نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹

بازیگر فیلم گلادیاتور به جمع بازیگران فیلم Shazam اضافه شد

جایمن هانسو، بازیگر فیلم Gladiator (گلادیاتور)، به لیست بازیگران فیلم ابرقهرمانی Shazam (شَزَم) اضافه شد و قرار است نقش شخصیت «جادوگر» را ایفا کند.

طبق گزارش سایت اینترتینمنت ویکلی، جایمن هانسو، بازیگر آمریکایی سینمای هالیوود که اصالتی بنینی دارد، قرار است در فیلم ابرقهرمانی Shazam (شَزَم) کمپانی دی‌سی، نقش شخصیت «جادوگر» را ایفا کند. جایمن هانسو جایگزین ران سی. جونز (بازیگر فیلم This Is Us) شده است؛ پیش‌تر ران سی. جونز برای ایفای نقش شخصیت جادوگر انتخاب شده بود که به دلیل همزمانی مراحل فیلمبرداری فیلم دی‌سی با دیگر پروژه‌های این بازیگر، وی از فیلم Shazam کناره‌گیری کرد.

جایمن هانسو در فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) کمپانی مارول که اولین فیلم مستقل با محوریت شخصیت زن در دنیای سینمایی مارول است نیز حضور دارد و نقش شخصیت کورات را ایفا خواهد کرد؛ فیلم Captain Marvel برای اکران در تاریخ ۸ مارس سال ۲۰۱۹ (۱۷ اسفندماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است، یعنی یک یک ماه پیش از اکران فیلم Shazam دیوید اف. سندبرگ.

Shazam

نام اصلی و ابتدایی شَزَم، کاپیتان مارول بود. داستان‌های کاپیتان مارول برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ و توسط ویز کامیکس منتشر شد، اما با شکایت دی‌سی از ویز کامیکس به علت شباهت بسیار زیاد و کپی‌برداری شخصیت شَزَم از روی سوپرمن دی‌سی، ویز کامیکس مجبور به پرداخت جریمه و در نهایت واگذاری کلیه حقوق مربوط به این شخصیت به دی‌سی شد. شَزَم قدرتی اساطیری و جادویی هزاران‌ساله دارد که با گفتن واژه Shazam به نیروهایی مافوق انسانی دست می‌یابد و حروف لاتین S.H.A.Z.A.M از نام‌های سلیمان حکیم، هرکول (نماد قدرت و شجاعت در اساطیر یونان)، اطلس که تحمل و استقامتش زبانزد است و به جنگ با خدایان پرداخت و محکوم به حمل کره زمین شد، زئوس (خدای خدایان اساطیر یونان)، آشیل (جنگجوی شکست‌ناپذیر) و مرکوری یا همان هرمس که پیام‌رسان خدایان و قادر به پرواز بوده، تشکیل شده است. در هر صورت انتشاراتی ویز کامیکس در سال ۱۹۵۳ بسته شد و کمپانی دی‌سی تصمیم گرفت حق امتیاز کاپیتان مارول را به هر نحوی از آن خود کند و از همین رو دی‌سی، کمپانی Fawcett را در سال ۱۹۷۲ خریداری کرد و در این صورت شخصیت کاپیتان مارول نیز از آن دی‌سی می‌شد. اما دیگر دیر شده بود و کمپانی مارول کاپیتان مارول خود را خلق کرده بود و سریعاً نیز این شخصیت را به‌صورت رسمی در لیست شخصیت‌های دنیای کمیک خود ثبت کرد. از آن زمان تاکنون کمپانی دی‌سی اجازه ندارد از نام کاپیتان مارول استفاده کند و از همین روی این کمپانی، شخصیت شَزَم را خلق کرد.

جایمن هانسو قرار است نقش شخصیت «جادوگر» را در فیلم Shazam ایفا کند؛ جادوگری که قدرت‌های جادویی مختلفی را به شخصیت بیلی بتسون می‌دهد

جایمن هانسو قرار است نقش شخصیت «جادوگر» را در فیلم Shazam ایفا کند؛ جادوگری که قدرت‌های جادویی مختلفی را به شخصیت بیلی بتسون می‌دهد. هانسو از بازیگران قدیمی و معروف سینمای هالیوود است که در فیلم‌های زیادی نیز ایفای نقش کرده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم‌های In America (در آمریکا)، Constantine (کنستانتین)، The Island (جزیره)،‌ Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان)، Blood Diamond (الماس خونین) و فیلم حماسی Gladiator (گلادیاتور) اشاره داشت.

زکری لی‌وای در نقش شَزَم، اشر آنجل در نقش بیلی بتسون، مارک استرانگ در نقش دکتر سیوانا، گریس فولتون در نقش مری بتسون،‌ جک دیلن گریزر در نقش فردی فریمن، یان چن در نقش یوجین چوی، خوان آرمند در نقش پدرو پنیا، کوپر اندروز در نقش ویکتور واسکز، مارتا میلانس در نقش روزا واسکز، فیت هرمان در نقش دارلا دادلی، راس باتلر و لاتا لاستن، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Shazam حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. هنری گیدن و دارن لمکه هم کار نوشتن فیلمنامه فیلم Shazam را بر عهده داشته‌اند. دیوید اف. سندبرگ بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی چون فیلم Annabelle: Creation (آنابل: خلقت) و فیلم Lights Out (هنگام خاموشی) شناخته شده است. انتخاب دیوید اف. سندبرگ که سینمادوستان وی را بیشتر با کارگردانی آثار ترسناک می‌شناسند، حرف و حدیث‌های بسیاری به وجود آورد و بسیاری گمان می‌بردند این فیلم هم فضای جدی و تیره و تار خواهد داشت، ولی اندکی نگذشت که این کارگردان سوئدی اعلام کرد فیلمی که وی قرار است کارگردانی کند، شادترین فیلم دنیای دی‌سی خواهد بود و با این گفته‌ها تا اندازه زیادی خیال طرفداران راجع به تِم کلی فیلم Shazam آسوده شد.

فیلم Shazam قرار است در تاریخ ۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۸) روی پرده‌ٔ سینما برود.

 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده