نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۶

توافق دیزنی و فاکس یک قدم به نهایی شدن نزدیک‌تر شد

با شروع بررسی تایید توافق دیزنی و فاکس توسط وزارت دادگستری آمریکا، این توافق تا نهایی شدن یک قدم نزدیک‌تر شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت والت دیزنی یک گام دیگر به نهایی شدن خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن بیستم از شرکت فاکس قرن 21 نزدیک‌تر شده است. طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده، پس از ثبت پرونده شکایت دادگاه فدرال توسط وزارت دادگستری آمریکا، والت دیزنی موافقت کرد تا ۲۲ شبکه منطقه‌ای ورزشی شرکت فاکس را به فروش برساند. وزارت دادگستری مدعی شده با توجه به اینکه دیزنی دارای شبکه ملی ورزش که ESPN نام دارد، است، اضافه شدن شبکه ورزشی فاکس باعث ایجادی فضای ضد رقابتی خواهد شد. با این حال، در یک توافقنامه دیزنی به فروش این شبکه‌های ورزشی رضایت داده است و پیشنهاد دیزنی برای دریافت دارایی‌های بخش سرگرمی فاکس را به طور فزاینده‌ای برای سهامداران فاکس در رقابت با کامکست، جذاب‌تر می‌کند.

بدین ترتیب وزارت دادگستری آمریکا بررسی تایید سلامت و درستی تفاهنامه دیزنی و فاکس را آغاز کرده است که انتظار می‌رود به‌زودی حکم آن صادر شود. با این حال، سهامداران فاکس قرن 21 تاریخ رای نهایی برای پیشنهاد دیزنی را مشخص کرده‌اند. سهامداران این شرکت در تاریخ ۲۷ جولای امسال (۵ مرداد) برای دادن رای نهایی به ادغام بخش فیلمسازی و تلویزیونی این شرکت با دیزنی جمع خواهند شد که انتظار می‌رود پس از آن روند ادغام دو شرکت رسما آغاز شود. ماه گذشته، شرکت کامکست پیشنهاد جدیدی را برای خرید شرکت فاکس قرن 21 ارائه کرد. پیشنهاد جدید کامکست حدود ۶۵ میلیارد دلار عنوان شده بود.

پس از آن، دیزنی پیشنهاد جدیدی را به فاکس ارائه کرد که رقم آن بسیار بیش از انتظار بوده است. دیزنی پیشنهاد خرید ۷۱.۳ میلیارد دلاری برای خرید سهام و دارایی‌های شرکت فاکس قرن 21 ارائه کرد که در مقایسه با پیشنهاد ۵۲ میلیارد دلار اولیه، شاهد افزایش ۱۹ میلیارد دلار پیشنهاد دیزنی به فاکس بودیم. علاوه بر بازگشت حقوق دو مجموعه مردان ایکس (X-Men) و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four)، دیزنی صاحب مجموعه‌های بزرگ دیگری نیز از جمله آواتار (Avatar)، بیگانه (Alien) و سیمپسون‌ها (The Simpsons)، می‌شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده