الکترونیک ارتز از تغییرات بخش Pro Clubs در فیفا 20 رونمایی کرد
رفتهرفته به موعد انتشار بازیFIFA 20، ساختهی فوتبالی و بهشدت مورد انتظار شعبهی ساخت آثار ورزشی الکترونیک آرتز (EA Sports) نزدیک میشویم و با توجه بهوعدهی تیم سازندهی بازی، طی این مدت خبرهای مختلفی پیرامون ویژگیهای جدید اثر مذکور بهگیمرها مخابره خواهد شد و امروز، در جریان آخرین اخبار بازی شاهد رونمایی از ویژگیهای جدید قسمت Pro Clubs «فیفا 20» بودیم و طبق گفتههای الکترونیک آرتز، بهنظر میرسد که عملکرد بخش Pro Clubs قرار است با یک تحول نسبی، نسبت به وضعیت سالیان گذشتهی خود مواجه شود.
طبق گفتهی الکترونیک آرتز، اولین تغییر به قسمت شخصیسازی بازیکنان مربوط میشود. تیم سازندهی بازی خاطرنشان کرده که یک سیستم طراحی آواتار کاملا جدید قرار است جایگزین سیستم قدیمی شود و روشهای کاملا جدید ساخت بازیکن پیشروی گیمرها قرار خواهد گرفت. با توجه به تغییرات تازهای که در این بخش اعمال شده، گیمرها میتوانند بازیکنان خود را در پستهای تخصصی هافبک راست (RM)، هافبک چپ (LM)، مهاجم راست (RF)، مهاجم چپ (LF)، پیستون چپ (LWB) و پیستون راست (RWB) طراحی کنند و خصوصیاتی فیزیکی مثل قد و وزن بازیکن بیشتر از قبل روی عملکردش تاثیر خواهد داشت.
تغییر کامل سیستم شخصیسازی بازیکن در کنار اضافه شدن بخش تمرین تیمی و برگزاری رقابتهای بهخصوصِ جدید، از جمله تحولات حالت Pro Clubs بازی FIFA 20 هستند
طبق گفتهی سازندگان بازی، میزان «استقامت» بازیکنان هم مورد بررسی قرار گرفته و ریسک کردن گیمرها برای مصرف بیشتر نوار استقامت و بهره بردن از سرعت بیشتر میتواند نتایجی جالب و غیرقابل پیشبینی را رقم بزند. بازیکنانی که گیمرها طراحی خواهند کرد، از سطح (Overall) ۸۰ وارد بازی خواهند شد و با ثبت کردن عملکرد خود در بازیهای لیگ، کاپ و غیره، میتوانند پیشرفت کنند و اوورال بیشتری را بهنام خود بزنند. با توجه بهگفتهی سازندگان، سیستم ویژگیها (Traits) نیز دستخوش یکسری تغییرات شده و ۳۰ ویژگی مختلف در دسترس بازیکنان است تا با پیشرفت در بازی آنها را بهدست بیاورند؛ Traitهایی که با Traitهای ویژه ترکیب میشوند و فوتبالیست ساختهشده توسط گیمرها را تخصصیتر و بهتر میکنند.
ویژگیهای بصری و گرافیکی برگزاری هر مسابقه نیز طبق رسم سالیانهی الکترونیک آرتز، دستخوش تغییرات مختلفی خواهد شد و سبک نمایش لوگوی تیمها، لوگوی EA، رنگآمیزی UI، رابط کاربری نمایش مسابقات و تمامی موارد اینچنینی بازیها، همگی دستخوش تغییرات شدهاند. در کنار تغییرات ظاهری سبک پخش هر بازی، سیستم کاپها و برگزاری مسابقات هم دستخوش یکسری تغییر شده و بازیکنان در کنار شرکت در کاپهای مختلف، میتوانند مسابقات شخصیسازیشده و ویژهی خودشان را برگزار کنند؛ این سیستم، جایگزین سیستم قدیمی برگزاری جام شده و روزانه برنامهی مسابقاتش در دسترس گیمرها قرار میگیرد.
در پایان، اضافه شدن بخش تمرینی به قسمت Pro Clubs را داریم و بهلطف آن، گیمرها میتوانند در تیم خود مسابقات تمرینی را در مقابل خود یا در برابر هوش مصنوعی برگزار کنند. برای این بازیها، درجههای سختی Biginner تا Legendary قابل تنظیم خواهد بود و تمامی تنظیمات مسابقه نیز در دسترس گیمرها قرار خواهد گرفت. از دیگر تغییرات بخش Pro Clubs میتوانیم بهموارد جزئی زیر اشاره کنیم:
- نوار استقامت با خروج بازیکن از پست بهخصوصش، زودتر بهپایان میرسد.
- سیستم هوشمصنوعی بازی، بازیکنان با قدبلند را در قسمت میانی دیوارهی دفاعی قرار خواهد داد تا راحتتر ضربات کاشته را دفاع کنند.
- انتخاب دروازهبان بهعنوان کاپیتان، روی مواردی مثل ضربهی کاشته و set pieceهای تیم تاثیر نخواهد داشت.
- با پیروزی در هر جام، چه شما چه تیم حریف میتوانید از ابتدا تا پایان جشن قهرمانی را تماشا کنید.
چند روز گذشته هم تریلری جدید از FIFA 20 منتشر شد و الکترونیک آرتز از ویژگیهای جدید گیمپلی بازی پردهبرداری کرد. بازی FIFA 20 در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) برای تجربه روی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی و نینتندو سوییچ در دسترس قرار خواهد گرفت.