// شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

کارگردان خلاق Bioware پس از ۲۲ سال این استودیو را ترک کرد

جیمز اوهلن، طراح و کارگردان خلاق استودیو Bioware، پس از ۲۲ سال از تیم توسعه دهنده جدا شد.

در چند سال اخیر چندین بار شاهد ترک اعضای استودیو بایوور (Bioware) بودیم و حال در جدیدترین اخبار بازی گویا یکی دیگر از مهمترین اعضای این تیم استودیو بایوور را ترک کرد.

James Ohlen، طراح و کارگردان خلاق استودیو Bioware، در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از ۲۲ سال فعالیت این استودیو را ترک کرده است. وی در این باره در توییتر در حساب کاربری خود نوشت:

پس از ۲۲ سال من از استودیو بایوور بازنشسته شدم. زمانی را که صرف توسعه بازی‌هایی همچون Anthem، Star Wars، Dragon Age و Dungeons and Dragon کرده‌ام، دوست دارم.

وی در انتها افزود که قصد دارد مدت زمانی از صنعت بازی‌سازی فاصله بگیرد و استراحتی داشته باشد. به گفته وی، جیمز قصد دارد که پس از آن روی پروژه‌های کوچک‌تر کار کند که بیشتر جنبه شخصی برای وی دارند.

به غیر از بازی‌هایی که در بالا اشاره شد، از آثاری که جیمز در توسعه آن دست داشته است می‌توان به Dragon Age: Origins، بازی Star Wars: The Old Republic و Star Wars: Knights of the Old Republic اشاره کرد. از وظایف مهمی که جیمز در دوران کاری خود داشته است شاید بتوان به فعالیت وی در رشته طراح ارشد روی پروژه‌های Baldur’s Gate 1 و Baldur’s Gate 2 در کنار Neverwinter Nights اشاره داشت.

در حالی که شاید این موضوع بتواند طرفداران بازی‌های Bioware را نگران کند اما در آن سو به نظر می‌رسد این اتفاق بیشتر برای منافع شخصی رخ داده است؛ به طوری که با توجه‌ به توییت‌های وی،‌ جیمز قصد دارد که روی بازی نقش آفرینی رومیزی با نام Odyssey of the Dragonlords کار کند. وی در این باره نوشته بود.

من از ۱۰ سالگی عاشق بازی رومیزی Dungeons and Dragons بوده‌ام و باری دیگر دوست دارم که این سبک را به زندگی خودم دعوت کنم و آن را جزوی از خودم بدانم.

 در طی چند سال اخیر شاهد ترک و ملحق شدن مجدد کارگردان افسانه‌ای این استودیو یعنی کیسی هادسون بودیم. در آن سو چندی پیش نیز یکی از نویسندگان مطرح این تیم یعنی Drew Karpyshyn این استودیو را ترک کرد.

نظرات خود را در مورد جیمز اوهلن و دلیل ترک وی از استودیو بایوور را با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده