نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵

همکاری مجدد مارک والبرگ و پیتر برگ

مارک والبرگ و پیتر برگ قصد ساخت اقتباسی تلویزیونی از رمان Robert B. Parker's Wonderland (سرزمین عجایب رابرت بی. پارکر) ایس آتکینز را دارند.

مارک والبرگ، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی سینمای هالیوود و نامزد دریافت جایزهٔ اسکار، همکاری دوباره‌ای با رفیق دیرینه‌اش، پیتر برگ خواهد داشت و این دو قصد دارند اقتباسی تلویزیونی از رمان Robert B. Parker's Wonderland (سرزمین عجایب رابرت بی. پارکر) ایس آتکینز را برای سرویس استریم نتفلیکس بسازند.

رمان «سرزمین عجایب رابرت بی. پارکر» ایس آتکینز یکی از رمان‌های مجموعهٔ داستانی دنباله‌دار «اسپنسر» است؛ اسپنسر نام شخصیت اصلی داستان‌های ایس آتکینز در این مجموعه است و این سری رمان‌های کارآگاهی اولین مرتبه توسط رابرت بی. پارکر، نویسندهٔ معروف آثار جنایی و کارآگاهی به رشته تحریر درآمدند. شخصیت اصلی این مجموعه داستان‌ها، یعنی اسپنسر، به‌تازگی از زندان آزاد شده است و پس از کشف قتلی احساسی و توطئهٔ پیچیدهٔ پشت این قتل، به اجبار بار دیگر به دنیای جنایی و نه‌چندان خوشایند گانگستری شهر بوستون کشیده می‌شود.

مارک والبرگ ستارهٔ اصلی این فیلم تلویزیونی سرویس استریم نتفلیکس است و کارگردانی پروژه را پیتر برگ بر عهده دارد. فیلمنامهٔ فیلم را شان اوکیف به رشتهٔ تحریر درآورده است. مارک والبرگ علاوه بر ایفای نقش در این پروژه، به همراه پیتر برگ و استودیوی فیلمسازی وی، یعنی Film 44 و همچنین نیل اچ. مارتینز از استودیو Original Film و استیون لوینسون، تهیه‌کنندگی کار را نیز بر عهده دارد. جان لوگان پیرسون از استودیو فیلمسازی Film 44 در کنار توبی آشر، تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه هستند.

اقتباسی تلویزیونی از رمان Robert B. Parker's Wonderland، پنجمین همکاری بین مارک والبرگ و پیتر برگ محسوب می‌شود و این دو پیش‌تر در فیلم‌های Lone Survivor (تنها بازمانده)، Deepwater Horizon (دیپ‌واتر هورایزن)، Patriots Day (روز مهین‌پرستان) و Mile 22 (مایل بیست‌ودو) که قرار است در تاریخ ۱۷ آگوست امسال (۲۶ مردادماه) روی‌ پرده‌ٔ سینما برود، با یکدیگر همکاری داشته‌اند. چند روز پیش در خبری اعلام شد که قرار است دنبالهٔ فیلم Mile 22 نیز ساخته شود؛ مارک والبرگ، جان مالکوویچ، لورن کوهن، ایکو اویس، روندا رزی، نیکولای نیکولایف، کارلو آلبان، تری کینی، پورنا جاگاناتان و سی‌ال، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Mile 22 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. لیا کارپنتر و گراهام رولاند نیز وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند. فیلم Mile 22 داستان جیمز سیلوا با بازی والبرگ را که یک مأمور سطح بالای CIA است، روایت می‌کند که رهبری یک گروه مخفی و تاکتیکی را بر عهده دارد. سیلوا باید یک محموله دارایی باارزش را کشف کند و پس از بازیابی اطلاعات، آن را به یک مکان دیگر انتقال دهد. این محموله دارایی شامل اطلاعاتی بسیار مهم، حیاتی و خطرناک است و تنها فاصله آن‌ها تا دشمن برای استخراج این اطلاعات، ۲۲ مایل است.

گفتنی است شخصیت اسپنسر که توسط رابرت بی. پارکر خلق شده، در ۴۸ رمان مورد استفاده قرار گرفته است و تمامی این رمان‌ها توانستند به پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایم تبدیل شوند.

 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده