نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

بررسی بازی Octopath Traveler از دید سایت‌های معتبر دنیا

Octopath Traveler یک بازی نقش‌آفرینی انحصاری نینتندو سوییچ است که نمره‌هایش خبر از اثری بسیار با‌کیفیت می‌دهند. 

اسکوئر انیکس در کارنامه پربارش، تعداد زیادی بازی نقش آفرینی با‌کیفیت دارد که در راس آن‌ها، نام Final Fantasy دیده می‌شود. این شرکت ژاپنی چه در زمینه ساخت و چه در زمینه انتشار بازی، همواره عملکرد موفقی داشته است و حال جدید‌ترین بازی آن‌ها که به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ ساخته شده است، Octopath Traveler نام دارد؛ بازی که همین چند روز پیش در دسترس قرار گرفت و انتشار آن را هم نینتندو بر عهده دارد. Octopath Traveler از همان زمانی که معرفی شد، با گرافیک خاص و زیبایش نظر‌ها را جلب کرد و حال نمره‌های آن، خبر از یک بازی خیلی خوب می‌دهند. اما پیش از اینکه به سراغ نمره های Octopath Traveler برویم، بد نیست کمی بیش‌تر با بازی آشنا شویم. 

Octopath Traveler داستانی با محوریت هشت قهرمان روایت می‌کند. شما امکان انتخاب از بین این شخصیت‌ها را دارید و هر قهرمان، ماجراجویی‌هایش را در نقطه‌ای متفاوت از سایرین آغاز می‌کند. به همین دلیل با انتخاب شخصیت‌های مختلف، بازی شروع متفاوتی هم برای‌تان خواهد داشت. علاوه بر این هر قهرمان توانایی‌ها و قابلیت‌های ویژه مختلفی دارد که همین امر، باعث می‌شود تا بازی ارزش تکرار بالایی داشته باشد. از نظر گیم‌پلی، Octopath Traveler یک اثر نقش آفرینی با گیم‌پلی طولانی است که مبارزات آن شکلی نوبتی دارند و برای موفقیت در آن‌ها، باید تاکتیک و استراتژی مناسبی داشته باشید. در مجموع، Octopath Traveler به اعتقاد خیلی از منتقدین، همان تجربه نقش آفرینی است که نینتندو سوییچ نیاز داشت و اثری است که تمام کاربران این کنسول، باید آن را تجربه کنند. همچنین این بازی، با استقبال خیلی خوب کاربران رو‌به‌رو شده است؛ به طوریکه موجودی آن در فروشگاه‌ها به پایان رسیده و حتی اسکوئر انیکس از این بابت از طرفداران عذرخواهی هم کرده است. 

در ادامه با مروری بر نمره‌ها و بررسی بازی Octopath Traveler از دید سایت‌های معتبر همراه زومجی باشید:

Octopath Traveler

  • سازنده: اسکوئر انیکس و اکوایر
  • ناشر: نینتندو
  • سبک: نقش آفرینی
  • تاریخ انتشار: ۲۲ تیر
  • قیمت: ۶۰ دلار

بازی Octopath Traveler

آی‌جی‌ان: ۹۳ از ۱۰۰

Octopath Traveler دقیقا همان بازی‌ای است که علاقه‌مندان نقش آفرینی‌های ژاپنی آرزویش را داشتند. این بازی چه از نظر سیستم مبارزات و چه از نظر حس و حال، واقعا عالی است و بازی‌های درخشان این سبک از دوران کنسول سوپر نینتندو را به یادمان می‌آورد. البته بازی فقط بازسازی المان‌های این آثار قدیمی نیست و برعکس، پر از ایده‌های نو و جذابی است که آن را به تجربه ارزشمندی تبدیل کرده‌اند. با اینکه بهتر بود داستان هشت شخصیت بازی بیش‌تر به هم مرتبط بودند، با این حال هرکدام از این داستان‌ها آنقدر جذاب هستند که دوست داشته باشید همه آن‌ها را به پایان برسانید و در حال انجام این کار، با باس‌های اختیاری هم مبارزه کنید و مناطق جانبی مختلف بازی را هم کاوش کنید. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

با اینکه تکه تکه شدن داستان در Octopath Traveler اتفاق جالبی نیست، اما این بازی آنقدر نقطه قوت و ویژگی مثبت دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. علاوه بر این بازی به بهترین شکل حس و حال بازی‌های موفق نقش آفرینی را زنده می‌کند. 

ویدیو گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Octopath Traveler یک بازی نقش آفرینی ژاپنی غنی، متنوع، جذاب و حتی مفرح است که حتما باید آن را تجربه کنید. 

دیستراکتوید: ۷۵ از ۱۰۰

وعده اصلی Octopath Traveler، ارائه هشت داستان مختلف است و خب در راه تحقق این وعده هم تا حدود زیادی موفق می‌شود. 

پالی‌گان: بدون نمره

تمام المان‌های Octopath Traveler به شکلی عالی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا یک تجربه نقش آفرینی خیلی خوب را شکل بدهند. با اینکه بازی حس و حالی شبیه به آثار کلاسیک دارد، اما هرگز یک تقلید از این بازی‌ها نیست و صرفا این حس و حال نوستالژیک را در قالبی مدرن و کاملا جدید ارائه می‌دهد. 

گیم اینفورمر: بدون نمره

ساختار کلی بازی عالی و جلوه‌های بصری آن هم واقعا زیبا است. علاوه بر این، بازی سیستم مبارزات هوشمندانه‌ای دارد و به شخصه، علاقه خاصی به عمق و استراتژیک‌بودن سیستم مبارزات بازی دارم. 

نمره های Octopath Traveler

نمره های Octopath Traveler

در مجموع، می‌توان گفت که Octopath Traveler یک بازی نقش آفرینی با‌کیفیت با گیم‌پلی طولانی و جلوه‌های بصری عالی است که اگر از طرفداران این سبک باشید و نینتندو سوییچ هم داشته باشید، حتما باید آن را تجربه کنید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده