نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹

تاریخ اکران انیمیشن Missing Link اعلام شد

آناپورنا پیکچرز تاریخ اکران انیمیشن/استاپ موشن‌ Missing Link (بخش گمشده) استودیو لایکا را اعلام کرد.

کمپانی آناپورنا پیکچرز (Annapurna Pictures)، تاریخ اکران پروژهٔ بعدی استودیو لایکا (Laika) و پنجمین ساختهٔ این استودیو، یعنی انیمیشن Missing Link را اعلام کرد. پروژه‌های استودیو لایکا برندهٔ جوایز فرعی بخش انیمیشن مراسم اسکار نیز شده‌اند و همواره تحسین منتقدان و تماشاگران را به همراه داشته‌اند. استودیو لایکا اخیراً پنجمین پروژه خود را پس از ساخت انیمیشن/استاپ‌ موشن Coraline، استاپ موشن کمدی و ترسناک ParaNorman (پارانورمن)، The Boxtrolls (باکس‌ترولز) و Kubo and the Two Strings، معرفی کرده است. انیمیشن/استاپ موشن Missing Link در جشنواره فیلم کن معرفی شد و این پروژه، بزرگ‌ترین پروژهٔ استودیو لایکا تا امروز است. طبق اعلام کمپانی کمپانی آناپورنا پیکچرز، انیمیشن/استاپ موشن Missing Link در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ (۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۸) روی پردهٔ سینما خواهد رفت.

هیو جکمن، زوئی سالدانا، زک گالیفیاناکیس، اما تامپسون، استفن فرای و تیموتی الیفنت،‌ از جمله صداپیشگانی هستند که در انیمیشن/استاپ موشن Missing Link حضور خواهند داشت. پروژه‌ٔ جدید استودیو لایکا روایتگر داستان محققی به نام سِر لوینل فراست است که تخصص وی در زمینهٔ هیولاها و موجودات اسطوره‌ای است. صداپیشگی شخصیت سِر لوینل فراست بر عهدهٔ هیو جکمن است و این شخصیت برای اثبات وجود داشتن مخلوقات افسانه‌ای به آقای لینک (با صداپیشگی زک گالیفیاناکیس) یک ماجراجویی را در سرزمین شمال غربی اقیانوس آرام آغاز می‌کند. سِر لوینل فراست در این راه با شخصیتی دیگر به نام آدلینا فراتنایت (با صداپیشگی زوئی سالدانا) همراهی می‌شود؛ شخصیتی آزاد و رها، ماجراجویی مستقل و متکی به خود و تنها کسی که نقشهٔ محل مورد نظر سِر لوینل فراست را برای بررسی وجود یا وجود نداشتن موجودات اسطوره‌ای و افسانه‌ای، می‌شناسد.

Laika

نگارش فیلمنامه و کارگردانی انیمیشن/استاپ موشن Missing Link بر عهدهٔ کریس باتلر است. آریان ساتنر، مدیر تولید استودیو لایکا به همراه تراویس نایت، کارگردان انیمیشن Kubo and the Two Strings، تهیه‌کنندگی پروژهٔ جدید استودیو لایکا را بر عهده خواهند داشت.

استودیو لایکا در ابتدا کار خود را به‌عنوان استودیو مکمل و در واقع همکار با تیم برتون پروداکشنز (Tim Burton Productions) در سال ۲۰۰۵ و در ساخت استاپ موشن Corpse Bride (عروس مردگان)، آغاز کرد. اولین ساختهٔ استودیو لایکا، استاپ موشن ترسناک Coraline، محصول سال ۲۰۰۹ بود. انیمیشن Coraline بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ نیل گیمن ساخته شده ‌است. بودجهٔ ساخت این انیمیشن ۶۰ میلیون دلار بود و در گیشه فروشی ۱۲۴ میلیون دلاری داشت. طبق گفتهٔ تراویس نایت، از آن زمان تاکنون، کارهای این استودیو تغییرات زیادی داشته‌اند، اما فیلم پنجم قرار است تغییری انقلابی در کارهای این استودیو ایجاد کند و حکم پلی رو به سوی آینده را برای این استودیو خواهد داشت. کریس باتلر، کارگردان پروژهٔ جدید راجع به انیمیشن/استاپ موشن جدید گفت که استودیو لایکا هنری زنده را خلق کرده است که تعقل، تخیل و روح در لایه لایهٔ آن حس می‌شود و از طرفی بسیار بسیار سرگرم‌کننده است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده