پیش نمایش بازی Ace Combat 7 Skies Unknown

پیش نمایش بازی Ace Combat 7 Skies Unknown

جمعه, ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

چند روز دیگر تا انتشار اولین نسخه از مجموعه Ace Combat در نسل هشتم باقی نمانده است و به همین بهانه نگاهی به مهم‌ترین اطلاعات بازی Ace Combat 7: Skies Unknown خواهیم داشت.

همیشه وقتی صحبت از بازی‌های اکشن و شوتر می‌شود، شاید هیچ چیزی مثل حضور در یک نبرد واقعی و تجربه تمام جزئیات آن به طبیعی‌ترین شکل ممکن، هیجان‌انگیز به نظر نرسد. همه ما علاقه خاصی به واقع‌گرایی در بازی‌هایی ویدیویی داریم و از هر اثری که بتواند بخشی از زندگی حقیقی ما را به تصویر بکشد،  استقبال می‌کنیم و چه چیزی بهتر از کارهای خطرناک و هیجان‌انگیزی که انجامش در دنیای واقعی چندان هم ممکن نیست. طبیعتا جنگ، یکی از جدی‌ترین و هیجان‌انگیزترین تجربیات ممکن است که از بخش‌های مختلفی هم تشکیل می‌شود. شاید زمانی نبردها فقط به خشکی و دریا محدود می‌شد، اما این روزها دیگر نبردهای هوایی، شاید مهم‌ترین بخش از هر جنگی را تشکیل می‌دهند. بخشی که بازی‌های ویدیویی هم نه به صورت مطلق، اما حداقل برای ایجاد تنوع در گیم‌پلی خود و گسترش بخشیدن به تجربه بازیکنان، از آن بهره برده‌اند. با این حال، بازی‌ها و مجموعه‌هایی هم بوده‌اند که صرفا با هدف شبیه‌سازی نبردهای هوایی ساخته شده‌اند. مثل سری Ace Combat که بدون شک قدیمی‌ترین و مهم‌ترین فرنچایز بازی‌های ویدیویی در این ژانر به حساب می‌آید. مجموعه‌ای که کار خودش را از سال ۱۹۹۵ و کنسول پلی استیشن 1 شروع کرد و حالا پس از ۲۴ سال هنوز هم پابرجا مانده است و تا چند روز دیگر شاهد انتشار جدیدترین نسخه آن در نسل هشتم خواهیم بود. اثری که سه سال پیش معرفی شد و با تاخیری طولانی مدت، بالاخره در اواخر اولین ماه سال ۲۰۱۹ در اختیار طرفداران قرار خواهد گرفت.

Ace Combat 7

ساخت بازی با موتور آنریل انجین ۴ و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در طراحی آسمان و افکت‌های آب و هوایی، جلوه بصری فوق‌العاده‌ای به ایس کامبت 7 بخشیده است

مجموعه Ace Combat در کنار گیم‌پلی هیجان‌انگیز، نبردهای بزرگ و واقع‌گرایی به اندازه‌اش، همواره داستان‌های دراماتیکی هم برای روایت داشته است و این یکی از برگ‌برنده‌هایی است که این مجموعه را از سایر هم‌ردیفانش تاحدودی متمایز می‌کند. این سری با اینکه همیشه در جهانی خیالی با کشورهایی ساختگی جریان داشته، اما با این حال نسبت به دنیای واقعی نیز بی‌توجه نبوده است و استفاده از جنگنده‌های مشابه دنیای حقیقی یکی از مواردی است که همیشه تجربه ایس کامبت را جذاب‌تر می‌کند. بازی Ace Combat 7: Skies Unknown اولین و احتمالا آخرین نسخه از این مجموعه است که در نسل هشتم منتشر می‌شود و به همین دلیل هم سازندگان تلاش زیادی کرده‌اند تا با این نسخه دوباره این سری قدیمی را به روزهای اوج خودش بازگردانند. قطعا اولین و بزرگ‌ترین پیشرفتی که در همان نگاه اول ما را متوجه خودش می‌کند، گرافیک نسل هشتمی و پرزرق و برق بازی است که استودیو پراجکت ایسز حسابی روی آن کار کرده است. موتور قدرتمند آنریل انجین ۴ توانسته است چشم‌اندازها و زیبایی‌هایی فوق‌العاده‌ای را در محیط بازی به وجود آورد. استفاده از تکنولوژی ترو اسکای (True Sky) برای طراحی آسمان و ابرهای بازی یکی دیگر از کارهای مهم ایس کامبت 7 در زمینه گرافیکی به شمار می‌رود. به کمک این تکنولوژی که پیش‌تر در بازی Drive Club هم استفاده شده بود، ابرهای آسمان به شکلی کاملا طبیعی حجم می‌گیرند و رفته رفته تغییر می‌کنند تا حس پرواز در آسمان را واقعی‌تر از قبل جلوه بدهند. همچنین این فناوری در اجرای هر چه بهتر افکت‌های آب و هوایی مثل رعد و برق و طوفان هم کمک حال تیم سازنده شده است. دارا بودن یک گرافیک واقع‌گرایانه در Ace Combat 7 از این جهت حائز اهمیت است که یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های بازی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر است که سازندگان در تریلرهای خود مانور زیادی روی آن داشته‌اند و البته بازخوردهای اولیه برخی رسانه‌ها نیز نسبت به تجربه بازی روی این هدست‌ها کاملا مثبت بوده است.

در کنار این‌ها، طراحی دقیق جنگنده‌ها از لحاظ ظاهری و همچنین پیاده‌سازی کامل نمای داخل کابین هر کدام از آن‌ها، از جمله مواردی است که سازندگان دقت خاصی روی آن داشته‌اند و در تریلرهای گیم‌پلی بازی نیز کاملا مشهود است. پرواز درمیان ابرها که گاهی اوقات با کاهش میدان دید همراه می‌شود، پاشیدن قطرات آب روی شیشه جلویی، دودهایی که از شلیک موشک‌ها و انفجار جنگنده‌ها برجای می‌ماند، همگی افکت‌های فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورند که حتی در حین تماشای تریلر نیز هیجان خاصی را به بیننده منتقل می‌کند.

Ace Combat 7

داستان بازی ۱۰ سال پس از اتفاقات ایس کامبت 5 شروع خواهد شد که بازیکن را در نقش کاراکتری به نام تریگر قرار می‌دهد

یکی از کارهای خوبی که استودیو سازنده در قبال ایس کامبت 7 انجام داده، استفاده از داستانی مستقل برای این نسخه است که باعث می‌شود تا حتی کسانی که هیچ آشنایی قبلی‌ای با این سری نداشته‌اند هم تجربه جذاب و سرگرم‌کننده‌ای داشته باشند. داستان بازی ۱۰ سال پس از اتفاقات Ace Combat 5 شروع می‌شود و در مورد نبردی بین فدراسیون اوسیا و امپراطوری اروشیا است که با نام دومین جنگ قاره‌ای از آن یاد می‌شود. بازیکن در بخش داستانی در نقش کاراکتری به نام تریگر قرار می‌گیرد که برای نیروهای هوایی اوسیا می‌جنگد اما بخاطر اتهاماتی که به او وارد می‌شود، اعضای بالارتبه برای مجازات تریگر، او را به جوخه‌ای مخصوص مجرمان می‌فرستند تا به جای زندانی شدن با شرکت در جنگ‌هایی خطرناک و سخت، دوران ندامتش را پشت سر بگذارد و دوباره به قهرمانی در نبردهای هوایی تبدیل شود. نکته جالب در مورد ایس کامبت 7 این است که نسخه پلی استیشن وی آر آن داستان کاملا مجزایی خواهد داشت و سازندگان تصمیم گرفته‌اند با این کار تجربه‌ای کاملا متفاوت نسبت به نسخه عادی، ایجاد کنند. در نسخه واقعیت مجازی، بازیکنان در نقش کاراکتر موبیوس وان قرار می‌گیرند که شخصیت اصلی بازی‌های ایس کامبت 4 و 5 بود. داستان این نسخه در زمانی بین داستان ایس کامبت 5 و 7 جریان خواهد داشت که شما باید باز هم در برابر فرقه‌ای به نام Free Erusia مبارزه کنید که پیشتر در نسخه پنجم بازی یک بار آن‌ها را شکست داده بودید.

Ace Combat 7

تاثیر مستقیم شرایط جوی مثل رعد و برق و تغییرات فشار و دما روی کنترل جنگنده‌ها، به واقع‌گرایی هر چه بیشتر گیم‌پلی کمک زیادی می‌کند

با گذر از داستان و جلوه‌های بصری بازی، نوبت آن است تا سراغی هم از گیم‌پلی بازی بگیریم که این بار گسترده از قبل شده است. اول از همه، سازندگان سعی کرده‌اند تا گیم‌پلی را جوری تنظیم کنند که هم بازیکنان حرفه‌ای از آن لذت ببرند و هم آن‌هایی که تازه‌کار هستند و چیزی جز یک گیم‌پلی سرگرم‌کننده و داستانی جذاب از بازی نمی‌خواهند، تجربه ارزشمندی داشته باشند. به همین دلیل، نحوه کنترل جنگنده‌ها بسته به انتخاب بازیکن می‌تواند ساده یا کاملا حرفه‌ای و واقع‌گرایانه باشد که طبیعتا اگر به دنبال تجربه چالش برانگیزی باشید، انتخاب حالت Expert با المان‌های کنترلی بیشتر، منطقی‌تر خواهد بود. در کنار این، یکی از ویژگی قابل توجه بازی تاثیرات المان‌های آب و هوایی روی گیم‌پلی است. برای مثال در نسخه‌های قبلی معمولا برای اینکه بتوانید موشک‌های دشمنان را خنثی کنید باید سریع دور می‌زدید یا اینکه با مانورهای مختلف موشک‌ها را گمراه می‌کردید، اما در این نسخه سازندگان راه‌های هوشمندانه‌تری را هم در نظر گرفته‌اند که یکی از آن‌ها پناه بردن به داخل ابرهای بزرگ و پرحجم است. وقتی شما از داخل ابرها عبور می‌کنید، تاحدودی از دید دشمنان مخفی می‌مانید و همچنین به شکل راحت‌تری می‌توانید موشک‌های آن‌ها را از خود دور کنید، اما خب همه چیز هم به این راحتی نیست. وقتی شما از داخل ابرها عبور می‌کنید به علت تغییراتی که در فشارهوا و همچنین دما وجود دارد، ممکن است آسیب‌هایی به جنگنده شما وارد شود. همچنین به‌خاطر اینکه در چنین شرایطی میدان دید خودتان هم به شدت کم می‌شود، احتمال برخورد با جنگنده‌های دیگر بالا می‌رود. در کنار این‌ها، المان‌هایی مثل رعد و برق نیز می‌تواند صدمات شدیدی را به جنگنده‌ها وارد کنند و در کنار نیروهای دشمن، تهدیدی جدی برای‌تان تلقی شود. نسخه واقعیت مجازی بازی، از لحاظ گیم‌پلی نیز تفاوت‌های بارزی دارد. برای مثال، در این نسخه از بازی نحوه قفل کردن نشانه روی دشمن، نه به مسیر حرکت جنگنده، بلکه به مسیر دید بازیکن بستگی دارد و بخش از HUD بازی همواره به طور ثابت در معرض دید خلبان خواهد بود. در کنار این، برخی تفاوت‌های دیگر نیز از سوی تیم سازنده اعمال شده است تا نسخه VR بازی تجربه‌ای واقعی‌تر و جذاب‌تر را در اختیار بازیکنان قرار بدهد. حتی سازندگان در مرحله‌ای از تولید بازی به فکر طراحی یک سیستم Eject مخصوص برای حالت واقعیت مجازی هم بوده‌اند، اما به سبب مشکلات فراوانی که بر سر راه ساخت چنین ویژگی‌ای وجود داشت، از پیاده‌سازی آن منصرف شده‌اند. در حالت کلی، نسخه واقعیت مجازی ایس کامبت 7 گیم‌پلی کوتاه‌تری نسبت به نسخه عادی دارد و هدف سازندگان نیز از این مسئله این است که اولا کسانی که هدست وی آر ندارند، از بخش بزرگی از تجربه بازی محروم نمانند و ثانیا هم ایده اصلی آن‌ها از اضافه کردن چنین نسخه‌ای این است که توانایی‌ها و ظرفیت این مجموعه را برای توسعه جدی‌تر در بخش واقعیت مجازی به نمایش بگذارند و البته نیم‌نگاهی هم به درخواست‌های مکرر طرفداران قدیمی بازی داشته باشند.

Ace Combat 7

تعداد بالای جنگنده‌ها در کنار امکانات گسترده شخصی‌سازی، تنوع بالایی به انتخاب‌های بازیکن در Ace Combat 7 می‌بخشد

از نظر تعداد جنگنده‌ها و تنوع آن‌ها، سازندگان قول داده‌اند که طرفداران‌شان را راضی نگه خواهند داشت. با اینکه در اوایل دوران معرفی بازی اعلام شده بود چیزی در حدود ۳۰ جنگنده در بازی وجود خواهد داشت، اما بعدها استودیو پراجکت ایسز اعلام کرد که تعداد جنگنده‌ها فراتر از تصورات خواهد بود. از نظر تنوع نیز با توجه به تریلرهایی که تاکنون از بازی مشاهده کرده‌ایم، انواخ مختلفی از پرنده‌های شکاری را چه در دسته انتخابی بازیکن و چه در میان نیروهای دشمن مشاهده کرده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به هواپیمای غول‌پیکر Arsenal Bird و برخی جنگنده‌های بدون سرنشین اشاره کرد. سازندگان در کنار استفاده از مدل‌های واقعی، حتی برخی جنگنده‌های خیالی را هم در اثر خود گنجانده‌اند که تماشای آن‌ها جذاب خواهد بود. گذشته از تعداد جنگنده‌ها، این بار شخصی‌سازی و ارتقا این پرنده‌ها نیز گستردگی قابل توجهی داشته است. برای هر جنگنده موشک‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع نبرد می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. همچنین بازی امکان ارتقا عملکرد جت‌ها را نیز در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و در کنار این، شخصی‌سازی ظاهری و تزئینی نمای بیرونی جنگنده‌ها نیز در دسترس است تا هر کدام از بازیکنان با جت‌های مختص خود وارد مبارزات شوند.

در کنار بخش داستانی، بازی Ace Combat 7: Skies Unknown از بخش چندنفره هم برخوردار خواهد بود که حالت‌های بازی مختلفی دارد. تا به حال دو حالت بازی بتل رویال و Team Deathmatch برای ایس کامبت 7 معرفی شده است که ویژگی‌ها جالبی دارند. در بخش بتل رویال، هشت بازیکن وارد نقشه بازی می‌شوند و باید با صدمه زدن به یکدیگر و از بین بردن حریفان، امتیاز بیشتری کسب کنند و در نهایت کسی که به امتیاز تعیین شده برسد، برنده بازی خواهد بود و اگر هیچکدام از بازیکنان در وقت مقرر به این سطح نرسند، کسی که بیشترین امتیاز را تا آخرین ثانیه به دست آورده باشد، به عنوان برنده بازی برگزیده می‌شود. در بخش Team Deathmatch که به نوعی حالت تیمی بتل رویال محسوب می‌شود، بازیکنان در قالب دو گروه ۴ نفری مقابل هم قرار می‌گیرند و باید با پیاده کردن استراتژی‌های هوشمندانه به کمک هم تیمی‌هایشان، نیروهای مقابل را نابود کنند و امتیاز بیشتری بگیرند. جذابیت این حالت قطعا حین تجربه بازی با دوستان به سبب هماهنگی دقیقی که وجود دارد، هیجان‌انگیزتر خواهد بود. در بخش آنلاین نیز بازیکنان می‌توانند شخصی‌سازی‌های گسترده‌ای روی جنگنده‌های خود انجام دهند و حتی برخی از ارتقاهای مخصوص فقط در این بخش قابل دسترسی خواهند بود. با وجود معرفی حالت‌های بخش چندنفره، هنوز اطلاعات در مورد تعداد و تنوع نقشه‌های آن از سوی سازندگان منتشر نشده است و البته مشخص هم نیست که آیا در آینده حالت‌هایی با دخالت هوش مصنوعی نیز به بخش چندنفره بازی اضافه خواهد شد یا نه.

Ace Combat 7

بازی Ace Combat 7: Skies Unknown در تاریخ ۱۸ ژانویه مصادف با ۲۸ دی ماه برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد. نسخه واقعیت مجازی بازی به طور انحصاری برای پلی استیشن وی آر عرضه می‌شود و فعلا خبری از این نسخه برای دیگر پلتفرم‌های واقعیت مجازی نیست. همچنین سازندگان به طور قاطع اعلام کرده‌اند که امکان انتشار این بازی روی کنسول نینتندو سوییچ به سبب محدودیت‌های سخت‌افزاری وجود ندارد و از این رو دارندگان کنسول سوییچ احتمالا امیدی برای تجربه این اثر روی کنسول محبوب خود نخواهند داشت. اگر از طرفداران قدیمی این مجموعه باشید، با پیش‌خرید این بازی برای کنسول پلی استیشن 4، نسخه‌ای رایگان از بازی Ace Combat 5 را نیز روی این پلتفرم دریافت خواهید کرد. همچنین اگر بازی را روی کنسول ایکس باکس وان پیش‌خرید کنید، قادر به اجرای رایگان بازی Ace Combat 6 از طریق سیستم Backward Compatibility خواهید بود. ضمنا، سازندگان تایید کرده‌اند که یک بسته الحاقی با حال و هوایی کاملا متفاوت از داستان اصلی بازی هم در دست ساخت قرار دارد که مدتی پس از انتشار بازی در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده