نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸

ادگار رایت مستندی از گروه پاپ راک Sparks می‌سازد

پروژهٔ بعدی کارگردان فیلم موفق Baby Driver (بِیبی درایور)، فیلم مستندی از گروه معروف پاپ راک آمریکایی Sparks خواهد بود.

طبق گزارش سایت ایندی وایر، پروژه‌ٔ بعدی ادگار رایت، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ انگلیسی سینمای هالیوود، فیلم مستندی راجع به گروه قدیمی و معروف پاپ راک آمریکایی، یعنی گروه کالت Sparks خواهد بود. طبق گزارش این سایت، ادگار رایت در یکی از کنسرت‌های گروه اسپارکس در ماه می سال جاری حضور داشته و از روند اجرا و برگزاری کنسرت این گروه فیلم گرفته است و قرار است صحنه‌های ضبط‌ شده را در مستندی مورد استفاده قرار دهد؛ ادگار رایت از طرفداران قدیمی و پروپاقرص گروه پاپ راک اسپارکس است و به دلیل همین علاقهٔ فراوان خود به این گروه تصمیم گرفته است پروژهٔ بعدی خود را به ساخت فیلمی مستند از آن‌ها اختصاص دهد. وی در این رابطه چنین گفت:

زمانی که یکی از اجراهای گروه اسپارکس را در برنامهٔ Top of the Pops شبکه BBC در سال ۱۹۷۹ دیدم و البته به آلبوم Beat The Clock، آن هم با صفحه گرامافون گوش دادم، یکی از طرفداران این گروه شدم.

گروه پاپ راک آمریکایی اسپارکس در سال ۱۹۷۲ توسط ران و راسل مائل تشکیل شد. اجراهای تئاتری گروه اسپارکس با تضاد حضور بیش‌فعال و شوخ‌طبعِ راسل در کنار کم‌تحرکی و عبوسی ران، جلوه‌ای ممتاز به سبک موسیقیایی اسپارکس بخشید؛ ران نوازندهٔ کیبورد و خوانندگی بر عهدهٔ راسل بود. اسپارکس به دلیل لحن متفاوت و پیچیده‌‌اش، خیلی زود به معروفیت رسید و در صدر چارت جهانی فروش آلبوم‌ها قرار گرفت. از معروف‌ترین آهنگ‌های این گروه می‌توان به «This Town Ain’t Big Enough for Both of Us» ،«The Number One Song in Heaven» و همچنین آلبوم‌های «Lil’ Beethoven» و «Hello Young Lovers» اشاره داشت.

آخرین ساخته‌ٔ ادگار رایت، فیلم Baby Driver (بیبی درایور) بود که در تاریخ ۳۱ خرداد ماه سال گذشته روی پردهٔ سینما رفت و بازخورد بسیار خوبی در میان منتقدان داشت و با بودجه‌ٔ ۳۴ میلیون دلاری، به فروشی نزدیک به ۲۲۷ میلیون دلار در گیشه دست یافت. انسل الگورت، لیلی جیمز، جیمی فاکس، کوین اسپیسی، جان هَم و الیزا گونزالس در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. از میان فیلم‌های معروف ادگار رایت می‌توان به Hot Fuzz (هات فاز) و The World’s End (ته دنیا) و Shaun of the Dead (شاون مرده) اشاره کرد.

 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده