نویسنده: یونس بهرامی
// سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹

تحلیل‌گر NPD: بازی Red Dead Redemption 2 پرفروش‌ترین محصول امسال در آمریکا خواهد بود

آیا کنسول نینتندو سوییچ و بازی Red Dead Redemption 2 می‌توانند میان محصولات سرگرمی امسال، بازار آمریکا را قبضه کنند؟ 

امروز مت پیسکاتلا، یکی از تحلیل‌گرهای مؤسسه‌ی NPD، پیش‌بینی‌های خود را از پرفروش‌ترین محصولات سرگرمی آمریکا در سال ۲۰۱۸ و ایام تعطیل آن اعلام کرد. 

با توجه به پیش‌بینی‌ او، امسال نبرد تنگاتنگی برای فروش بین بازی‌ها وجود دارد. اما بازی Red Dead Redemption 2 پرفروش‌ترین بازی امسال خواهد شد و می‌تواند رقیب‌های دیگرش را در فروش شکست دهد؛ مثل بازی Call of Duty: Black Ops 4، بازی Battlefield V، بازی NBA 2K19 و بازی Far Cry 5

NPD

اما در میان کنسول‌ها، پیسکاتلا پیش‌بینی می‌کند که کنسول نینتندو سوییچ به‌واسطه‌ی بازی‌های Pokemon: Let's Go, Pikachu و !Pokemon: Let's Go, Eevee و بازی Super Smash Bros Ultimate می‌تواند پرفروش‌ترین کنسول سال (در مقیاس واحدی) باشد.

او همچنین پیش‌بینی کرد که کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در مقایسه با کنسول‌های پلی‌استیشن 2 و ایکس‌باکس اورجینال، در یک مقیاس زمانی یکسان و قابل مقایسه، ۶ درصد بیشتر می‌فروشند. این مقیاس زمانی در مقایسه با پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360، ۳۰ درصد خواهد بود.

کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ همگی حداقل چهار میلیون واحد در بازار امسال آمریکا فروش خواهند داشت. روی هم رفته، فروش امسال سه کنسول می‌تواند به ۱۷.۵ میلیون واحد برسد که بالاترین رقم کسب‌شده در بازار محلی خواهد بود (از سال ۲۰۱۲ به بعد). 

انتظار می‌رود که فروش بازی‌های فیزیکی هم سال به سال، حداقل ۸ درصد افزایش داشته باشد. خرید و دانلودهای دیجیتالی بازی‌های کامل و تراز اول هم احتمالاً با دو برابر افزایش روبه‌رو خواهد شد. 

با این‌که دور از انتظار نیست تا بازی Red Dead Redemption 2 پرفروش‌ترین بازی امسال باشد و تا هفته‌ها در صدر جدول باقی بماند، اما مدیر عامل شرکت Take-Two بعید می‌داند که این بازی به اندازه‌ی Grand Theft Auto V فروش داشته باشد. البته از آنجا که شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی این بازی روی پلتفرم پی‌سی به گوش می‌رسد، بعید نیست که حداقل در سال‌های آینده شاهد چشمگیرتر شدن فروش این بازی باشیم. 

همچنین شرکت نینتندو هم قصد دارد تا امسال ۲۰ میلیون کنسول نینتندو سوییچ به بازار ارسال کند، گرچه طبق گفته‌های خود شرکت، آن‌ها سال پیش در مسائلی مثل کمبود قطعات اصلی دچار مشکل شدند و امیدوارند که امسال با حل این مسائل و حفظ ارتباطاتشان با شرکت‌ها این مشکل را برطرف کنند.  


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده