نویسنده: پیمان مرادی
// چهار شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی موبایل Golf Club: Wasteland

بازی آیفون Golf Club: Wasteland، متفاوت‌ترین و در عین حال یکی از بهترین بازی‌های ورزشی منتشر شده برای پلتفرم موبایل است. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

تاکنون بازی‌های ورزشی زیادی را در بخش موبایل زومجی معرفی کرده‌ایم که همگی آن‌ها دارای یک ویژگی مشترک بوده‌اند؛ همه‌ی آن‌ها صرفاً شبیه‌ساز یک ورزش خاص هستند و در اکثر آن‌ها اثری از یک بخش داستانی جالب دیده نمی‌شود. اما در این مطلب قصد داریم تا بازی آیفون و آیپد Golf Club: Wasteland را معرفی کنیم که در کنار گیم پلی جذاب و سرگرم کننده‌اش، از یک پس زمینه‌ی داستانی جالب نیز بهره می‌برد.

Golf Club: Wasteland

داستان بازی در یک دنیای پسا-آخرالزمانی جریان دارد؛ پس از وقوع یک فاجعه‌ی زیست محیطی، محیط زمین برای بشر غیر قابل سکونت شده و به تبع آن تعداد زیادی از انسان‌ها جان خود را از دست داده‌اند. ثروتمندان زمین تصمیم می‌گیرند تا برای بقا، یک ایستگاه قابل سکونت در سیاره‌ی مریخ تاسیس کنند. اکنون آخرین بازمانده‌های نسل بشر در سیاره‌ی مریخ، شهری به نام تسلا ساخته‌اند و به زندگی خود در آن شهر ادامه می‌دهند. تنها سرگرمی آن‌ها سفر به زمین و گلف بازی کردن در خرابه‌های تمدن بشری است! بله درست خوانده‌اید، گویا آخرین بازمانده‌های نسل بشر سرگرمی دیگری جز گلف بازی کردن ندارند، به علاوه به نظر می‌رسد در مریخ هم محلی برای انجام بازی گلف وجود ندارد در نتیجه آن‌ها مجبور هستند فاصله‌ی میان دو سیاره‌ی زمین و مریخ را تنها برای گلف بازی کردن طی کنند!

داستان بازی در یک دنیای پسا-آخرالزمانی جریان دارد

اگر چه ممکن است که داستان بازی در نگاه اول کمی خنده‌دار به نظر برسد اما بازی آن قدر آن را با جدیت بیان می‌کند که پس از طی کردن چند مرحله‌ی ابتدایی آن، کاملا در اتمسفر پسا-آخرالزمانی بازی غرق خواهید شد و فضای خلق شده توسط آن را باور خواهید کرد. بازی گیم پلی ساده‌ای دارد؛ در هر مرحله سوراخی که باید توپ گلف را به درون آن بیاندازید به شما نشان داده می‌شود و سپس دوربین با گذر از موانعی که بر سر راه‌تان قرار گرفته‌اند، روی آواتارتان زوم می‌کند. برای زدن توپ گلف به وسیله‌ی چوب، کافی است تا در ابتدا انگشت‌تان را روی یک نقطه‌ی دلخواه از صفحه نمایش نگه دارید تا فلش سفید رنگی که مسیر حرکت توپ را نشان می‌دهد، در کنارتان ظاهر شود. پس از آن می‌توانید با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه، زاویه و قدرت پرتاب توپ را مطابق میل‌تان تعیین کنید و در آخر با برداشتن انگشت‌تان از صفحه، توپ را در جهت دلخواه پرتاب کنید. با توجه به این که داستان بازی در زمینِ پسا-آخرالزمانی جریان دارد، خرابه‌ها و بقایای ساختمان‌ها در بازی همان موانعی هستند که رساندن توپ به سوراخ را دشوار می‌کنند؛ به طور مثال در یکی از مراحل بازی مجبور می‌شوید تا توپ را در یک ساختمان چند طبقه، طبقه به طبقه با ضربات پی‌درپی بالا ببرید تا بتوانید از روی پشت بام، سوراخ را هدف بگیرید. خوشبختانه روند افزایش درجه سختی مراحل به صورت تدریجی است و با طی کردن چند مرحله اول بازی، کم کم قلق گیم پلی آن دست‌تان خواهد آمد و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

Golf Club: Wasteland

محیط دو بعدی بازی با جزییات تمام طراحی شده است. زیبایی بصری این محیط به حدی است که بازیکن را به یاد محیط دو بعدی بازی Alto's Adventure می‌اندازد. اما شاخص‌ترین ویژگی Golf Club: Wasteland، نه محیط گرافیکی آن بلکه موسیقی و صداگذاری بازی است. در واقع شخصیت اصلی Golf Club: Wasteland در تمام طول بازی در حال گوش کردن به یک شبکه‌ی رادیویی به نام رادیو نوستالژیا است. گویا این شبکه با هدف زنده کردن خاطرات نوستالژیک سیاره‌ی زمین برای ساکنان مریخ تاسیس شده است. این شبکه علاوه بر پخش موزیک‌هایی که در زمین محبوب بود‌ه‌اند با عده‌ای از بازمانده‌ها هم مصاحبه می‌کند تا آن‌ها به وسیله‌ی تعریف کردن خاطرات زندگی قبلی خود روی زمین، حس و حال دنیای قبل از ویرانی را برای مخاطبان زنده کنند. نکته‌ی جالب توجه‌ی بازی، جزییات زیاد این خاطرات است؛ با گوش کردن به این مصاحبه‌ها متوجه خواهید شد که سازندگان Golf Club: Wasteland با نوشتن دیالوگ‌های پر جزییات، تلاش زیادی در باور پذیرتر کردن فضای بازی انجام داده‌اند. نتیجه‌ی این تلاش نیز به خوبی برای بازیکنان قابل لمس است.

Golf Club: Wasteland، یک بازی گلف متفاوت برای پلتفرم موبایل است که در کنار گیم پلی دوست داشتنی خود، از یک پس زمینه‌ی داستانی جالب نیز بهره می‌برد. این بازی با قیمت ۲.۹۹ دلار فعلاً تنها برای سیستم عامل iOS منتشر شده است. تجربه‌ی Golf Club: Wasteland به علاقمندان به بازی‌های ورزشی پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی آیفون و آیپد Golf Club: Wasteland


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده