// دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲

شایعه: نسل بعدی کارت‌ های گرافیک انویدیا در تابستان امسال معرفی خواهد شد

 به نظر می‌رسد که شرکت Nvidia که به عنوان غول سازنده‌ی کارت‌های گرافیک شناخته می‌شود، قصد دارد تا در اواسط تابستان پیش‌رو از نسل بعدی کارت‌های گرافیک خود رونمایی کند.

طبق گزارشات وب‌سایت خبری Videocardz، شرکت انویدیا در نظر دارد تا در کنفرانس خبری Hot Chips که در ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) در کالیفرنیا برگزار می‌شود، یک جلسه‌ی گفتگو در مورد آینده‌ی کارت‌های گرافیک خود برگزار کند. براساس برنامه‌ی زمانبندی اعلام شده، گفته می‌شود که استوارت اوبرمن معاون ارشد شرکت مهندسی ASIC قرار است تا در مورد موضوع «فناوری نسل بعدی کارت‌های گرافیک» بحث کند.

با اینکه هنوز معلوم نیست که انویدیا در کارت‌های گرافیک خود از چه تکنولوژی استفاده خواهد کرد، اما می‌توان گفت که شاید علت این تاخیر انویدیا در عرضه کارت‌های نسل بعد به دلیل طراحی یک معماری جدید برای کارت‌های گرافیک این شرکت باشد، همانند اتفاقی که برای جهش از نسل Maxwell در کارت‌های سری ۹۰۰ به سمت معماری Pascal در سری ۱۰۰ رخ داد.

با این حال به نظر می‌رسد که به دلیل وجود داشتن کلمه‌ی mainstream در این گزارشات منتشر شده، ما باید انتظار نسل جدید و بسیار قوی‌تری نسبت به کارت‌های سری ۱۰۰۰ داشته باشیم.

این گزارش تنها یک هفته پس از اعلام شرکت انویدیا مبنی بر موجود شدن تمامی کارت‌ گرافیک این شرکت در بازار منتشر شده است. پس از به وجود آمدن تب استخراج رمزارزها، افزایش چشمگیر میزان تقاضا برای خرید کارت‌های گرافیک از یک سو و سوی دیگر کمبود سخت‌افزار‌های مورد نیاز برای ساخت این قطعات باعث شد که کارت‌های گرافیک در سراسر دنیا به قیمت چند برابری برسند و عملا به یک کالای لوکس و کمیاب تبدیل شوند. اما اخیرا شرکت انویدیا اعلام کرده است که قیمت‌ها به زودی به حالت سابق خواهند رسید و میزان عرضه‌ی این سخت‌افزار‌ها با میزان تقاضا برابری خواهد کرد.

با تمام این تفاسیر باید صبر کنیم و ببینیم که واقعا در کنفرانس ماه آگوست چه روی خواهد داد و آیا انویدیا از چیپست‌های پردازش گرافیک جدید خود رونمایی خواهد کرد یا با وجود گذشت این مدت طولانی تنها به یک بهینه‌سازی بر روی معماری کنونی بسنده کرده است .


منبع theinquirer.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده