخوری باشند که در کارنامه یوبیسافت در یکی از قدیمی‌ترین ژانرهای بازی‌های ویدیویی به چشم می‌خورند. همین هم سبب می‌شود تا اولا انتظار شاهکار بزرگی از این کمپانی نداشته باشیم و ثانیا هم کار برای استودیو Ivory Tower که برای ساخت اولین اثرش تلاش می‌کرد، بسیار سخت باشد. با این حال هر چه که بود، بازی The Crew در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و کسانی که قبل از بازی نگاهی به نقدها و نمرات آن انداختند، احتمالا تمایل چندانی به تجربه آن هم پیدا نکردند. مشکل اصلی اما این نبود که اصلا استودیو سازنده بلد نیست چطور یک بازی ریسینگ بسازد، مشکل این بود که بسیاری از ایده‌های جدید و فوق‌العاده آن‌ها، آن طور که باید در جای خود ننشسته بودند. ناسلامتی داریم در مورد اثری صحبت می‌کنیم که آمریکای به آن بزرگی را با تمام تنوع محیطی، آب و هوایی و شهری‌اش زیر پای شما گذاشته بود. مراحل بازی و رقابت‌های آن نیز تنوع جالبی داشت و حتی تیم سازنده سعی کرده بود حس و حالی اکشن هم به برخی از ماموریت‌های شما بدهد، اما با این حال مشکلاتی در بازی هم وجود داشت که اجازه نمی‌داد The Crew با وجود خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایش بالاتر از یک ریسینگ معمولی قرار بگیرد. همه مشکلات هم از اینجا نشات می‌گرفت که جهان بازی آن پویایی و نشاط لازم را نداشت و شاید خیلی پژمرده و بی‌روح به نظر می‌رسید. قابلیت آنلاین بودن بازی به سبب بزرگی بیش از حد نقشه کمک شایانی به آن نکرده بود و رویدادهای این جهان بی در و پیکر هم بسیار کمتر از آنی بود که انتظارش را داشتیم. تمامی این نواقص باعث می‌شدند که فقط عشق ریسینگ‌های واقعی به بازی وفادار بمانند و تعداد بازیکنان روز به روز کمتر شود. حالا که ۴ سال از انتشار نسخه اول گذشته است، حداقل انتظارات این است که استودیو Ivory Tower در نسخه جدید بازی بتواند این ایرادات را تاحدودی برطرف کند و می‌توانم بگویم که تقریبا هم در مسیر درستی گام برداشته است. مسیری که حداقل ما را به تجربه یک بازی کاملا سرگرم‌کننده امیدوار می‌کند.

همچنان نقشه‌ای به وسعت کل کشور آمریکا زیر تایرهای ماشین شما خواهد بود

اولین چیزی که پس از معرفی بازی The Crew 2 توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد، جاه‌طلبی سازندگان در تنوع بالای بازی بود. دیگر قرار نیست فقط با موتورها و ماشین‌ها و رقابت‌های جاده‌ای و خیابانی سروکار داشته باشیم. حالا دو نوع وسیله نقلیه جدید هم به بازی اضافه شده‌اند که شاید بیشترین نگرانی ما نحوه کنترل و هندلینگ آن‌ها باشد. به هر حال باید سازندگان بتوانند طوری گیم‌پلی را پیاده‌سازی کنند که راندن یک خودروی سوپراسپرت و پروازی نمایشی با یک هواپیمای ملخی بتواند حس و حال کاملا متفاوتی را به بازیکن القا کند. چیزی که با توجه به نسخه بتای بازی، تاحدودی خوب از کار درآمده است که ما را به موفقیت این اثر امیدوارتر می‌کند. اما قبل از اینکه در مورد گیم‌پلی و تغییرات گسترده آن صحبت کنیم، بگذارید در مورد اولین چیزی که با ورود به بازی برقش چشمان‌تان را می‌گیرد، حرف بزنیم. گرافیک The Crew 2 از همان اولین تریلرهایی که از گیم‌پلی بازی منتشر شد، نوید یک جهان تماشایی با جزئیاتی دیدنی را می‌داد و با توجه به تجربه‌ای که از نسخه بتا بازی داشتم، می‌توانم بگویم که اگر شاهد باگ یا اتفاقات عجیب و غریبی در روند توسعه آن در چند روز باقیمانده نباشیم، قطعا از لحاظ بصری با اثر چشم‌نوازی روبرو خواهیم بود. علاوه بر اینکه جزئیات و طراحی داخلی و خارجی خودروها در قیاس با نسخه قبلی با پیشرفت و بهبود روبرو شده است، المان‌های مربوط به آب و هواهای گوناگون نیز بسیار زنده‌تر و طبیعی‌تر از قبل به نظر می‌رسند. با این حال، تخریب‌پذیری خودروها که در نسخه قبلی جزو نقاط ضعف بازی به حساب می‌آمد، گویا هنوز جای کار دارد و باید امیدوار باشیم که نسخه نهایی بازی در این زمینه عملکرد مطلوب‌تری را برجای بگذارد.

The Crew 2

نقشه بازی از لحاظ وسعت کماکان همانند قبل خواهد بود و باز هم تمام مناطق آمریکا میزبان غرش ماشین‌های پرسرعت رانندگان است. شاید در قیاس با سری Forza Horizon که در هر شماره خود منطقه جدیدی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد، تصمیم تیم Ivory Tower برای حفظ نقشه قبلی خود کمی ما را نگران کند که باز هم قرار است با یک محیط تکراری سروکار داشته باشیم، اما نکته مثبت اینجا است که سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا جایی که می‌توانند از پتانسیل بالای چنین فضای عظیمی بهره ببرند. البته که نباید فراموش کنیم حالا همان چشم‌اندازهای دیدنی و لبریز از تنوع آمریکا قرار است به لطف گرافیک بالای بازی بسیار زیباتر از قبل به نظر برسند و از طرفی هم قابلیت Photo Mode به شما این امکان را می‌دهد که لحظات فوق‌العاده‌ای را در میان ماجراجویی‌های خود ثبت کنید و از رانندگی خود بسیار بیشتر از قبل لذت ببرید.

بیشتر از اینکه شاهد تغییر در نوع مسابقات باشیم، احتمالا شاهد بهبود گیم‌پلی و کنترل خودروها و سایر وسایل نقلیه خواهیم بود

هسته اصلی گیم‌پلی شاید تفاوت چندانی با نسخه قبلی نداشته باشد. باز هم شما در یک دنیای کاملا جهان‌باز آزادی عمل فراوانی در اختیار دارید و می‌توانید در مسابقات مختلف شرکت کنید، درآمد خود را افزایش دهید، خودروهای جدید بخرید یا داشته‌های خود را تیونینگ کنید و در نهایت آزادانه در دنیای بی‌در و پیکر بازی بگردید. مسابقات نسبت به قبل تفاوت محسوسی نخواهند داشت، اما چیزی که باعث می‌شود بازی همچنان جذابیت خود را حفظ کند، استفاده از وسایل نقلیه دیگر و سوییچ کردن بین آن‌ها است. تقریبا هر کسی که نسخه آزمایشی بازی را تجربه کرده است، از سیستم سوییچ بسیار جالب میان وسیله‌های نقلیه مختلف ابراز رضایت کرده و آن را به عنوان یکی از بهترین‌ ایده‌های بازی قلمداد کرده است. در حقیقت شما هیچ نیازی ندارید که وارد منوهای پیچیده شوید تا مثلا از قایق پیاده شده و به سراغ خودروی خود بروید، بلکه فقط با نگه‌داشتن یک دکمه قایق شما تبدیل به خودرو شده و در نزدیک‌ترین خشکی ظاهر می‌شود. نمی‌دانم مکانیزمی را که در بازی Driver: San Franciso برای عوض کردن خودروها تعبیه شده بود به یاد دارید یا نه، اما خب این یکی از نظر سرعت، خیلی راحت آن مکانیزم دوست‌داشتنی را هم پشت سر می‌گذارد.

The Crew 2

سوییچ کردن بین وسایل نقلیه مختلف به بهترین و سریع‌ترین شکل ممکن در بازی گنجانده شده است

به طور دقیق در بازی شاهد ۵ نوع وسیله نقلیه مختلف خواهیم بود که دو نوع آن مختص خودروها است و به دو دسته ماشین‌های خیابانی و آفرود تقسیم می‌شوند که چه از لحاظ ظاهری و چه هندلینگ دارای شاخصه‌های متفاوتی خواهند بود. همچنین در این بین خودروهای مخصوص رالی نیز به چشم می‌خورند که آن‌ها را هم می‌توان چیزی بین این دو گروه دسته‌بندی کرد. پس از این‌ها، به ترتیب نوبت به قایق‌ها، موتور سیکلت‌ها و هواپیماهای ملخی و نمایشی می‌رسد. با این حال، تنوع خودروها و مدل‌های آن همچنان حرف اول را در بازی خواهد زد و قرار است شاهد ماشین‌های متنوعی از ۵۸ کمپانی مشهور جهان باشیم. یکی از ویژگی‌های خوب بازی که می‌تواند برای ماشین‌بازها خبر خوشحال‌کننده‌ای باشد، استفاده از مدل‌های قدیمی و محبوب برندهای معروف در کنار ورژن‌های جدید و به‌روز آن‌ها است که قطعا می‌تواند تمام سلیقه‌ها را در برگیرد. از خودروها که بگذریم، موتورسیکلت‌ها با توجه به حضور کمپانی هارلی دیویدسون در بازی، بیشترین تنوع را به خود اختصاص می‌دهند که نسبت به نسخه قبلی پیشرفت کاملا محسوسی به حساب می‌آید.

مهم‌تر از همه این مواردی که تاکنون به آن اشاره کردیم، شاید چیزی که استودیو سازنده باید بیشترین تمرکزش را روی آن قرار داده باشد، ارائه یک هندلینگ خوب، قابل لمس و متمایز است که جای خالی‌اش در نسخه قبلی کاملا احساس می‌شد. نمی‌خواهم شما را به یک انقلاب بزرگ در این زمینه امیدوار کنم و شاید بهتر است اصلا چنین انتظاراتی را کنار بگذاریم، اما بازخوردهای متفاوت و همچنین تجربه نسخه آزمایشی بازی نشان می‌دهد که The Crew 2 نسبت به اثر قبلی Ivory Tower قرار است بهتر ظاهر شود و حداقل می‌توان امیدوار بود که به استانداردهای لازم نزدیک شده باشد. بازی به هیچ وجه قرار نیست حتی به یک شبیه‌ساز نزدیک هم بشود و کماکان حالت آرکید خود را حفظ خواهد کرد، اما می‌توان انتظار داشت که رانندگی در The Crew 2 هیجان بیشتری را به گیمر القا کند. به طور کلی، شاید The Crew 2 را نتوان بدون در نظر گرفتن نسخه قبلی تصور کرد. بازی کاملا روی ستون‌های نسخه پیشین خود استوار است و شاید حتی بتوان آن را نسخه‌ای بهبود یافته بازی The Crew نامید، اما چیزی که اهمیت دارد این است که یوبی سافت مصمم است تا همچنان روی سبک ریسینگ سرمایه‌گذاری کند و به احتمال زیاد اثر جدید Ivory Tower پیشرفت زیادی نسبت به چهار سال پیش خواهد داشت و می‌توان امیدوار بود که رقابت میان ریسینگ‌های درست و حسابی و ریشه‌دار، جذاب‌تر و سخت‌تر از قبل دنبال شود.

The Crew 2

بازی The Crew 2 در تاریخ ۸ تیر برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد و نسخه بتای عمومی آن نیز هم‌اکنون روی هر سه پلتفرم قابل بازی است. البته اگر از اعضای طلایی یوبی سافت استور باشید یا نسخه گلد ادیشن The Crew 2 را خریداری کنید، سه روز زودتر می‌توانید ماجراجویی خود را در کشور آمریکا آغاز کنید. نکته مهم‌تر اما پشتیبانی خوب و برنامه‌ریزی شده‌ای است که به طور مدون و در دو حالت ماهانه و فصلی به‌صورت رایگان از بازی صورت می‌گیرد و به طور مرتب شاهد محتویات و وسایل نقلیه جدیدی در بازی خواهیم بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده