نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۴

سایانیکس برنامه‌ای برای ساخت Rocket League 2 ندارد

Rocket League 2 حداقل به این زودی‌ها ساخته نخواهد شد و سایانیکس تصمیمی برای ساخت آن نگرفته است.

بازی Rocket League یکی از موفق‌ترین بازی‌های ویدیویی سال‌های اخیر بوده است؛ اثری که در جولای ۲۰۱۵ منتشر شد و به گفته استودیو سایانیکس (Psyonix) تا امروز ۴۵ میلیون بازیکن آن را تجربه کرده‌اند و هر ماه هم بین ۶ تا ۷ میلیون نفر آن را بازی می‌کنند. با توجه به چنین موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای، حتماً برای شما هم سوال شده که نسخه دوم بازی چه زمانی ساخته خواهد شد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد حداقل در حال حاضر خبری از آن نخواهد بود.

اسکات رودی که اوایل امسال به سایانیکس پیوست و یکی از کارگردان‌های استودیو محسوب می‌شود، در این مورد می‌گوید:

ما ترجیح می‌دهیم Rocket League را به عنوان «بازی به عنوان سرویس» (Games as a Service) در نظر بگیریم. ارزشمندترین بخش بازی ما طرفداران آن هستند و تمرکز ما هم روی راضی نگه داشتن آن‌ها است؛ به شکلی که آن‌ها را سر ذوق بیاوریم و با خود همراه کنیم. در سال‌های پیش رو هم به تلاش خود برای فراهم کردن تجربه‌ای خوب و لذت‌بخش برای بازیکن‌ها ادامه خواهیم داد.

سایانیکس همین روش فعلی را ادامه خواهد داد و نمی‌دانم به چه علتی باید سراغ ساخت Rocket League 2 برویم. برنامه‌ای برای این کار نداریم و ترجیح می‌دهیم همین بازی فعلی را گسترش دهیم و برنامه‌های زیادی برای آینده داریم.

این صحبت‌های رودی شباهت زیادی به حرف‌های جرمی دانم، نایب رییس سایانیکس دارد که در مارس ۲۰۱۷ گفته بود:

چرا باید بخواهیم این همه طرفدار بازی خود را که روز به روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود کنار بگذاریم و به آن‌ها بگوییم بازی‌ای که هر روز درگیر آن هستید، ۱۲ ماه بعد از رده خارج می‌شود و دوباره به ما پول بدهید تا نسخه جدید را تجربه کنید؟

سایانیکس این روزها خود را برای سومین سالگرد انتشار بازی آماده می‌کند و قرار است از ۹ جولای (۱۸ تیر ماه) با ویژگی‌های جدیدی به استقبال طرفداران خود برود؛ از پلی لیست 3v3 Anniversary تا آیتم «تولدت مبارک» (Happy Birthday) که در قالب یک Topper برای قرار گرفتن بالای ماشین بازیکن‌ها عرضه خواهد شد. همچنین مدتی قبل از Rocket Pass رونمایی شد که آیتم‌های ویژه‌ای در خود دارد.

یکی دیگر از اقدامات سایانیکس برای جذاب نگه داشتن بازی، استفاده از ماشین‌های جالب و معروف است که چند وقت قبل در همین ارتباط جیپ فیلم پارک ژوراسیک برای بازی معرفی شد و می‌توان به ماشین‌های لایسنس شده قبلی مثل Batmobile و DeLorean از فیلم‌های بازگشت به آینده هم اشاره کرد؛ موضوعی که به گفته رودی در آینده هم ادامه خواهد داشت و می‌توانیم منتظر ماشین‌های معروف بیشتری باشیم.

آیتم‌هایی که در راکت لیگ با پول واقعی خریداری می‌شوند، تنها از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند و تأثیری در گیم پلی نمی‌گذارند. رودی این قضیه را خیلی مهم می‌داند و در همین ارتباط می‌گوید:

پول درآوردن از طریق فروش آیتم‌هایی که باعث تغییر گیم پلی می‌شوند و تعادل بازی را به هم می‌زنند را نمی‌پسندیم. شاید این موضوع برای سایر بازی‌ها قابل توجیه باشد، ولی بازی ما این‌طور نیست و دوست داریم تجربه‌ خالصی را ارائه دهیم که همه چیز آن به مهارت بازیکن‌ها و تیم‌های آن‌ها بستگی داشته باشد.

راکت لیگ ابتدا در جولای ۲۰۱۵ برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر شد و اوایل سال ۲۰۱۶ هم نسخه ایکس باکس وان منتشر شد. در نهایت هم سال گذشته نسخه سوییچ بازی از راه رسید و طرفداران نینتندو را جذب خود کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده