// جمعه, ۲۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Space Pioneer

بازی موبایل Space Pioneer یک اثر تیراندازی با دوربین ایزومتریک است که به واسطه مراحل متعددی که دارد، می‌تواند مخاطب را ساعت‌ها سرگرم کند. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

موبایل به عنوان یک پلتفرم اصلی توانسته جای خود را در صنعت بازی‌های ویدیویی پیدا کند. این در حالی است که در گذشته بازیسازان به پلتفرم موبایل به چشم یک پلتفرم جانبی و ثانویه نگاه می‌کردند و آن‌چنان اهمیتی به پلتفرم موبایل نمی‌دانند. حال بازی‌هایی را می‌بینیم که روی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند مخاطب خود را حسابی سرگرم کنند. صحبت از کیفیت ساخت شد؛ این نکته را باید بگویم که منظور از کیفیت بالا، گرافیک‌های واقع‌گرایانه و سنگین نیست، بلکه روی پلتفرم موبایل معمولا بازی‌ای موفق است که سمت طراحی‌های هنری و وصف داستانی غنی برود. از طرفی استودیوهایی را می‌بینیم که در شاخه‌ای خاص تبحر دارند و بازی‌های خوبی ساخته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به Vivid Games S.A  اشاره کرد که این استودیو را با سری Real Boxing می‌شناسیم. اخیرا استودیو Vivid Games S.A دست به ساخت بازی جدیدی زده است که از نظر گیم پلی و ساختار بازی، با ساخته‌های قدیمی کاملا متفاوت است. تیم سازنده برای ساخت بازی اندروید و آیفون Space Pioneer دست به تغییرات زیادی است و باید گفت که این تغییرات باعث خلق اثری سرگرم کننده شده‌اند.

بازی موبایل Space Pioneer

داستان Space Pioneer همان روایت همیشگی نجات دنیا از دست بیگانگان است

بازی موبایل Space Pioneer فاقد بخش داستانی درگیر کننده است. در واقع تیم سازنده تنها از یک روایت کلیشه‌ای برای داستان استفاده کرده است. در جایی به سر می‌بریم که موجودات بیگانه به سیاره‌های مختلف حمله کرده‌اند و حال وظیفه دارید تا آن‌ها را از بین ببرید که یک تهدید بسیار بزرگ برای نسل انسان‌ها به حساب می‌آیند. معمولا استودیوهای بازیسازی بازی‌های موبایل در روایت داستانی به دو شکل عمل می‌کنند؛ اولین حالت این است که یک داستان بسیار عمیق و غنی‌ای را روایت می‌کنند که با گیم پلی بازی ترکیب شده است و اصطلاحا ساختار هنری‌ای دارند. مورد دوم این است که سازنده بخش داستانی بازی خود را فدای گیم پلی می‌کند و از این‌رو شاهد یک گیم پلی خارق العاده و شدیدا سرگرم کننده هستیم که در جریان آن نبود یک بخش داستانی درست و حسابی را فراموش می‌کنید. البته این نکته را هم بگویم که تعدادی از استودیوها نیز در این راه شکست خواهند خورد! استودیو Vivid Games S.A سعی کرده است داستان را فدای گیم پلی کند و تا حدی در این راه موفق بوده است.

مراحلی که در گذشته تمام کرده‌اید را مجددا و به صورت نامحدود می‌توانید تکرار کنید تا پول و آیتم‌های بیشتری کسب کنید

از حیث گیم پلی، بازی اندروید و آیفون Space Pioneer بازی اکشن تیراندازی است که دوربین ایزومتریک دارد و شما از طریق آنالوگ سمت چپ صفحه نمایش‌تان می‌توانید شخصیت خود را کنترل کندی و از طریق دکمه سمت راست صفحه نمایش می‌توانید تیراندازی کنید و دشمنان را از بین ببرید. برای اینکه گیم پلی یک بازی مخصوصا در میان بازی‌های موبایل بتواند شما را به خود جذب کند، باید بخش آموزشی کامل و سرگرم کننده‌ای داشته باشد. بازی موبایل Space Pioneer در این بخش به خوبی کار خود را انجام داده است و در همان ابتدا یکی از مراحل را به صورت خودکار در قالب بخش آموزشی انجام می‌دهید تا نحوه‌ی بازی کردن و استفاده از مهارت‌ها را یاد بگیرید. بازی Space Pioneer دارای مراحل متعددی است که در سیاره‌های متفاوت انجام می‌شوند و این مراحل، همه‌ی مواردی که یک بازی تیراندازی با دوربین ایزومتریک می‌تواند داشته باشد در خود جای داده است. در این میان یک مشکل بسیار بزرگ وجود دارد و آن هم طراحی مراحل بازی است؛ با اینکه تعداد مراحل بازی اندروید و آیفون Space Pioneer بالا است و می‌تواند چندین ساعت شما را سرگرم کند اما از نظر طراحی، تنوع زیادی ندارند و پس از گذشت یک الی دو ساعت خسته خواهید شد. تنها تفاوتی که در مراحل ایجاد می‌شود، صرفا تغییرات آب و هوایی است و از نظر ساختار، همان مراحل اولیه هستند.

بازی موبایل Space Pioneer

در این میان موردی که باعث می‌شود همچنان به تجربه بازی ادامه بدهید، باس فایت‌ها و نبردهای بازی است. هر سیاره Space Pioneer دارای چند مرحله است که در انتها یک باس فایت برای بازیکن در نظر گرفته شده است. جدا از این مورد، از بدو ورودتان به یک مرحله مدام در حال تیراندازی و کشتن بیگانگان هستید که حسابی شما را سرگرم می‌کنند و وجود مراحل فرعی در کنار مراحل اصلی، سبب شده است تا بازیکن به گشت و گذار در محیط مشغول شود. در کنار تمامی موارد ذکر شده، می‌توان به مهارت‌های بازیکن و قابلیت‌هایی که دارید اشاره کرد. در طول بازی موبایل Space Pioneer شما سه ویژگی دارید که می‌توانید از آن‌ها در طول بازی استفاده کنید و با ارتقا دادن‌شان، آن‌ها را قوی‌تر کنید. همچنین با لول‌آپ شدن و پیش روی در خط داستانی ویژگی‌های جدیدتری نیز در دسترس بازیکنان قرار داده می‌شود که با توجه به شیوه بازی کردن‌شان می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

در کنار ویژگی‌ها و مهارت‌ها نیز یک سیستم ارتقای کلی شخصیت بازی نیز تعریف شده است که در جریان آن می‌توانید بخش‌هایی نظیر نوار سلامت، میزان آسیب رسانی اسلحه اصلی و کاهش زمان شارژ مجدد قابلیت‌ها اشاره کرد. تنها نکته‌ای که در این میان باقی می‌ماند، این است که سعی کنید فقط قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی را ارتقا دهید که حتما به آن نیاز دارید زیرا پول درآوردن در این بازی نیاز به فارم بالایی دارد و اگر اهل این چنین بازی‌هایی نباشید، دچار مشکل خواهید شد. در کنار تمامی این موارد، یک بخش ساخت و ساز نیز برای Space Pioneer در نظر گرفته شده است که می‌توانید چهار پایگاه مختلف را بسازید تا در بازی مواردی نظیر پول بیشتری دریافت کنید. در آخر اگر به دنبال یک تجربه رایگان و سرگرم کننده هستید، بازی اندروید و آیفون Space Pioneer می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Space Pioneer


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده