نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵

جشنواره فیلم ونیز امسال با فیلم First Man بازگشایی می‌شود

جشنواره فیلم ونیز اعلام کرد که هفتاد و پنجمین دوره این جشنواره با نمایش فیلم First Man به کارگردانی دیمین شزل، افتتاح خواهد شد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم First Man (اولین مرد) قرار است فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز سال 2018 باشد. این فیلم، جدیدترین فیلم دیمین شزل، کارگردان فیلم‌های موزیکال موفق و تحسین‌شده‌ای چون فیلم Whiplash (ویپلش) و فیلم La La Land (لا لا لند)، است که به‌تازگی نسخه نهایی و اکران آن کامل شده است و حال قرار است برای اولین‌بار در یک جشنواره معتبر سینمایی نمایش داده شود. هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز قرار است از تاریخ ۲۹ آگوست آغاز شود و تا ۸ سپتامبر امسال (۷ تا ۱۷ شهریور) ادامه داشته باشد. این برای اولین‌بار نیست که یک فیلم به کارگردانی شزل قرار است جشنواره فیلم ونیز را افتتاح کند.

پیش از این جشنواره فیلم ونیز سال 2016 با فیلم La La Land افتتاح شد که این فیلم در نهایت موفق به دریافت ۶ جایزه اسکار که شامل جایزه اسکار بهترین کارگردان نیز می‌شود، شد. فیلم First Man داستان سفر به ماه در سال ۱۹۶۹ را روایت می‌کند که نیل آرمسترانگ با سفینه آپولو ۱۱ به کره ماه سفر کرد و به اولین انسانی تبدیل شد که روی ماه قدم گذاشت. رایان گاسلینگ، کلر فوی، کوری استول، کایل چندلر، جیسون کلارک، جان برنتال، برایان دارسی جیمز، پاتریک فوگیت، کوری مایکل اسمیت و اسکایلر بیبل، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم First Man حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جشنواره فیلم ونیز سال گذشته با فیلم Downsizing (کوچک‌سازی) به کارگردانی الکساندر پین، افتتاح شد. فیلم The Shape of Water (شکل آب) به کارگردانی گیرمو دل تورو، نیز در این جشنواره حضور داشت که موفق شد جایزه شیر طلایی را دریافت کند. این فیلم در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم سال را نیز دریافت کرد. در طول دوره‌های گذشته جشنواره فیلم ونیز با فیلم‌های موفقی چون فیلم Birdman (بردمن) به کارگردانی الخاندرو اینیاریتو، فیلم Gravity (جاذبه) به کارگردانی آلفونسو کوارون و فیلم Black Swan (قوی سیاه) به کارگردانی دارن آرونوفسکی، که در جوایز اسکار عملکرد درخشانی را نیز داشته‌اند، افتتاح شده است.

فیلم First Man برای اکران در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۰ مهر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است. ماه گذشته، شرکت یونیورسال پیکچرز اولین تریلر رسمی این فیلم را منتشر کرد.


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده