// چهار شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵

برخی مشخصات نسخه ویژه پردازنده Core i7 8086K اعلام شد

کمپانی اینتل با حضور در نمایشگاه کامپیوتکس 2018، برخی از مشخصات پردازنده‌ی محدود Core i7 8086K را اعلام کرد.

اگر به یاد داشته باشید، مدتی قبل اخباری راجع به پردازنده 8086 Intel منتشر شد. این کمپانی قرار بود به مناسبت 40 سالگی این پردازنده، نسخه‌ای ویژه از آن را به تولید برساند. حالا این وعده عملی شده و این پردازنده در لیست فروش برخی فروشگاه‌های آنلاین لیست شده است.

طبق اعلام شرکت اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس 2018، نسخه‌ی ویژه‌ی پردازنده‌ی Core i7 8086K اولین پردازنده‌ای خواهد بود که در حالت Boost به راحتی به ۵ گیگاهرتز دست می‌یابد. در واقع این محصول تنها نسخه‌ی جدید‌تری از سری Core i7 موجود در بازار است و با کمی بهینه‌سازی توانسته به این قدرت دست‌ یابد. 

طبق اعلام شرکت Intel این پردازنده برای کسانی که می‌خواهند بدون اورکلاک به ۵ گیگاهرتز برسند تنها گزینه‌ی موجود خواهد بود. علاوه بر این پردازنده‌ی Core i7 8086K به صورت Unlock عرضه می‌شود؛ این بدان معنا است که با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید قدرت این محصول را به سطح بالاتری برسانید.

پردازنده‌ی Core i7 8086K برای عرضه در روز ۷ام ژوئن (۱۷ خرداد)، مصادف با چهل سالگی عرضه‌ی پردازنده‌ی قدیمی Intel 8086 آماده شده است و به نظر می‌رسد که با برچسب قیمت 480 دلاری قابل سفارش خواهد بود.


منبع engadget.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده