نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

واکنش منتقدان به فیلم Mission: Impossible – Fallout - مأموریت غیرممکن: فال اوت

فیلم مأموریت غیرممکن: فال اوت (Mission: Impossible – Fallout) با بازی تام کروز و هنری کویل به‌تازگی رونمایی شد و توانسته امتیازات خوب زیادی را دریافت کند.

فیلم Mission: Impossible – Fallout یا «مأموریت غیرممکن: فال اوت»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و هیجان‌انگیز کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) است که به‌دست کریستوفر مک‌کوری، کارگردان و نویسنده فیلم Mission Impossible: Rogue Nation (ماموریت غیرممکن: ملت سرکش)، فیلم Jack Reacher (جک ریچر) و فیلم The Way of the Gun، کارگردانی شده است. در فیلم مأموریت غیرممکن: فال اوت، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون تام کروز در نقش ایتن هانت، الک بالدوین در نقش آلن هانلی، ربکا فرگوسن در نقش السا فاست، سیمون پگ در نقش بنجامین «بنجی» دان، وینگ ریمز در نقش لوثر استیکل، میشل موناهن در نقش جولیا مید-هانت، هنری کویل در نقش آگوست واکر، شان هریس در نقش سولومون لین، ونسا کربی در نقش وایت ویدو، شان بروک، فردریک اشمیت در نقش زولا، وس بنتلی در نقش پاتریک و آنجلا باست در نقش اریکا سلون و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم مأموریت غیرممکن: فال اوت در تاریخ ۱۲ جولای سال جاری میلادی (۲۱ تیر ۱۳۹۷) در شهر پاریس، برای اولین بار رونمایی شده است. این فیلم تا به امروز امتیاز ۸۶ را از بین ۲۰ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که خود کریستوفر مک کوری، وظیفه نویسندگی فیلمنامه قسمت ششم سری فیلم فیلم Mission Impossible (ماموریت غیر ممکن) را برعهده داشته است. فیلم ماموریت غیرممکن: ملت سرکش که با نویسندگی و کارگردانی کریستوفر مک‌کوری در سال ۲۰۱۵ اکران شد، توانست با بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری، ۶۸۲.۷ میلیون دلار از فروش جهانی خود به‌دست بیاورد که تقریبا ۱۹۵ میلیون دلار آن از فروش داخلی به‌دست آمده بود. این اثر امتیاز ۷۵ را از سایت متاکریتیک دریافت کرده بود.

از آنجا که مدتی است که فیلم Mission: Impossible – Fallout در شهر پاریس به نمایش درآمده و مدتی هم از اکران رسمی آن می‌گذرد، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Mission: Impossible – Fallout از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی داستان این فیلم را که توسط کمپانی Paramount Pictures منتشر شده هم بخوانید:

برخی اوقات حتی بهترین نیت‌ها هم به سمت شما بازمی‌گردند و قصد شکار شما را دارند. ما در فیلم Mission: Impossible – Fallout شاهد این هستیم که ایتن هانت (با بازی تام کروز)، به همراه اعضای تیم «نیروی ماموریت غیرممکن» (با بازی الک بالدوین، سیمون پگ و وینگ ریمز) و همچنین چندین متحد نام‌آشنای این تیم (با بازی ربکا فرگوسن و میشل موناهن) باری دیگر با یکدیگر متحد می‌شوند و زمانی که یکی از ماموریت‌ها مسیر اشتباهی را طی می‌کند و به نتیجه‌ی بدی دست می‌يابد، آنها به یک مسابقه یا مبارزه‌ی جدید می‌روند. باری دیگر کریستوفر مک‌کوری به اعضای این تیم بازگشته و این اثر را کارگردانی کرده است. هنری کویل، آنجلا باست و ونسا کربی از جمله بازیگران جدیدی هستند که در این فیلم سینمایی حضور دارند.

mission impossible fallout

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Mission: Impossible – Fallout بیندازیم:

هلن اوهارا | امپایر

۱۰۰ از ۱۰۰

ترکیبی از شاهکار و بدلکاری‌های هیجان‌انگیز، جسارت‌های دیوانه‌کننده و همچنین نویسندگی فوق‌العاده زیبا و هوشمندانه باعث شده تا در نهایت یک اثر سینمایی شاهکار و چشم‌گیر ساخته شود و به روی پرده سینماها برود. فقط پیش از تماشای این فیلم مطمئن شوید که قرص‌های مربوط به قلب را مصرف کردید.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۱۰۰ از ۱۰۰

باز هم بازیگر شخصیت اصلی داستان این فیلم تام کروز است؛ زیرا هیچ فرد دیگری تمایل خود را نسبت به ایفای نقش نشان نداد. شاید هم بتوان گفت که او باری دیگر بازیگر اصلی است تا هیچ فرد دیگری نتواند جای او باشد؛ حتی اگر بتواند به خوبی او ایفای نقش کند. در هر صورت، این اثر سینمایی درست همان چیزی است که کروز همیشه قولش را به ما می‌داد و می‌توان گفت که کاملا ارزش صبر کردن را دارد.

مت سینگر | اسکرین کراش

۹۰ از ۱۰۰

می‌توان گفت که بعد از تقریبا دو دهه، فیلم Mission Impossible: Fallout یک دنباله و قسمت فوق‌العاده عالی برای این مجموعه است. در هر صورت، در سرتاسر دنیا سری فیلم ماموریت غیرممکن در حال حاضر بهترین مجموعه‌ی اکشنی محسوب می‌شود که همچنان در حال ساخت و اکران است؛ سری فیلمی که هیچ مجموعه‌ی دیگری حتی نمی‌تواند به گرد پای آن برسد.

آلن ان جی | فیلم ترت

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Mission Impossible: Fallout یک قسمت بسیار ارزشمند محسوب می‌شود که باید به چنین مجموعه‌ای اضافه می‌شد. این اثر یک سرعت نسبتا خوب و هیجان‌انگیز در روایت داستان دارد. کریستوفر مک‌کوری با قدرت خود توانست داستان، بدلکاری‌ها و هیجانات و همچنین ساختار این اثر را تر و تازه نگه دارد.

Mission Impossible: Fallout

جیم وجوودا | آی جی ان

۷۷ از ۱۰۰

فیلم Mission: Impossible - Fallout اثر بسیار سرگرم‌کننده و زیبایی است، اما با توجه به اینکه در این مجموعه قسمت‌های زیادی تا به امروز ساخته و اکران شده، این قسمت هم نقطه نظرهایی نسبت به آنها دارد.

پیتر بردشاو | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

بیش از دو ساعت و نیم فیلم؛ شما صداهای بلند زیادی می‌شنوید و شاهد صحنه‌های پر سر و صدای بسیار زیادی هستید. اگرچه صحنه‌های طنز و دیالوگ‌های خنده‌دار این فیلم درست همانند قبل است و هیچ تغییری نکرده، اما می‌توان گفت که بدلکارهای صحنه‌ی گردشگری واقعا چشم‌گیر و هیجان‌انگیز است.

کیث اولیچ | مجله اسلانت

۵۰ از ۱۰۰

درست همانند فیلم ملت سرکش، صحنه‌های اکشن فیلم فال اوت هم صاف و ساده ساخته شده‌اند و دنبال کردن آنها کار بسیار راحتی است. به همین دلیل است که این سادگی و شبیه بودن هر صحنه به صحنه‌ی دیگر، باعث خسته‌کنندگی می‌شود.

لازم به ذکر است که فیلم Mission: Impossible – Fallout توانسته رتبه سیزدهم را در لیست بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Mission: Impossible – Fallout نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Mission: Impossible – Fallout


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده