// پنجشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

Thermaltake خنک‌ کننده‌ Engine 17 را برای پردازنده‌های کم مصرف معرفی کرد

کمپانی Thermaltake خنک‌کننده‌ی Engine 17 را برای پردازنده‌های کم مصرف (تا ۳۵ وات) معرفی کرد.

در سال ۲۰۱۱، یک تیم مهندسی از آزمایشگاه ملی Sandia در نیومکزیکو، یک خنک‌ کننده‌ مفهومی برای چیپ‌های پردازشی به نام Sandia را معرفی کردند. طراحی این خنک‌کننده‌ به گونه‌ای بود که تماما فلزی ساخته شده بود و حتی فن تعبیه شده روی آن نیز از جنس فلز آلمینیوم بود تا علاوه بر دفع گرما، جذب گرما از سطح آن نیز افزایش یابد. در حقیقت گرمای تولید شده از طریق یک لایه‌ی نازک آلمینیومی رسانا بین فن و هیت‌ سینک، به فن منتقل و به بیرون هدایت می‌شد.

در آن زمان این کولر مفهومی هیچ گاه نتوانست جایگاه خود را حفظ کند و به عنوان یک محصول تجاری به تولید انبوه و فروش ایده‌آلی برسد. حال پس از گذشت چندین سال، کمپانی Thermaltake دست به مدل سازی این خنک‌کننده زده است و در سال ۲۰۱۶ مدل Engine 27 را معرفی کرد. حال پس از گذشت دو سال این شرکت بازهم نمونه‌ی جدید‌تری از این خنک‌کننده را با نام Engine 17 به بازار معرفی کرده است. 

این مدل جدید به جز کاهش نسبی ارتفاع‌، نسبت به نمونه‌ی اولیه‌ی Engine 27 تغییرات چشمگیری نداشته است. این خنک‌کننده از نوع کم ارتفاع یا Z-height محسوب می‌شود و تنها ۱۷ میلی‌متر ارتفاع دارد.

پایه‌ی اصلی از جنس مس ساخته شده که با فلز نیکل روکش شده است. این پایه با قطر ۶۰ میلی‌متر به راحتی می‌تواند تمامی سطح پردازنده را پوشش دهد. هیت‌سینگ آلومینیومی به صورت دایره‌ای طراحی شده است که پس از جذب گرما توسط پایه‌ی اصلی، این گرمای پردازنده را به پره‌ها منتقل و توسط فن دفع می‌کند.

Thermaltake

کاهش ارتفاع هیت‌سینک این خنک‌کننده باعث شده تا این محصول تنها بتواند از پس پردازنده‌هایی با توان حرارتی ۳۵ وات بر بیاید. این خنک کننده تنها از سوکت Intel LGA115x  پشتیبانی می‌کند و سرعت فن به کار رفته در آن نیز بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دور بر دقیقه متغیر است که می‌تواند به دلیل جنس و اندازه‌ی غیر استاندارد، بین ۱۱ تا ۲۳ دسی‌بل (db) نویز ایجاد کند. ابعاد کلی این خنک‌کننده‌ی کوچک ۹۱.۵ در ۹۱.۵ در ۱۷ میلیمتر در نظر گرفته شده است و بدون هیچ مشکلی از لحاظ نصب کنار دیگر قطعات می‌توان از آن استفاده کرد.

وزن این خنک‌کننده ۲۰۵ گرم ذکر شده و قیمت و زمان دسترسی به این محصول هنوز از سوی شرکت تولید کننده اعلام نشده است.


منبع techpowerup.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده