گوگل: مسئولیت معرفی بازی‌های جدید استیدیا بر عهده ناشران آن‌ها است

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
Google Stadia
گوگل در پاسخ به انتقاداتی که مشترکین سرویس استریم بازی استیدیا درباره روند معرفی بازی‌های جدید آن داشتند، ناشران بازی‌ها را مسئول معرفی بازی‌های جدید معرفی کرد.
تبلیغات

گوگل استیدیا (Google Stadia) به‌عنوان یک پلتفرم کاملاً آنلاین و یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های حرکت صنعت بازی‌های ویدیویی به‌سمت گیم استریمینگ در چند ماه اخیر نظرات مختلفی را از سوی جامعه‌ی کاربران خود دریافت کرده است. بااین‌که این پلتفرم، تکنولوژی نویدبخشی را ارائه کرده و وعده‌ی استریم تمامی بازی‌های موجود در بازار فروش را به کاربران خود می‌دهد، اما خودِ سرویس استیدیا به دلیل فقدان مجموعه‌ی قابل قبولی از بازی‌های موجود و همچنین عدم ارائه‌ی برجسته‌ترین ویژگی‌های خود در زمان راه‌اندازی آن، مورد انتقاد قرار گرفته است. این‌مسائل موجب شد تا برخی از مشترکین این سرویس، نارضایتی خود را در فضای مجازی به‌اشتراک بگذارند. حالا گوگل نسبت به‌ این‌انتقادات توضیحاتی را ارائه کرده است.

شماری از مشترکین سرویس گوگل استیدیا اخیراً عملکرد کُند این‌شرکت را در زمینه‌ی انتشار بازی‌های جدید مورد هجمه‌ی انتقادات خود قرار داده‌اند. این‌صحبت‌ها که بیشتر در وبسایت Reddit جریان داشته، عمده‌ی شکایت‌های مشترکین استیدیا را به عدم ثبات و شفاف‌سازی تیم توسعه‌دهندگان این سرویس در ارائه‌ی آپدیت‌ها و معرفی بازی‌های جدید مرتبط می‌دانند.

گوگل در بیانیه‌ای که از طریق وبسایت GamesIndustry.bizارائه کرده، به شفاف‌سازی یک سری مسائلی که توسط جامعه‌ی کاربران استیدیا به‌آن‌ها اشاره شده، به‌خصوص بحث معرفی بازی‌های جدید پرداخته است. سخنگوی گوگل با اظهار آگاهی از تمایل و اشتیاق کاربران برای اطلاع از جزئیات بیشتری که به بازی‌های جدید این سرویس مربوط می‌شود، در رابطه با بحث معرفی بازی‌های جدید تأکید کرده که همه‌ی ۱۲۰ بازی وعده داده شده، توسط تیم استیدیا معرفی نمی‌شوند.

Google Stadia

در‌ بیانیه شرکت گوگل تأکید می‌شود که مسئولیت معرفی بازی‌ها یا آی‌پی‌های جدید و همچنین پلتفرم‌هایی که این بازی‌ها از طریق آن عرضه می‌شوند، به‌طورکلی به ناشران این بازی‌ها سپرده شده است. به همین ترتیب، وظیفه‌ی انتشار اخبار و معرفی بازی‌های انحصاری گوگل استیدیا نیز بر عهده گوگل خواهد بود.

براساس گزارش وبسایت GamesIndustry.biz، گوگل عوامل مختلفی را در کُندی یا توقف ظاهری فرایند معرفی بازی‌های جدید دخیل می‌داند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به بحث آمادگی این بازی‌ها، الزمات سهامداران و رویدادها یا مراسمات مختلفی که برای معرفی بازی‌ها پیش‌بینی شده، اشاره کرد. بااین‌حال، سخنگوی گوگل در ادامه‌ی اظهارات خود اظهار امیدواری می‌کند که این شرکت همکاری نزدیک‌تری را با توسعه‌دهندگان و ناشران بازی‌های استیدیا برقرار کرده و به‌زودی اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص به اطلاع مشترکین و علاقه‌مندان خواهد رسید.

گوگل اخیراً اعلام کرده بود که این شرکت در نظر دارد تا در سال ۲۰۲۰ بیش‌از ۱۲۰ بازی جدید را برای این سرویس ارائه کند. ظاهراً ۱۰ مورد از این فهرست به بازی‌های انحصاری این شرکت اختصاص دارد. بااین‌حال، از زمان راه‌اندازی این پلتفرم در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹، بسیاری از مخاطبان، انتقادات و ایرادات مختلفی را به نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات این سرویس گرفته‌اند. به‌طوری که بسیاری از مشترکین اولیه‌ی این پلتفرم، باتوجه به مجموعه‌ی محدود بازی‌های آن و همچنین سابقه‌ی نه‌چندان جالب گوگل در پایبندی به پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌های جدید خود، نسبت به تمدید اشتراک و ادامه‌ی همکاری با استیدیا محتاطانه عمل کرده‌اند. باتوجه به این‌که بسیاری از خدماتی که گوگل قبل از آغاز به‌کار پلتفرم خود وعده می‌داد همچنان عملی نشده‌اند، مشخص نیست که این شرکت چه آینده‌ای را برای سیستم خود در نظر دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات