نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۸

واکنش منتقدان به فیلم Sicario: Day of the Soldado - سیکاریو: روز سولدادو

فیلم سیکاریو: روز سولدادو (Sicario: Day of the Soldado) با بازی جاش برولین و بنیسیو دل تورو به‌تازگی اکران شده و توانسته خوب و متوسط بسیار زیادی دریافت کند.

فیلم Sicario: Day of the Soldado یا در زبان فارسی «سیکاریو: روز سولدادو»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام، هیجان‌انگیز و جنایی کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست استفانو سولیما، کارگردان سریال Gomorrah (گومورا)، فیلم Suburra و همچنین فیلم ACAB – All Cops Are Bastards، کارگردانی شده است. در فیلم سیکاریو: روز سولدادو، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی چون بنیسیو دل تورو در نقش الخاندرو گیلیک، جاش برولین در نقش مت گریور، متیو موداین در نقش وزیر دفاع جیمز رایلی، مانوئل گارسیا رولفو در نقش گالو، ایزابلا مونر در نقش ایزابلا ریز، جفری داناوان در نقش استیو فارسینگ، کاترین کینر در نقش کینثیا فوردز، دیوید کاستاندا در نقش هکتور، الیجا رودریگرز در نقش میگل هرناندز، هاوارد فرگوسن جونیور در نقش تروی، رائول تروجیلو در نقش رافائل، جیک پیکینگ در نقش شان و شیا ویگهام در نقش اندی ویلدون و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سیکاریو: روز سولدادو در تاریخ ۱۱ ژوئن سال جاری میلادی (۲۱ خرداد ۱۳۹۷) در مرکز خریدی به نام Antara Polanco که در شهر مکزیکو سیتی کشور مکزیک قرار دارد، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۶۰ را از بین ۴۷ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که فیلم Sicario: Day of the Soldado برای اکران در ایالات متحده در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ (۸ تیر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده تیلور شریدان، نویسنده فیلم Sicario (سیکاریو) بوده است. در سال ۲۰۱۵، فیلم Sicario به کارگردانی دنی ویلنو به روی پرده‌های سینما رفت و توانست از فروش جهانی بلیط‌های خود ۸۴.۹ میلیون دلار در سراسر جهان به‌دست بیاورد.

از آنجا که مدتی است که فیلم Sicario: Day of the Soldado در سالن Antara Polanco شهر مکزیکو سیتی به نمایش درآمده است، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم سیکاریو: روز سولدادو از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی Columbia Pictures منتشر شده بخوانید:

در جنگ مواد مخدر، هیچ قانونی وجود ندارد. در این میان، کارتل‌ها عملیات معامله‌های قاچاق مواد مخدر خود را در مرز مکزیک و آمریکا با تروریست‌ها آغاز کرده‌اند. یکی از ماموران فدرال به نام مت گریور (با بازی جاش برولین) به الخاندرو گیلیک مرموز (با بازی بنیسیو دل تورو) که خانواده‌اش توسط یک کینگ‌پین کارتل به قتل رسیده‌اند، ماموریت می‌دهد که این جنگ قاچاق مواد مخدر را از راه‌های شرورانه، گسترش دهد. الخاندرو گیلیک ماموریت دارد که دختر این کینگ‌پین را بدزدد تا به همین واسطه، شعله‌های این جنگ ملتهب‌تر شود. با این حال، زمانی که ماموریت از مسیر خود منحرف می‌شود، مت گریور به الخاندرو دستور کشتن ایزابلا را می‌دهد و حال این قاتل خونسرد باید تصمیم بگیرد که دستور قتل این دختر را اجرا کند یا به دنبال تکمیل ماموریتش باشد.

sicario day of the soldado

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Sicario: Day of the Soldado بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۱۰۰ از ۱۰۰

یکی از آثار سینمایی مورد علاقه‌ی من در سال ۲۰۱۸ همین فیلم Sicario: Day of the Soldado است.

مایک رایان | آپروکس

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Sicario: Day of the Soldado اثر هیجان‌انگیزی است. گاهی از لحاظ اخلاقی مبهم می‌شود اما در عین حال روند بسیار هیجان‌انگیزی دارد؛ به‌طوری که شما دوست دارید این اثر زمان طولانی‌تری داشته باشد. مهم‌تر از همه، بنیسیو دل تورو دیگر یک مجموعه و سری فیلم از خود دارد. 

ویتنی سیبولد | آی جی ان

۷۲ از ۱۰۰

فیلم Sicario: Day of the Soldado یک اثر تاریک و هیجان‌انگیز است که بازیگران آن عملکرد بسیار خوبی را از خودشان به نمایش گذاشتند، اما درست همانند هر اثر هم‌سطح دیگری، مشکلات خاص خودش را دارد و تا حدودی می‌توان گفت به‌خاطر تغییر و تحولات وضعیت سیاسی اخیر، به نظر می‌رسد داستان این اثر کمی قدیمی است. 

کالوین ویلسون | سینت لوئیس پست دیسپچ

۶۳ از ۱۰۰

می‌توان گفت فیلم سیکاریو: روز سولدادو یک اثر هیجان‌انگیز و اکشن مناسب است اما تا حدودی آن ساختار و لایه‌بندی بسیار خوب قسمت اول مجموعه را در خود ندارد.

Sicario: Day of the Soldado

برایان تالریکو | RogerEbert.com

۵۰ از ۱۰۰

برخی از بینندگان با خشونت‌های استثمارگرانه و برخی دیگر با داستان و روایت کم‌عمق حس و حال خود را نسبت به فیلم از دست داده بودند، اما چیزی که درباره این فیلم خیلی برای من خسته کننده بود، داستان کاملا قابل پیشبینی آن بود.

کی. آستین کالینز | ونیتی فیر

۴۵ از ۱۰۰

در انتها می‌توان گفت کاملا قابل درک است که هیجان بسیار زیادی موقع تماشای فیلم به بیننده دست بدهد؛ زیرا خشونت و همچنین موضوع انتقام، هیجان زیادی را به وجود می‌آورد. اما چیزی که در ادامه به آن اضافه می‌شود، هرج و مرج بسیار بد و بی‌نظم است.

مت سینگر | اسکرین کراش

۴۰ از ۱۰۰

فیلم Sicario: Day of the Soldado یک دنباله‌ی ظاهری و سطحی محسوب می‌شود که آن روحیه و سبک منحصربه‌فرد قسمت اول را درون خود ندارد.

لازم به ذکر است که فیلم Sicario: Day of the Soldado توانسته رتبه شصت و هفتم را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Sicario: Day of the Soldado نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نه‌چندان جالب و جذاب بدانیم. به علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد بخش زیادی از طرفداران فیلم‌های سینمایی و بینندگان این اثر از آن ناراضی خواهند بود؛ اگرچه در مقایسه با منتقدان، بینندگان آثار سینمایی بیشتر این اثر را دوست داشتند و نمره نسبتا بیشتری به این اثر داده‌اند. به‌هرحال اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Sicario: Day of the Soldado


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده