شاید برای بسیاری از مخاطبان تازهتر دنیای ویدیوگیم، این حجم از ستایشها و تعاریفی که هر روز بسیاری از گیمرها تقدیم ساختهی جدید کوجیما پروداکشنز میکنند، عجیب، غیرمنطقی و اغراقشده به نظر برسد. ولی واقعیت این است که بسیاری از انتظارات شکلگرفته در وجود طرفداران، نه لزوما برآمده از جذب شدنشان توسط تریلرهای بازی Death Stranding، که مرتبط با علاقه و باوری است که نسبت به تمام کارنامهی سازندهی اصلی آن دارند. در طول نزدیک به سی سال، هیدئو کوجیما فارغ از خلق و بازآفرینیهای دوباره و دوبارهی بسیاری از اصلیترین عناصر ژانر مخفیکاری در دنیای بازیهای ویدیویی، به روایت کردن داستانی پرداخت که حتی در صورتی که به کل یک مخاطب هنر هشتم هم نباشید، میتوانید از شنیدن آن، لذت ببرید. داستانی که از جنگها و تلاش انسانها برای نابود کردن همنوعانشان با وحشتناکترین سلاحها آغاز میشد و بعضا به علمیتخیلیها و حتی فانتزیهایی میرسید که دوست نداشتنشان، ناممکن بود.
کارگردانیهای قدرتمند، استفاده از موسیقیهای میخکوبکننده، شخصیتپردازی قوی دنیایی شخصیت کوچک و بزرگ و شکل دادن به داستانی طولانی که همهی بخشهایش به دقتِ یک پازل کنار یکدیگر مینشینند، کاری کرد Metal Gear، سالید اسنیک، باس، بیگ باس، آسلات و ایوا، تبدیل به بخشهایی جدانشدنی از خاطرات اشخاصی بشوند که بودن در دنیایش را تجربه میکنند.
به سبب گستردگی بسیار بالای داستان، یقینا تلاش برای روایت مفصل آن در قالب یک ویدیو، احتیاج به زمانی بیشتر از یک فیلم سینمایی بلند هالیوودی خواهد داشت. ولی با خلاصه کردن قصهها و تلاش برای بیان اصلیترین و محوریترین اتفاقات، در آیتم ویدیویی اختصاصی جدید زومجی سعی کردهایم مهمترین بخشهای داستان بلند متال گیر سالید را با توجه به سیر مرتبشدهی رخدادها و نه زمان انتشار هر کدام از بازیها، برایتان روایت کنیم.
نظرات