نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

فروش جهانی فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد

همانطور که پیش از این پیش بینی می‌شد، سرانجام فروش جهانی فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سرانجام فروش جهانی فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده) از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، دنباله فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) به ۳۵امین فیلمی تبدیل شد که فروش جهانی آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. این فیلم در روز پنج شنبه توانست به این فروش دست پیدا کند. فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom تا روز پنج شنبه بیش از ۳۰۴.۷ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی و بیش از ۷۰۰.۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است. کشور چین با داشتن سهم فروش ۲۴۵.۲ میلیون دلاری، بیشترین سهم فروش این فیلم را در بازار جهانی داشته است.

با اینکه بسیار بعید است فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom به رکورد فروش فیلم Jurassic World محصول سال ۲۰۱۵ با فروش ۱.۶۷۱ میلیارد دلار دست پیدا کند، اما این فیلم که با بودجه‌ای معادل ۱۷۰ میلیون دلار تولید شده، عملکرد بسیار موفقی را در گیشه تجربه کرده و از موفق‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر هالیوود بوده است. همچنین پس از فیلم‌هایی چون فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی نهایت) با فروش ۲.۰۳۷ میلیارد دلار و فیلم Black Panther (بلک پنتر) با فروش ۱.۳۴۶ میلیارد دلار، فیلم Fallen Kingdom سومین فیلم سال ۲۰۱۸ است که فروش جهانی آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است.

کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، جف گلدبلوم، بی‌دی ونگ، جیمز کرامول، دنیلا پیندا، توبی جونز، ریف اسپال و جاستیس اسمیت، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده آنتونیا بایونا، کارگردان فیلم A Monster Calls (هیولایی فرا می‌خواند)، بوده است. کالین ترورو و درک کانلی کار نوشتن فیلمنامه فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom را بر عهده داشته‌اند. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده