// یکشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵

تریلر بازی Minecraft ویژگی Cross-play بین سوییچ و ایکس باکس وان را نشان می‌دهد

تریلر جدید بازی Minecraft ویژگی کراس پلتفرم را بین نینتندو سوییچ و ایکس باکس نشان می‌دهد؛ در حالی که در آن سو سونی هیچ بیانیه‌ای در مورد این ویژگی صادر نکرده است.

با راه‌یابی بازی Fortnite: Battle Royale روی نینتندو سوییچ باز اخبار بازی پیرامون مخالفت کمپانی سونی با سیستم Cross-Play اوج گرفت. البته پیش‌تر با عرضه بازی Rocket League شاهد این اتفاق بودیم که سونی با تجربه بازی‌های بین پلتفرمی میان بازیکنان پلی استیشن 4 با ایکس‌ باکس وان و نینتندو سوییچ موافق نبوده است. به تازگی با توجه به آپدیت جدید بازی Minecraft بازیکنان Xbox One و Switch می‌توانند با یکدیگر از این بازی لذت ببرند و در این راستا سازندگان تریلری نیز منتشر کردند.

در کل هدف این ویدیو منتشر شده این است که نشان دهد که بازیکنان ایکس‌باکس وان می‌توانند بازی Minecraft را با کاربران سوییچ یا بلعکس بازی کنند. در جریان ویدیو کاربران را در حال استفاده از کنترلر‌های دو کنسول یاد شده می‌بینیم که در انتها نیز با نصف شدن صفحه لوگو نینتندو سوییچ و ایکس‌باکس نمایان می‌شود. نینتندو در این راستا توییتی منتشر کرد که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید:

سلام ایکس‌باکس! از آنجایی که از این به بعد می‌توانیم با هم Minecraft بازی کنیم، تمایل داری که با همدیگر ساخت و ساز را شروع کنیم؟

در ادامه نه تنها حساب کاربری ایکس‌باکس جواب داد بلکه صفحه ماینکرفت نیز به این صحبت ملحق شد. ایکس‌باکس در ادامه نوشت که «آنها حاضر هستند» و از نینتندو پرسید که باید ساخت چه چیزی را آغاز کنند.

در ادامه می‌توانید تریلر جدید بازی Minecraft را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

در آن سو این موضوع دوباره باعث شد که طرفداران سونی با درخواست‌های خود باری دیگر این کمپانی را زیر فشار ببرند. البته گفتنی است که باز با این حال سونی در برخی از بازی‌های پی سی و موبایل از ویژگی‌ کراس پلی استفاده کرده است.

جان اسمدلی، یکی از توسعه‌دهندگان سابق استودیو Daybreak Game (استودیو Sony Online Entertainment سابق)، بر این باور است که این موضوع بیشتر جنبه مالی برای سونی دارد. وی چندی پیش در توییتی نوشت:

آنها تمایل ندارند که مشتری‌ها محصولی را روی ایکس‌باکس بخرند که از آن روی پلی‌استیشن استفاده شده است؛ به همین سادگی. دلیل احمقانه‌ای است اما واقعیت همین است.

وی همچنین در ادامه از کاربران خواست که به کمپانی سونی در مورد اضافه شدن ویژگی کراس پلی فشار بیاورند و پافشاری کنند. البته در طی سال‌های اخیر سونی دلایل مختلفی را برای اضافه نکردن کراس پلی بیان کرده است. یکی از دلایلی را که اخیرا با توجه به راه‌یابی بازی Fortnite روی سوییچ مطرح شد، در ادامه بخوانید:

ما همیشه خواهان این هستیم که به صدای انجمن‌های پلی‌استیشن گوش دهیم و تجربه بازی کردن آنها را بهبود ببخشیم. بازی Fortnite با روند Free to Play خود هم‌اکنون به یکی از بازی‌های مورد علاقه کاربران روی پلی‌ا‌ستیشن 4 تبدیل شده است. با فروش ۷۹ میلیون کنسول PS4 در سرتاسر جهان و ۸۰ میلیون کاربر فعال در PlayStation Network، ما به خودی خود انجمن بسیار بزرگی را به‌وجود آورده‌ایم . ما همچنین قابلیت کراس پلی را روی پی‌سی، مک، آیفون و اندروید نیز فراهم کرده‌ایم و خواستیم که انجمن‌ بازیکنان را گسترش دهیم.

نظرات خود را در مورد ویژگی کراس پلی بین کنسول‌ها و نبود این ویژگی روی کنسول سونی با زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده