نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۳

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: فروش قابل قبول دارکوب

در این مطلب به مرور و بررسی فروش هفتگی فیلم‌های سینمای ایران در هفته دوم تیرماه ۱۳۹۷ خواهیم پرداخت.

سینمای ایران در این هفته نیز شاهد یک تازه‌اکران بود. در شرایطی که بین اکران فیلم‌ها در سینمای ایران فاصله‌های طولانی ایجاد می‌شود، در یکی دو هفته اخیر شاهد اکران چند فیلم تازه بودیم؛ شرایطی که اگر پابرجا بماند می‌تواند باعث تحول و پویایی بیشتری در گیشه سینمای کشور شود؛ شرایطی که البته، همانطور که احتمالا می‌دانید بعید است مهیا شود و گیشه سینمای ایران پس از گذشت چند هفته، بازهم به فرم ثابتی خواهد رسید.

رتبه اول این هفته مانند چند هفته گذشته در اختیار تگزاس ساخته‌ی مسعود اطیابی است. این کمدی عامه‌پسند در یازدهمین هفته اکران در صد و چهار سالن به نمایش درآمد. تگزاس در این هفته توانست با فروش هفتصد و سی میلیون تومانی در صدر جدول این هفته قرار بگیرد. این فیلم حالا به درآمد کلی یازده میلیارد و ششصد و هشت میلیون تومان رسیده است. تگزاس حالا به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شده است و بعید نیست در صدر جدول فیلم‌های امسال از لحاظ فروش قرار بگیرد.

فیلم تگزاس

در شرایطی که بین اکران فیلم‌ها در سینمای ایران فاصله‌های طولانی ایجاد می‌شود، در یکی دو هفته اخیر شاهد اکران چند فیلم تازه بودیم

در رده دوم این هفته فیلم هفته سومی دشمن زن به کارگردانی کریم امینی قرار دارد. این فیلم با نمایش در صد و بیست و شش سالن به درآمد قابل توجه پانصد و ده میلیون تومان رسید. دشمن زن حالا با گذشت سه هفته به درآمد یک میلیارد و سیصد و نود میلیون تومانی رسیده است. دشمن زن نیز یکی دیگر از کمدی‌های عامه پسند نیمه بالای جدول است که به واسطه ژانر و تیم بازیگری پرطرفدارش به فروش درخور توجه‌ای رسیده است. رتبه سوم این هفته در اختیار خجالت نکش به کارگردانی رضا مقصودی است. خجالت نکش در نهمین هفته اکران پس از نمایش در صد و شش سالن به فروش سیصد و هفتاد و هشت میلیون تومان رسید. خجالت نکش حالا به مرز فروش کلی چهار میلیارد تومان رسیده است. خجالت نکش هم اتفاقا یک کمدی عامه‌پسند دیگر است که توانسته با استفاده از المان‌های مشابه با فیلم‌های هم‌ژانرش به فروش خوبی برسد.

فیلم دارکوب

در رده چهارم اما درام اجتماعی و تازه‌اکران دارکوب، ساخته بهروز شعیبی حضور دارد. این فیلم تنها فیلم اجتماعی نیمه بالای جدول است. این فیلم در هفته اول اکران با نمایش در هفتاد و دو سالن به فروش قابل توجه سیصد و چهل میلیون تومان رسید. دارکوب به دلیل تیم بازیگری متشکل از سارا بهرامی، مهناز افشار و امین حیایی یکی از شانس‌های رسیدن به فروش بالا در میان درام‌های اجتماعی محسوب می‌شود. رده پنجم این هفته در اختیار دلم می‌خواد به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا است که در سومین هفته اکران و با نمایش در هفتاد و شش سالن به فروش تقریبی دویست و هفتاد میلیون تومان رسید. دلم می‌خواد به‌عنوان چهارمین کمدی عامه پسند در میان فیلم‌های بالای جدول به فروش کلی یک میلیارد و سی و پنج میلیون تومان رسید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی (تومان)
۱  تگزاس۱۱۷۳۲,۵۱۸,۰۰۰
۲دشمن زن۳۵۱۰,۶۴۹,۰۰۰
۳خجالت نکش۹۳۷۸,۳۳۰,۰۰۰
۴دارکوب۱۳۴۱,۸۴۵,۰۰۰
۵دلم می خواد۳۲۶۹,۱۲۵,۰۰۰
۶به وقت خماری۱۲۰۰,۵۱۳,۰۰۰
۷خاله قورباغه۱۱۴۴,۶۲۹,۰۰۰
۸چهار راه استانبول۹۱۰۳,۷۸۶,۰۰۰
۹عصبانی نیستم!۹۵۳,۳۹۵,۰۰۰
۱۰فیلشاه۱۶۴۵,۷۶۲,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده