نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

کار نوشتن فیلمنامه فیلم Metal Gear Solid به پایان رسید

جردن چارلز وگ رابرتز در مصاحبه اخیر خود از اتمام کار نوشتن فیلمنامه Metal Gear Solid خبر داد.

تولید اقتباسی سینمایی از مجموعه متال گیر سالید با توجه به لحن روایی و داستان‌های پیچیده این مجموعه، امری دشوار و بسیار چالش‌برانگیز است و پیچیدگی در هم آمیخته لایه به لایه با خون این مجموعه از یک سو و ارجاعات داستانی گوناگون در بازی‌های مختلف از سوی دیگر، کار را برای داشتن داستانی سر راست جهت ساخت فیلمی که نهایتا دو ساعت به طول بیانجامد، بسیار سخت می‌کند. در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که فیلم Metal Gear Solid مرحله مهمی از تولیدش را پشت سر گذاشته است. جردن چارلز وگ رابرتز که سینما دوستان او را به خاطر کارگردانی آثاری چون The Kings of Summer (پادشاهان تابستان) و فیلم Kong: Skull Island (کونگ: جزیره جمجمه) می‌شناسند، در مصاحبه اخیر خود از تکمیل فیلمنامه فیلم متال گیر سالید خبر داد و گفت این پیشرفت قابل توجهی برای فیلم به حساب می‌آید، اما تا اکران آن زمان زیادی باقی مانده است. وگ رابرتز در گفتگو با وب‌سایت آی جی ان اظهار داشت همانطور که بسیاری از چیزهای مربوط به هیدئو کوجیما باعث حیرت شما می‌شود، فیلمنامه فیلم Metal Gear Solid نیز باعث تحیر شما خواهد شد. ایشان در این‌باره گفت:

اندکی قبل، فیمنامه فیلم متال گیر سالید را تحویل دادیم و فکر می‌کنم آن یکی از بهترین فیلمنامه‌هایی است که تا به حال خوانده‌ام. این فیلمنامه را می‌توان یکی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین و کوجیمایی‌ترین فیلمنامه‌ها دانست. اگر دخالتی در تولید این فیلم نداشتم، زمانی که فیلمنامه آن را می‌خواندم، باز هم شگفت‌زده می‌شدم.

Metal Gear Solid

در آبان‌ماه سال گذشته کمپانی سونی پیکچرز اعلام کرد که درک کانلی که بیشتر برای نوشتن فیلمنامه فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) و فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده) شناخته می‌شود، کار نوشتن نسخه پایانی فیلم متال گیر سالید را بر عهده دارد. وگ رابرتز و کانلی پیش از این سابقه همکاری با یکدیگر را داشته‌اند؛ کانلی از نویسندگان فیلم Kong: Skull Island بوده است، در حالی که کارگردانی آن را وگ رابرتز بر عهده داشت. در شهریورماه سال گذشته نیز وگ رابرتز در گفتگو با وب‌سایت گیم‌اسپات اعلام کرد که تیم نویسندگان فیلم Metal Gear Solid در حال بازنویسی فیلمنامه فیلم هستند تا به اثری که طرفداران انتظار دارند، تبدیل شود. ایشان در این‌باره گفت:

من واقعاً به تولیدکنندگان و مدیرانی که در سونی کار می‌کنند، اعتماد دارم. من توانستم پیش آن‌ها بروم و بگویم: «بیاید کار را همین جایی که هستیم متوقف کنیم؛ چون فکر می‌کنم در حال هدایت فیلم به مسیری هستیم که به‌طور کامل نمی‌تواند طرفدارها و کسانی که برای مدت‌های طولانی به انجام این بازی می‌پردازند و حتی کسانی که هیچ‌وقت بازی را تجربه نکرده‌اند، راضی کند. این به لحن هیدئو کوجیما [در سری متال گیر سالید] وفادار نیست.» سپس به آن‌ها گفتم: «بگذارید واقعاً درباره‌‌اش فکر کنیم؛ آیا این مسیری که در حال قدم گذاشتن در آن هستیم، می‌تواند وفادارترین، عمیق‌ترین و کوجیمایی‌ترین اقتباس ممکن از روی متال گیر باشد؟ حتی اگر این به معنای این باشد که باید کمی کمتر پول خرج کنیم، بگذارید وفادارترین نسخه را بسازیم و به لحن کوجیما کاملاً متعهد باشیم. بنابراین در حال حاضر، به‌نوعی فیلمنامه را از اول شروع کردیم و امیدواریم به همان فیلمنامه‌ای که برایش هیجان‌زده هستیم برسیم. این‌گونه برای ساخت فیلم، مصمم‌تر خواهیم شد.

با اینکه کار نوشتن فیلمنامه فیلم Metal Gear Solid به اتمام رسیده است، اما این موضوع به آن معنا نیست که به این زودی‌ها شاهد ساخته شدن فیلم باشیم، کما اینکه ممکن است این اثر هرگز ساخته نشود

با اینکه کار نوشتن فیلمنامه فیلم Metal Gear Solid به اتمام رسیده است، اما این موضوع به آن معنا نیست که به این زودی‌ها شاهد ساخته شدن فیلم باشیم، کما اینکه ممکن است این اثر هرگز ساخته نشود. وگ رابرتز در مصاحبه‌ای با وب‌سایت آی جی ان اعلام کرد که ساخته شدن یا نشدن فیلم متال گیر سالید هنوز قطعی نیست. چندین دهه است که فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی، در نقدها و از نظر تجاری کاملاً شکست می‌خورند و طرفدارها را ناامید می‌کنند. ظاهرا این موضوع به یک طلسم غیرقابل شکست تبدیل شده است. برخی از طرفداران همچنان منتظر شکسته شدن این طلسم هستند تا بلکه بتوانند بازی موردعلاقه خود را روی پرده‌ی سینما ببینند؛ همان‌طوری که فیلم‌های اقتباس‌شده از داستان‌های مصور از دهه‌ی گذشته تا به حال توانسته‌اند به موفقیت بزرگی دست پیدا کنند. صحبت‌های وگ رابرتز هم کاملا درست است و ایشان از طرفداران پروپاقرص متال گیر است که با کوجیما کار می‌کند. این طور به نظر می‌رسد که همه چیز سر جای خود قرار گرفته است، اما فیلم متال گیر سالید همچنان راه درازی برای پیمودن در پیش دارد.

امسال مجموعه بازی‌های Metal Gear سالگرد ۳۱ سالگی خود را جشن گرفت و وگ رابرتز به این مناسبت طرح مفهومی جدیدی را از فیلم متال گیر در توییتر منتشر کرد. شما می‌توانید صحبت‌های وگ رابرتز با کوری بارلوگ، کارگردان بازی تحسین شده God of War را در منبع خبر مشاهده کنید. هیدئو کوجیما در سال ۲۰۱۵ و پس از انتشار بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain کمپانی کونامی را ترک و استودیو جدیدی را تاسیس کرد. ایشان در حال حاضر در حال کار روی بازی اسرارآمیز Death Stranding است که به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی بازی Death Stranding اطلاعات بیشتری از آن به دست آورید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده