// شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹

طراح ارشد بازی Dying Light 2 از اهمیت نرخ فریم در این بازی می‌گوید

تیمون اسمکتالا، طراح ارشد بازی Dying Light 2 در مصاحبه با وب‌سایت WCCFtech از اهمیت نرخ فریم در مقایسه با رزولوشن گفته است.

بازی Dying Light 2، محصول کمپانی Techland (تک لند)، دنباله‌ای بر بازی Dying Light منتشر شده در سال ۲۰۱۵ است که برای اولین بار در نمایشگاه E3 2018 معرفی شد. این بازی که کریس اولون، نویسنده بازی‌های Prey، Fallout: New Vegas و Torment: Tides of Numenera، وظیفه طراحی روایت داستانی آن را بر عهده دارد، دارای مکانیک‌های گیم‌پلی مبتنی بر انتخاب گسترش یافته و جدید است که باعث شده هر بازیکن تجربه منحصر‌ به فرد خود را داشته باشد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، وب‌سایت WCCFtech مصاحبه‌ای با طراح ارشد بازی Dying Light 2 انجام داده است که در جریان آن تیمون اسمکتالا به بیان برتری نرخ فریم نسبت رزولوشن پرداخته است.

وی در این رابطه چنین گفته است:

مهم‌ترین بخش برای ما نرم بودن حرکت است، زیرا که Dying Light 2 یک بازی پارکور است. به این دلیل که حرکت در شهر باید حس همه‌جانبه و فراگیر را به مخاطب منتقل کند، نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای ما اهمیت بیشتری نسبت به رزولوشن 4K دارد.

این گفته تیمون اسمکتالا به این معنا نیست که بازی Dying Light 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی نمی‌کند، زیرا که او در ادامه صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرده است که در تیم سازنده افراد خبره‌ای وجود دارد که مشغول کار روی بخش‌های فنی و بهینه‌سازی هستند و ممکن است به‌واسطه این افراد «امکان اجرای بازی با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K» وجود داشته باشد. همچنین تیمون اسکمتالا امیدوار است که بازی Dying Light 2 از قدرت مضاعف کنسول‌های Xbox One X و Playstation 4 Pro بهره ببرد. با این حال شرح برنامه‌های کمپانی تک لند در قبال کنسول‌های مذکور به آینده موکول شده است.

کمپانی تک لند اولین بازی مجموعه Dying Light را با استفاده از موتور Chrome (کروم) ساخت، اما این کمپانی برای ساخت بازی Dying Light 2 به سراغ موتور جدیدی به نام C-Engine رفته است. دیمون اسمکتالا در رابطه با این موتور چنین گفته است:

ما متوجه شدیم که برای فراهم کردن زمینه تجربه بازی‌ها با رزولوشن 4K، نیاز به فناوری جدیدی داریم که قادر به ارائه جلوه‌های بصری با‌کیفیت به بازیکنان باشد. به همین دلیل موتور جدیدی ساختیم که برای پیشرفت‌های آتی صنعت بازی‌های ویدیویی آماده است. 

بازی Dying Light 2 در تاریخ نامعلوم برای PS4 ،PC و Xbox One عرضه خواهد شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده