بازی Cyberpunk 2077 حدود ۷۵ ماموریت جانبی موسوم به Street Story دارد
استودیوی CD Projektسال گذشته و در خلال توضیحاتی که در رابطه با بازی Cyberpunk 2077ارائه میکرد، روی سفارشی و «دستساز بودن» تمامی مأموریتها و مراحل جانبی بازی تأکید داشت. داستانهای Street Stories نیز از این اصل مستثنی نخواهند بود. Street Stories یا داستانهای خیابانی، مجموعهای از مأموریتهای جانبی بازی Cyberpunk 2077 هستند که ساختار آنها به مأموریتهای شکار هیولا توسط کاراکتر Geralt در بازی The Witcher 3شباهت داشته و بازیکنان، ایناهداف را از افرادی موسوم به Fixer در نقاط مختلف شهر Night City دریافت خواهند کرد. ایناهداف، در ابعاد و انواع مختلفی ارائه میشوند که به نتیجه رساندن هریک از آنها موجب افزایش رتبهی اعتبار و شهرت شما در شهر خواهد شد.
جان مامیس، رئیس استودیوی Krakow از سیدی پراجکت رد، در مصاحبه جدیدی که توسط وبسایت OnMSFTتدارک دیده شده است، اعلام میکند که در بازی Cyberpunk 2077 حدود ۷۵ مأموریت جانبی موسوم به Street Stories وجود دارد. وی در ادامه درباره نحوه کارکرد آنها توضیحات مختصری را ارائه میکند.
بهطور کلی در بازی دولایهی عمده از اهداف جانبی طراحی شده است. یکی از آنها همان فروشندگان بازی هستند که لایهی گذرا و منفعل بازی را تشکیل میدهند و بعد از آنها، STS ها را داریم که همان Street Stories یا داستانهای خیابانی ما را تشکیل میدهند. فکر میکنم حدود ۷۵ مورد از اینداستانها در بازی تعبیه شده است. البته درکنار اینموارد، یکسری فعالیتهای جزئی دیگری هم خواهیم داشت. داستانهای خیابانی مثل مأموریتهای کوچکی هستند که باوجود اینکه داستان خاصی را دنبال میکنند، نمیتوان موضوعات آنها را «داستان» معرفی کرد. درواقع آنها تاحد زیادی به سکانسهای داستانپردازی پیشرفته سینمایی شباهت دارند. ایناهداف، یکی از راههای ماجراجویی در دنیای بازی و افزایش سطح کاراکتر شما هستند. اینمأموریتها همگی بهصورت سفارشی ساخته شدهاند. هیچکدام از این موارد، بهصورت اتوماتیک و با روشهای مرسوم تولید نشدهاند. البته قالبهای مشخصی وجود دارند که افراد تیم توسعه بازی میتوانند از آنها استفاده کنند اما هرکدام از آنها بهگونهای طراحی شدند که احساس منحصر به فردی را به بازیکن منتقل کنند. دنیای این بازی با این اهداف و مأموریتها پر شده است. حضور در این اتمسفر باید حس بسیار خوبی را به مخاطب القا کند.
مامیس در ادامه صحبتهای خود بیان میکند که سیدی پراجکت رد برای انتشار محتوای پس از انتشار بازی Cyberpunk 2077 نیز برنامههایی را در ذهن دارد:
محتوای پس از انتشار این بازی نیز احتمالاً چیزی شبیه به The Witcher
البته او تأکید میکند که درحال حاضر نمیتواند جزئیات بیشتری را فاش کند اما تأیید میکند که بخش چندنفره این بازی، یک پروژه کاملاً متمایز بوده و هنوز زمان زیادی تا رونمایی از آن باقی مانده است:
کاش میتوانستم بیشتر توضیح بدهم اما احتمالاً چیزی در حدود یک سال دیگر درباره این بخش خواهیم شنید.
سیدی پراجکت رد در اوایل امسال اعلام کرد که بخش چندنفره بازی Cyberpunk 2077 احتمالاً تا سال ۲۰۲۱ آماده نخواهد شد. خود بازی Cyberpunk 2077 نیز قرار است هفدهم سپتامبر سال جاری (۲۷ شهریورماه سال ۹۹) برای ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 منتشر شود.
نظرات