نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴

گوشی گیمینگ ROG Phone توسط ایسوس معرفی شد

در جریان رویداد کامپیوتکس 2018، ایسوس گوشی مخصوص بازی ROG Phone را معرفی کرد.

به‌لطف انتشار بازی‌هایی چون پابجی و فورتنایت برای گوشی‌ های هوشمند، اکنون تب گیمینگ روی این دستگاه‌های کوچک و هوشمند بیش از هر زمان دیگری بالا گرفته و شرکت‌های بسیاری در صدد ساخت گوشی گیمینگ برآمده‌اند. حال ایسوس نیز با شناخت این موضوع، در رویداد کامپیوتکس 2018 از گوشی گیمینگ جدید خود با نام ROG Phone رونمایی کرد. این نخستین گوشی ایسوس است که به‌طور خاص برای استفاده گیمینگ طراحی و توسعه داده شده است.

درست به مانند گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۸، Rog Phone نیز از پردازنده‌ی بالارده‌ی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کند؛ اما ایسوس برای افزایش بهره‌وری این پردازنده، با اندکی دستکاری، سرعت کلاک آن را افزایش داده و از ۲.۸ گیگاهرتز به ۲.۹۶ گیگاهرتز ارتقا داده است. برای واحد گرافیکی این دستگاه نیز از پردازنده‌ی آدرنو ۶۳۰ استفاده شده است. حافظه‌ی ذخیره‌سازی این دستگاه به نسبت مدل انتخابی، بین ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت متغییر خواهد بود. در بخش صفحه‌نمایش نیز ایسوس از پنل ۶ اینچی امولد با وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۲۱۶۰ استفاده کرده که از محتوای اچ‌دی‌آر نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد و با نرخ رفرش ۹۰ هرتز (۱ میلی‌ثانیه) به نمایش تصاویر می‌پردازد. در بخش رم نیز شاهد استفاده از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی هستیم که نیاز اکثر افراد را به شکل فوق‌العاده‌ای برطرف می‌کند. ایسوس برای دوربینِ این دستگاه نیز از دوربین ۸ مگاپیکسلی برای قسمت جلو و ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی برای قسمت پشتی استفاده کرده است.

گوشی راگ ایسوس

قدرت‌بخش سخت‌افزار فوق باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که شارژدهی بالایی را به کاربران تضمین می‌دهد. از این‌رو گیمرها می‌توانند با خیال راحت علاوه بر انجام بازی‌های محبوبشان، به گشت‌و‌گذار در وب و تماشای محتوای ویدیویی بپردازند.

با این حال این تمام ماجرا نیست و ایسوس امکانات جذابی را برای این محصول در نظر گرفته است. ابتدا از حالت «یکس‌مد» آغاز می‌کنیم که با فشردن گوشه‌های این دستگاه، فعال می‌شود و با توقف اجرا اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه، پردازنده و رم را در اجرای روان‌تر بازی‌ها یاری می‌رساند. علاوه بر این مورد، افراد می‌توانند از طریق WiGig Dock، به استریم محتوای گوشیشان با نرخ رفرش ۶۰ گیگاهرتز روی تلویزیون بپردازند. برطبق بازخوردهای اولیه، عملکرد این ویژگی بسیار عالی و قابل‌قبول بوده و هیچگونه لگ و کندی‌ای در حین استریم کاربران را آزار نخواهد داد.

گوشی راگ ایسوس

لوازم‌جانبی نیز نقش بزرگی در برجسته‌سازی Rog Phone ایفا می‌کنند. ایسوس برای موبایل گیمینگ خود کنترلر بازی‌ای را در نظر گرفته که به گوشه‌های دستگاه متصل می‌شود و به کاربران امکان کنترلر بازی از طریق دکمه‌های فیزیکی را ارائه می‌دهد. ایسوس از این کنترلر با نام گیم‌وایس کنترلر یاد می‌کند. دیگر وسیله‌ی جذاب، صفحه‌نمایشی است که با اتصال به این گوشی، تجربه‌ای خاص را فراهم می‌آورد. این دستگاه که TwinView Dock نام دارد، صفحه‌نمایشی لمسی ۶ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ است که از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. برطبق گفته‌ی این شرکت، آن‌ها این صفحه‌نمایش را برای گیمرهای حرفه‌ای که در مسابقات حضور دارند، در نظر گرفته است؛ به‌عنوان نمونه گیمرها می‌توانند از طریق این قسمت به گفتگو درباره‌ی بازی‌ شان بپردازند؛ آن‌هم بدون اینکه از بازی خارج شوند.

در آخر نیز باید به داکی اشاره کنیم که از طریق آن، این گوشی به صفحه‌نمایش، کیبورد و ماوس متصل می‌شود و تجربه‌ای مشابه به یک رایانه را در اختیارتان قرار می‌دهد. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت گوشی گیمینگ جدید ایسوس در دست نیست.

برای مشاهده‌ و مقایسه مشخصات فنی و قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید: به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی و قیمت موبایل های هواوی در این بخش در کنار تصاویر رسمی، بررسی کاربران و پرسش‌های متداول در اختیار کاربران قرار گرفته است.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده