نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۴

همکاری جیمز وان و جیسون بلوم در پروژه‌ای ترسناک

جیمز وان، کارگردان فیلم‌ The Conjuring (احضار)، قرار است با همکاری جیسون بلوم، تهیه‌کنندگی فیلمی ترسناک با عنوان M3GAN را بر عهده گیرد.

طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، جیسون بلوم، رئیس کمپانی بلوم هاوس پروداکشنز (Blumhouse Productions) و جیمز وان، کارگردان فیلم‌ The Conjuring (احضار) و همچنین فیلم مورد انتظار Aquaman (آکوامن)، با همکاری یکدیگر قرار است تهیه‌کنندگی فیلمی ترسناک با عنوان M3GAN را بر عهده داشته باشند و از این فیلم به‌عنوان فیلمی ترسناک، هیجانی و مربوط به دنیای تکنولوژی یاد شده است. کارگردانی فیلم M3GAN را جرارد جان استون بر عهده دارد که در کارنامهٔ کاری وی ساخت فیلم‌ ترسناک و کمدی Housebound (محبوس در خانه)، محصول کشور نیوزیلند، دیده می‌شود. نگارش فیلمنامهٔ این پروژهٔ ترسناک بر عهدهٔ آکلا کوپر، نویسندهٔ دو مجموعهٔ تلویزیونی محبوب American Horror Story (داستان ترسناک آمریکایی) و Luke Cage (لوک کیج) مارول است.

در گزارش سایت هالیوود ریپورتر در رابطه با فیلمنامهٔ فیلم M3GAN چنین آمده است که یک اسباب‌‌‌‌بازی‌ساز کاربلد از شرکتی مرتبط با وسایل روباتیک، با استفاده از هوش مصنوعی، پروژه‌ای با نام M3GAN را توسعه می‌دهد؛ این پروژه به شکل عروسک زنده‌ای است و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا از نظر احساسی و عاطفی در بند یا بهتر بگوییم همدم و دمساز برادرزاده یا خواهرزادهٔ یتیم سازندهٔ این موجود باشد. اما اوضاع آن‌طور که سازنده انتظار داشت پیش نمی‌رود و برنامه‌نویسی عروسک داستان خیلی بهتر از انتظار عمل می‌کند و به جایی می‌رسد که از دوست جدیدش در مقابل هر چیزی حفاظت می‌کند که البته این موضوع به نتایج وحشتناکی منتج می‌شود.

james wan

جیمز وان در سخنانی راجع به همکاری با جیسون بلوم چنین گفت:

دورانی بسیار عالی از همکاری مشترک با جیسون بلوم در ساخت فیلم Insidious داشتم؛ فیلمی که تأثیر بسیار خوبی روی پروندهٔ کاری هر دوی ما داشت. فراموش نمی‌کنم که از کجا کارم را شروع کردم و ممنون و سپاسگزار جیسون هستم. به دنبال این هستیم تا در پروژه‌ای دیگر، همکاری دوباره‌ای داشته باشیم.

جیسون بلوم و جیمز وان پیش‌تر سابقهٔ همکاری در ساخت مجموعه فیلم‌های Insidious (توطئه‌آمیز) را داشته‌اند؛ دو فیلم اولی که جیمز وان کارگردانی کرد و همچنین در دو فیلم بعدی‌اش، وی با جیسون بلوم همکاری مشترک در بخش تهیه‌کنندگی داشتند. کمپانی فیلمسازی Atomic Monster Productions که متعلق به جیسون بلوم و جیمز وان است، تولید و ساخت فیلم جدید را بر عهده داشته و طبق اعلان این کمپانی، مراحل فیلمبرداری این فیلم از پاییز سال جاری آغاز می‌شود.

یادآوری می‌کنیم این اولین فیلمی نیست که جیمز وان به سراغ عروسک‌های کریپی و ترسناک می‌رود. وی در سال ۲۰۰۴ فیلم Saw (اره) را کارگردانی کرد که با استقبال خوبی رو‌به‌رو شد و با بودجهٔ یک میلیون دلاری، فروش عالی ۱۰۳ میلیون دلاری در گیشه داشت. در آن فیلم هم عروسک معروفی را ملاقات کردیم که پای ثابت مجموعهٔ Saw شد. جیمز وان در سال ۲۰۰۷ نیز فیلم Dead Silence (سکوت مطلق) را ساخت، اما این فیلم نقدهای ضعیفی گرفت و فروشی ضعیف‌تر در گیشه داشت. در آن فیلم هم عروسکی شیطانی بخش اصلی داستان فیلم را بر دوش داشت. وان سابقهٔ تهیه‌کنندگی فیلم Annabelle را نیز در کارنامه دارد.

جدیدترین فیلم این کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ استرالیایی، فیلم ابرقهرمانی و بسیار مورد انتظار Aquaman (آکوامن) است که برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذرماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.

 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده