نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۲

اطلاعاتی از مجموعه جدید کمیک بتمن و سوپرمن منتشر شد

براساس خبرهای جدید کمپانی دی سی، برایان مایکل بندیس قرار است مجموعه سالانه‌ی جدید بتمن به نام 100Page Giant را که از ماه جولای انتشار آن آغاز می‌شود، بنویسد.

زمانی که کمپانی دی سی کامیکس، بخش فروش مجموعه‌ی کمیکی جدید خود به نام 100Page Giant را در ماه جولای (تیر-مرداد) و در شعب فروشگاه‌های Walmart در ایالات متحده راه‌اندازی کند، برایان مایکل بندیس قرار است ۱۲ بخش داستانی جدیدی را که در سری کتاب کمیک بتمن منتشر می‌شود، به قلم خود بنویسد. مایکل بندیس با انجام این کار، اولین قدم را در نوشتن کتاب‌های کمیک کاراگاهی شوالیه تاریکی برمی‌دارد. در حال حاضر هنوز هیچ طراح و هنرمندی برای طراحی تصاویر این مجموعه معرفی نشده است. می‌توان گفت برایان مایکل بندیس سابقه‌ای طولانی در زمینه نویسندگی کتاب‌های کمیک دارد و در طی همین مدت، با قهرمانان بسیار زیادی آشنا شده است. او در طی مدت فعالیت خود، در کمپانی مارول مشغول بود و کتاب‌هایی با محوریت شخصیت جسیکا جونز و دردویل نوشته است. بعد از مدتی فعالیت در کمپانی مارول کامیکس، او ترجیح داد که این شرکت را ترک کند و به کمپانی دی سی منتقل شود. او در طی فعالیت خود در کمپانی دی سی کامیکس، کتاب کمیک شخصیت سوپرمن و همچنین مجموعه‌ی Action Comics را نوشته است. با این حال، حالا که فرصت و شرایط نوشتن یک مجموعه‌ی سالانه‌ی جدید، آن هم با محوریت شخصیت بتمن برای او پیش آمده، رد کردن آن به‌شدت سخت خواهد بود. این مجموعه کمیک قرار است به صورت ماهانه نوشته و منتشر شود.

جالب است بدانید که در حال حاضر برایان مایکل بندیس در حال نوشتن سری کتاب کمیک سوپرمن برای فروشگاه‌های کتاب کمیک است و از طرف دیگر قرار است مجموعه‌ی ماهانه‌ی جدیدی برای شخصیت بتمن هم بنویسد تا به‌طور اختصاصی در فروشگاه‌های والمارت به فروش برسد. حال در سمت دیگر ماجرا، تام کینگ که نویسنده کتاب‌های کمیک بتمن محسوب می‌شود، قرار است ۱۲ بخش داستانی جدیدی را که در سری کتاب کمیک سوپرمن منتشر می‌شود، بنویسد. اسکات اسنایدر که به مدت چندین سال نویسندگی کتاب‌های کمیک بتمن را بر عهده داشت و در حال حاضر در حال نوشتن خط داستانی سری کتاب کمیک لیگ عدالت و New Challengers است، تا به این لحظه هنوز نوشتن هیچ مجموعه کمیک جدیدی از خط انتشار اصلی Giant در اختیار او قرار نگرفته است. از طرف دیگر، جف جانز هم که به‌تازگی از سمت سابق خود یعنی رئیس بخش خلاقیت کمپانی دی سی، استعفاء داده، هیچ بخشی از این مجموعه را در اختیار نگرفته است. جف جانز ریاست بخش خلاقیت را ترک کرد تا بتواند زمان بیشتری را روی نویسندگی کتاب‌های کمیک جدید بگذارد. 

براساس بیانیه‌ای که کمپانی دی‌سی اخیرا منتشر کرده، برایان مایکل بندیس قرار است اولین فعالیت خود در زمینه کتاب‌های کمیک بتمن را با داستان ۱۲ قسمتی Batman Giant آغاز کند. او اولین بار در قسمت سوم این سری کتاب کمیک که در ماه سپتامبر منتشر می‌شود، نویسندگی خواهد کرد. در این داستان، «بتمن وارد یک مبارزه با شخصیت ریدلر می‌شود؛ مبارزه‌ای که این مبارز شنل پوش را وارد یک معما و رمز و رازی می‌کند که به اندازه کره زمین گسترده می‌شود.» دو قسمت اول این مجموعه، شامل داستان‌هایی است که به قلم هنرمندان بااستعداد و کار کشته‌ی کمپانی دی سی مانند جیمی پالمیوتی و پاتریک زرکر نوشته می‌شود و تصاویر آن طراحی خواهد شد. به‌تازگی خلاصه‌ی کوتاهی از قسمت اول Batman Giant منتشر شده که به شرح زیر است:

بتمن در قسمت اول این مجموعه که «One More Chance» نام دارد، در طی جدیدترین پرونده‌ی خود به دنبال یک دختر گمشده می‌گردد؛ یک قصه‌ی کاملا جدید که داستان آن توسط جیمی پالمیوتی نوشته و تصاویر آن توسط پاتریک زرکر طراحی می‌شود. بتمن بزرگ‌ترین کاراگاه جهان به حساب می‌آید. همانطور که او در جدیدترین پرونده‌اش، سرنخ‌های موجود خود را دنبال می‌کند، به محلی برخورد می‌کند که مربوط به گذشته‌ی او می‌شود و او اصلا انتظار این را ندارد که باری دیگر گذرش به آنجا بیفتد؛ حالا چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

همانطور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، نویسنده سری کتاب کمیک بتمن و Mister Miracle یعنی تام کینگ قرار است مجموعه‌ی جدید سوپرمن را نویسندگی کند. طراحی تصاویر این مجموعه هم بر عهده‌ی اندی کوبرت است. براساس بیانیه‌ای که کمپانی دی سی منتشر کرده، تام کینگ قرار است اولین فعالیت خود در زمینه کتاب‌های کمیک سوپرمن را با داستان ۱۲ قسمتی Superman Giant آغاز کند. او اولین بار در قسمت سوم این سری کتاب کمیک که در ماه سپتامبر منتشر می‌شود، نویسندگی خواهد کرد. در این داستان، «زمانی که یک دختر کوچک دزدیده و از کره‌ی زمین بیرون برده می‌شود، سوپرمن ماموریت جدید خود را که به اندازه‌ی یک کهکشان وسعت دارد آغاز می‌کند تا در نهایت این جنایتکاران را پیدا کند... اما با این اوصاف او باید تصمیم بگیرد که برای نجات جان تنها یک نفر، حاضر است تا چه مسافتی را بپیماید!» دو قسمت اول این مجموعه، شامل داستان‌هایی است که به قلم هنرمندان بااستعداد و کار کشته‌ی کمپانی دی سی مانند جیمی پالمیوتی و تام درنیک نوشته می‌شود و تصاویر آن طراحی خواهد شد. به‌تازگی خلاصه‌ی کوتاهی از قسمت اول Superman Giant منتشر شده که به شرح زیر است:

در بخش اول داستان دو بخشیِ قسمت اول این مجموعه که «Endurance» نام دارد، The Daily Planet کلارک کنت را به کوچه‌ی تورنیدو می‌فرستد تا درباره این محله و محدوده، مقاله‌ای برای روزنامه بنویسد. اما زمانی که طوفان آغاز می‌شود و شدت می‌گیرد، ما متوجه می‌شویم که این گزارشگر باادب و باشخصیت اگر هویت گزارشگری خود را کنار بگذارد و با شکل و شمایل سوپرمن ظاهر شود، خیلی بیشتر مؤثر خواهد بود. 


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده