// دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

تحلیل کنفرانس نینتندو در E3 2018

کنفرانس نینتندو در نمایشگاه E3 2018 با تمرکز روی یکی از مهم‌ترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ یعنی بازی Super Smash Bros. Ultimate برگزار شد. با تحلیل این کنفرانس همراه باشید.

کمپانی Nintendo (نینتندو) به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیر‌گذار‌ترین فعالان حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی به هیچ عنوان اصلی‌ترین رویداد این صنعت یعنی نمایشگاه E3 را ساده فرض نمی‌کند و همواره محتوا‌ها و برنامه‌های بزرگی را برای آن در نظر می‌گیرد. بر‌خلاف دیگر کمپانی‌های حاضر در رویداد ذکر شده از جمله مایکروسافت، سونی، الکترونیک آرتز، یوبی سافت و بتسدا که کنفرانس‌های خود را به صورت زنده برگزار می‌کنند، کنفرانس کمپانی نینتندو چند سالی است به صورت ضبط شده پخش می‌شود. این امر باعث شده است که اجرای این رویداد به بی‌نقص‌ترین شکل ممکن و بدون اشکالات رایج در نمایش‌های زنده به نمایش در بیاید. اگر‌چه این احتمال وجود دارد که کمپانی نینتندو کنفرانس‌های آتی خود در نمایشگاه E3 را به صورت زنده بر‌گزار کند، اما رویداد مذکور در نمایشگاه E3 2018 در قالب استریم پخش شد. در این کنفرانس حدودا ۴۰ دقیقه‌ای شاهد بخش‌هایی بودیم که علاقه‌مندان به محصولات کمپانی نینتندو و دارند‌گان کنسول Nintendo Switch (نینتندو سوییچ) بدون شک از تماشای آن لذت برده‌اند. در ادامه به تحلیل و بررسی کنفرانس کمپانی نینتندو در نمایشگاه E3 2018 می‌پردازیم.

بازی Deamon X Machina

بازی Daemon X Machina برای علاقه‌مندان به مکا و موسیقی متال جذاب خواهد بود

استریم Nintendo Direct E3 2018 با معرفی یک بازی جدید برای کنسول نینتندو سوییچ تحت عنوان بازی Daemon X Machina آغاز شد. این بازی اکشن که به عنوان کسی که از تماشای انیمه‌های مکا و نبرد‌های بزرگ و پر انفجار آن‌ها لذت می‌برد و طرفدار پروپاقرص سبک موسیقی متال است، توانسته توجهم را به خودش جلب کند، توسط استودیو‌های Marvelous و First Studio در حال ساخت است و در سال آینده توسط نینتندو عرضه خواهد شد. این بازی یاد‌آور مجموعه Armored Core است و کنیچیرو تسوکودا، طراح بازی Armored Core: Nexus، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. پس از نمایش جنگ روبات‌ها، نوبت به معرفی بسته الحاقی دهمین بازی سری Xeno و دنباله بازی Xenoblade Chronicles یعنی بازی Xenoblade Chronicles 2 رسید. این بسته الحاقی که با نام Torna ~ The Golden Country شناخته می‌شود، در ۵۰۰ سال پیش از بازی Xenoblade Chronicles 2 جریان دارد و در قالب تریلر معرفی آن که ترکیبی از کات‌سین‌های هیجان‌انگیز و گیم‌پلی عالی بازی است، تعدادی از شخصیت‌های بازی مذکور از جمله جین و لورا را مشاهده کردیم.

با رسیدن به دقیقه چهارم کنفرانس کمپانی نینتندو در نمایشگاه E3 2018، با رجی فیس امی همراه شدیم. مدیر‌عملیاتی شعبه نینتندو در آمریکا صحبت‌هایش را با معرفی ویژگی‌های منحصر به فرد کنسول نینتندو سوییچ آغاز کرد و پس از آن به سراغ معرفی مکانیک‌های گیم‌پلی دو بازی Pokémon: Let's Go, Pikachu! و Pokémon: Let's Go, Eevee! و کاربرد کنترل حرکتی جوی کان‌ها در تجربه این بازی‌ها رفت. کنترلر Poke Ball Plus حاوی Mew یکی از دیگر محصولات جدید کمپانی نینتندو است که در جریان صحبت‌های رجی فیس امی معرفی شد. در نهایت اعلام شد که بازی‌های Pokémon: Let's Go, Pikachu! و Pokémon: Let's Go, Eevee!  و کنترلر Poke Ball Plus در تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) عرضه می‌شوند.

Super Mario Party

بازی Super Mario Party از آن دسته آثاری است که تا مدت‌ها می‌توان بدون خستگی آن‌ها را تجربه کرد و هر بار لذت برد

اما بدون هیچ تردیدی یکی از جالب توجه‌ترین بخش‌های رویداد نینتندو دایرکت در نمایشگاه E3 2018 برای آن دسته از دارندگان کنسول نینتندو سوییچ که به تجربه مینی‌گیم‌های چند‌نفره با حضور شخصیت‌های مشهور کمپانی نینتندو علاقه دارند، رونمایی از جدید‌ترین بازی مجموعه Mario Party یعنی بازی Super Mario Party است. هر یک از بازیکنان می‌توانند یک جوی کان را به دست بگیرند و بدون نیاز به خرید کنترلر اضافه، اقدام به تجربه بازی Super Mario Party به صورت دو نفره کنند. همچنین این بازی تا سقف چهار بازیکن را پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این بازی که در جریان تریلر رونمایی آن به نمایش در آمد، می‌توان به امکان استفاده از ارتباط وایرلس محلی و کنترل‌های حرکتی در برخی از مینی‌گیم‌ها اشاره کرد. با این حال یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های بازی مذکور امکان قرار دادن کنسول‌ها در کنار هم و راه‌اندازی یک سیستم چند نمایشگره در حالت Toad's Rec Room است. مسلما انجام بیش از ۸۰ مینی‌گیم جدید در قالب یازدهمین بازی سری Mario Party و امکان استفاده از شخصیت‌هایی همچون ماریو، لوییجی، روزالینا، یوشی، دانکی کونگ و باوزر تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

اگر از معرفی بازی Fire Emblem Three Houses، تایید انتشار نسخه نینتندو سوییچ بازی‌های Fortnite، Overcooked 2، Hollow Knight و Killer Queen Black، معرفی دموی جدید بازی Octopath Traveler بگذریم، با ویدیویی روبه‌رو شدیم که بازی‌هایی را به نمایش می‌گذارد که «به‌زودی» روی کنسول نینتندو سوییچ عرضه می‌شوند. مجموعه‌ای که بازی‌های مختلفی از جمله Starlink: Battle for Atlas، Arena of Valor ،Minecraft ، Dragon Ball FighterZ ، Captain Toad: Treasure Tracker ،Crash Bandicoot N. Sane Trilogy ، FIFA 19 ، Ark: Survival Evolved ، Paladins ،Dark Souls Remastered را شامل می‌شود. این ویدیو باری دیگر ثابت می‌کند که کنسول جدید کمپانی نینتندو از پشتیبانی بسیاری از بازی‌سازان ترد پارتی بهره می‌برد و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. در بخش دیگری از این ویدیو شاهد بسته‌های الحاقی برای تعدادی از بازی‌های کنسول مذکور از جمله Splatoon 2 و Mario + Rabbids Kingdom Battle بودیم.

بازی Super Smash Bros Ultimate

 بازی Super Smash Bros. Ultimate با در اختیار داشتن یکی از بزرگترین لیست شخصیت‌ها در بین بازی‌های مبارزه‌ای و گیم‌پلی عمیق به عنوان یکی از اصلی‌ترین آثار صنعت بازی‌های ویدیویی تلقی می‌شود

پس از نمایش این همه بازی بزرگ و کوچک که تک تک آن‌ها می‌توانند دارندگان کنسول نینتندو سوییچ را به وجد بیاورند، وارد اصلی‌ترین بخش کنفرانس کمپانی نینتندو در نمایشگاه E3 2018 شدیم. بخش طولانی که تماما به یکی از مورد‌انتظار‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های کنسول ذکر شده یعنی بازی Super Smash Bros. Ultimate اختصاص داده شده است. به شهر کیوتو در کشور ژاپن رفتیم، جایی که مرکز توسعه کمپانی نینتندو قرار دارد. پس از شنیدن صحبت‌های شینا تاکاهاشی در مورد استقبال عموم مردم از کنسول نینتندو سوییچ، تلاش نینتندو برای عرضه بازی‌هایی که مخاطبین را غافلگیر می‌کنند و تشکر از ناشران بازی‌های ویدیویی در سراسر جهان برای عرضه محصولات خود روی این کنسول، با ماساهیرو ساکورای، پای صحبت‌های کارگردان مجموعه بازی‌های Super Smash Bros نشستیم. نمایش بازی Super Smash Bros. Ultimate که بیش از ۲۰ دقیقه از وقت کنفرانس را در اختیار داشت، با بخش‌های مختلفی همراه بود. نمایش روستر این بازی که بالغ از ۶۸ شخصیت است و علاوه بر شخصیت‌هایی مشهور کمپانی نینتندو از جمله ماریو، لوییجی، باوزر، ساموس، دانکی کونگ، لینک و زلدا، شخصیت‌های کلود، ریو، سالید اسنیک، مگا من، پک من و سونیک را نیز شامل می‌شود، یکی از این بخش‌ها است. مطمئنا امکان نبرد با استفاده از این حجم از شخصیت‌های شناخته شده و نمادین که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و مکانیک‌های مبارزه مختص خود را دارند، در کنار پیشرفت‌های گرافیکی و محیط‌های فوق‌العاده‌ای که علاوه بر زیبایی بصری، دارای المان‌های منحصر‌به‌فرد هستند، فرصتی نیست که هیچ علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی به سادگی از کنار آن بگذرد. کنفرانس کمپانی نینتندو در حالی به پایان رسید که در کنار اعلام پشتیبانی بازی Super Smash Bros. Ultimate از کنترلر‌های Gamecube و مجسمه‌های آمیبو، شخصیت جدیدی برای این بازی معرفی شد که باید آن را متفاوت‌ترین در روستر بازی مذکور معرفی کرد. این شخصیت ریدلی، یکی از شخصیت‌های منفی سری Metroid است. 

رویداد Nintendo Direct E3 2018 برای دارندگان کنسول نینتندو سوییچ و آن دسته از بازیکنانی که به دنبال گرافیک واقع‌گرایانه و رزولوشن 4K نیستند و در عوض لذت صنعت ویدیو گیم را در بازی‌هایی می‌بینند که بیش از هر چیز دیگری باید سرگرم‌کننده باشند، بی‌نهایت تماشایی و بی‌اشکال است. کنفرانسی که در آن هر آنچه که طرفداران نینتندو از این کمپانی می‌خواهند به نمایش گذاشته شد، بازی‌های جدیدی معرفی شد، پشتیبانی بازیسازان ترد پارتی از کنسول نینتندو سوییچ به اثبات رسانده شد و نمایشی تمام و کمال از یکی از مورد‌انتظارترین بازی‌ها ارائه داده شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده