نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷

حضور وال کیلمر در فیلم Top Gun: Maverick تأیید شد

وال کیلمر، بازیگر نقش شخصیت تام کازنسکی ملقب به آیسمن در فیلم ابتدایی تاپ گان، در فیلم جدید نیز حضور خواهد داشت و نقش پیشین خود را تکرار خواهد کرد.

هفتهٔ پیش تام کروز، بازیگر نقش پیت میچل ملقب به ماوریک، با انتشار تصویری در توییتر شخصی خود از شروع مراحل فیلمبرداری و تولید فیلم Top Gun: Maverick خبر داده بود و حال سایت The Wrap در خبری جدید تأیید کرد که وال کیلمر، بازیگر نقش شخصیت تام کازنسکی ملقب به آیسمن در فیلم ابتدایی تاپ گان، در فیلم جدید نیز حضور خواهد داشت و نقش قدیم خود را تکرار خواهد کرد. در سال ۲۰۱۵ وال کیلمر اعلام کرده بود اگر روزی پیشنهاد بازی در قسمت جدید تاپ گان به وی شود، بدون خواندن فیلمنامه این پیشنهاد را قبول خواهد کرد. طبق خلاصه داستان منتشر شده از فیلم Top Gun: Maverick، ماوریک مربی پرواز شده و مأموریت دارد تا نسل جدید خلبان‌های نیروی هوایی آمریکا را آموزش دهد.

در تیرماه سال گذشته بود که کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) رسماً ساخت فیلم Top Gun: Maverick برای اکران در تابستان سال ۲۰۱۹ را تأیید و اعلام کرد. کارگردانی این فیلم بر عهده جوزف کوشینسکی خواهد بود؛ کوشینسکی که بیشتر برای کارگردانی فیلم Tron: Legacy (ترون: میراث) شناخته شده است، پیش از این در سال ۲۰۱۳ با تام کروز در فیلم Oblivion (فراموشی) همکاری کرده بود. کار نوشتن فیلمنامهٔ اصلی این فیلم بر عهده پیتر کریگ، اشلی میلر، جاستین مارکس و زک استنتز بوده که توسط اریک وارن سینگر، نویسنده فیلم American Hustle (حقه‌بازی آمریکایی)، در حال بازنویسی است.

دو سال پیش بود که فیلم Top Gun جشن سی سالگی خود را برگزار کرد. این فیلم ساخته‌ٔ کارگردان فقید هالیوود، تونی اسکات بود. در این فیلم علاوه بر تام کروز، کلی مک گیلس، آنتونی ادواردز، وال کیلمر، ریک روسویچ، مایکل آیرون ساید، جیمز تولکان، جان استاکول، تیم رابینز و مگ رایان حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم Top Gun در بخش موسیقی اورجینال با آهنگ Take My Breath Away برنده‌ٔ جایزه‌ٔ اسکار و گلدن گلوب شد. در سال ۲۰۱۵ نیز فهرست ملی ثبت فیلم ایالات متحده آمریکا، این فیلم را به دلیل تأثیر فرهنگی و تاریخی برجسته‌ و سبک ساختاری زیباشناسانه‌ٔ آن، در لیست آثار برتر خود قرار داد. فیلم Top Gun در می سال ۱۹۸۶ ‌روی پرده‌ٔ سینما رفت و این فیلم که با بودجه‌ای معادل ۱۵ میلیون دلار ساخته شده بود، در نهایت توانست بیش از ۳۵۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند.

گفتنی است فیلم Top Gun: Maverick قرار است در تاریخ ۱۲ جولای ۲۰۱۹ (۲۱ تیرماه ۱۳۹۸) اکران شود.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده