نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴

ایسوس محصولات گیمینگ جدید سری TUF را معرفی کرد

کمپانی ایسوس در کامپیوتکس ۲۰۱۸، از سری جدید محصولات گیمینگ خود تحت عنوان TUF رونمایی کرد که شامل ماوس، کیبورد، هدست، کیس، لپ تاپ و کامپیوتر‌های آماده می‌شود.

ایسوس در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2018، کنفرانس خود را برگزار و در آن از یک سری محصولات جدید گیمینگ با نام TUF رونمایی کرد. این سری محصولات شامل ماوس، کیبورد، کیس، هدست، کامپیوتر‌های آماده و لپ تاپ می‌شوند. Asus اعلام کرد که محصولات این رده، قرار است در کنار دوام بالا و عملکرد مناسب برای گیمر‌ها، قیمت مناسبی هم داشته باشند. در ادامه می‌توانید با محصولات معرفی‌شده از این سری آشنا شوید. 

ماوس ایسوس

ماوس TUF Gaming M5

اولین محصول از خانواده TUF، ماوسی به نام M5 است که طبق اعلام ایسوس، در آن از رنگ‌هایی استفاده شده که در گذر زمان، از بین نمی‌روند و ظاهر ماوس به مرور خراب نمی‌شود. اما جدا از بحث‌های ظاهری، در این ماوس از سوییچ‌های Omron استفاده شده است که کیفیت بالایی دارند و همچنین سنسور اپتیکال این ماوس هم Pixart PAW3327 است که DPI تا ۶۲۰۰ را برای این ماوس به ارمغان می‌آورد. این ماوس همچنین از سیستم نورپردازی Aura Sync هم پشتیبانی می‌کند.

هدست TUF Gaming H5

محصول بعدی، هدست H5 است که قسمت بند آن از جنس استیل است و همین هم مقاومت بالایی به این هدست می‌بخشد. از طرف دیگر، در این هدست از درایور‌های ۵۰ میلی‌متری Essence استفاده شده است و طبق اعلام ایسوس، H5 کیفیت صدای بالایی ارائه می‌دهد. این هدست همچنین یک میکروفون هم دارد که در مواقع لزوم، می‌توانید با وصل کردن آن از میکروفون استفاده کنید. در نهایت امکان اتصال هدست از طریق USB به سیستم و فعال کردن صدای مجازی ۷.۱ کاناله هم از دیگر ویژگی‌های این محصول است. 

کیبورد ایسوس

کیبورد  TUF Gaming K5

دومین محصول سری TUF، کیبورد K5 است که اولین ویژگی آن، مقاوم بودن در برابر نفوذ مایعات است. همچنین برای کلید‌های این کیبورد هم از سه لایه رنگ استفاده شده است که باعث می‌شود به مرور زمان ظاهر کلید‌ها و حروف روی آن‌ها آسیب نبیند و از بین نرود. اما در کنار ویژگی‌های ظاهری کیبورد، ایسوس در این محصول از سوییچ‌های Mech Brane استفاده کرده است که حس و حالی شبیه به کیبورد‌های مکانیکی را به کاربر منتقل می‌کنند. پشتیبانی از سیستم نورپردازی Aura Sync و همچنین امکان شخصی‌سازی کاربرد کلید‌ها و تنظیم ماکرو با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی هم از دیگر ویژگی‌های این کیبورد هستند.

کیس ایسوس

کیس TUF Gaming GT501

محصول دیگر سری TUF کیس GT501 است که اکثر قسمت‌های آن، از جنس استیل هستند. البته در برخی قسمت‌های محدود از پلاستیک هم استفاده شده است و یک سمت کیس هم شیشه‌ای است که باعث می‌شود بتوانید به داخل آن دید داشته باشید. همچنین در داخل این کیس فضایی برای جمع کردن کابل‌ها تعبیه شده است تا کابل‌ها باعث شلوغ شدن فضای داخل کیس نشوند. این کیس همچنین سه فن ۱۲۰ میلی‌متری PWM هم دارد و علاوه بر این‌ها، امکانات دیگری هم برای خنک‌سازی کیس ارائه می‌دهد و مثلا، می‌توانید از رادیاتور‌های ۲۸۰ میلی‌متری در قسمت سقف و رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری در قسمت جلوی کیس استفاده کنید. 

لپ تاپ ایسوس

لپ‌تاپ TUF FX504 و سیستم آماده FX10CP

ایسوس همچنین از سری TUF لپ‌تاپ و کامیپوتر آماده هم روانه بازار خواهد کرد. اولین نمونه از این لپ‌تاپ‌ها، TUF FX504 است که صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارد و به کارت گرافیک GTX 1060 مجهز است و در آن، از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل استفاده شده است. از طرف دیگر سیستم FX10CP هم قرار است در یک کیس که دقت زیادی به بحث کولینگ آن شده روانه بازار شود و امکان استفاده از پردازنده‌هایی تا سقف Core i7-8700 و کارت گرافیک GTX 1050 در آن فراهم شده است. 

محصولات سری TUF در سه ماهه سوم سال به مرور وارد بازار خواهند شد و اطلاعات بیش‌تر از قیمت آن‌ها با نزدیک شدن به زمان عرضه ارائه خواهد شد. 


منبع Kitguru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده