نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۶

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی

تماشای سریال، یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است؛ حالا در این مقاله چند مورد از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم.

ما اغلب در مورد اهمیت تماشای فیلم‌های بدون زیرنویس برای به حداکثر رساندن درک شنیداری و دایره لغات صحبت می‌کنیم. محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که تماشای فیلم با زیرنویس به درک مطلب کمک می‌کند (به جز افراد فوق مبتدی). تماشای برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود دایره لغات انگلیسی شما و یادگیری نحوه صحبت کردن به زبان انگلیسی روان‌تر است. هیچ راهی بهتر از این، برای یادگیری زبان عامیانه آمریکایی و نحوه صحبت مردم وجود ندارد. همه ما داستان افراد مشهوری مانند میلا کونیس را شنیده‌ایم که انگلیسی را فقط ازطریق تماشای برنامه‌های تلویزیونی بریتانیایی و آمریکایی یاد گرفته‌اند.

البته این هم درست است که یادگیری یک زبان، آن هم فقط با کمک زیرنویس، هوش و دقت خیلی زیادی را می‌طلبد. اما تماشای برنامه‌های تلویزیونی درکنار یادگیری زبان، می‌تواند چیزهای بیشتری به شما بیاموزد؛ از عبارت‌ها و اصطلاحات جدید گرفته تا عادت کردن و یاد گرفتنِ لهجه‌های مختلف. ابتدا باید آن‌ها را با زیرنویس تماشا کنید، بعد کم کم شروع به تشخیص برخی کلمات و عبارات کلیدی خواهید کرد. همچنین یاد می‌گیرید که چطور کلمات را به درستی تلفظ کنید. ما در این مقاله ۱۷ مورد از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر قصد یادگیری این زبان ازطریق برنامه‌های تلویزیونی را دارید، با آثار جذاب و خوبی این مسیر را آغاز کنید.

سریال‌ها براساس نظر تحریریه زومجی انتخاب و بدون هیچ ترتیب خاصی رتبه بندی شده‌اند.


بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی

شخصیت های اصلی سریال That '70s Show

۱۷- سریال نمایش دهه ۷۰

سریال That 70’s Show

  • خالق: بانی و تری ترنر و مارک برزیل
  • بازیگران: تافر گریس، میلا کونیس و اشتون کوچر
  • سال پخش: ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰۰
  • ژانر: درام، کمدی و رمانتیک
  • میانگین امتیازات That 70’s Show در IMDB: ۸.۱

نمایش دهه ۷۰، اولین مورد از فهرست بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی را به خودش اختصاص داده است. ماجراها یا بهتر است بگوییم زندگی روزمره‌ی گروهی از جوانان دهه هفتاد را به تصویر می‌کشد. عشق، مواد مخدر، دوستی و سال‌های دوران دبیرستان، همه موضوعاتی هستند که در این برنامه تلویزیونی سرگرم‌کننده و جذاب آمریکایی مطرح می‌شوند. همه کاراکترها، شخصیت‌های منحصربه‌فردی دارند و این همان چیزی است که چنین نمایش پویایی را خلق می‌کند. این سریال، بازسازی سریال Days Like These (روزهایی مثل این‌ها) از کشور انگلیس بود که فقط یک سری تغییرات بسیار جزئی در داستان و فیلمنامه‌ی آن اعمال شده بود. این مجموعه به موضوعات مختلفی می‌پردازد، بنابراین می‌توانید لغات انگلیسی خود را در این دسته‌ها افزایش دهید. شما بیشتر واژگان «روزمره» را می‌شنوید، که قابل دسترس و قابل درک است. این کمدی به خودی خود واقعاً اعتیاد‌آور نیست. اما تماشای آن جالب و آسان است، که اگر در حال شروع این مسیر هستید یک امتیاز است. همچنین در این سریال از اصطلاحات عامیانه معروف دهه ۷۰ استفاده می‌شود که ممکن است دیگر امروزه به کار نیاید؛ بنابراین قبل از استفاده از آن، حتماً مطمئن شوید که همچنان قابل استفاده است یا خیر.


مالکوم در کنار دیگر اعضای خانواده در سریال Malcolm in the Middle

۱۶- سریال دنیای مالکوم

سریال Malcolm in the Middle

  • خالق: لینوود بومر
  • بازیگران: فرانکی میونیز، جین کیزمارک و برایان کرانستون
  • سال پخش: ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۵۱
  • ژانر: کمدی و خانوادگی
  • میانگین امتیازات Malcolm in the Middle در IMDB: ۸.۲

این سریال داستان یک پسر به نام مالکوم در یک خانواده پر جمعیت و در طبقه متوسط جامعه را دنبال می‌کند که از هوش بالایی برخودار است. از آنجایی که این سریال یک خانواده آمریکایی با مشکلات اقتصادی را دنبال می‌کرد و خبری از زرق و برق‌های بیشتر سریال‌های کمدی و سیتکام در آن نبود، باعث جلب توجه بسیاری شد. همه اعضای خانواده آدم‌های معمولی و قابل لمس‌تری نسبت به بسیاری از سریال‌های کمدی هستند که باعث می‌شود برای بیننده اشخاصی آشناتر و حتی جذاب‌تری باشند و احساس کنند که آن‌ها بیشتر به خودشان نزدیک هستند. Malcolm in the Middle یک کمدی کم‌نظیر با داستان‌های ساده است و کمدی‌های بصری زیادی در آن وجود دارد. این باعث می‌شود که سریالی ایده‌آل برای زبان‌آموزان مبتدی انگلیسی باشد، زیرا درک آن خیلی سخت نیست. علاوه‌براین، فیلمنامه خنده‌دار آن، شما را سرگرم می‌کند و شما را برای تماشای قسمت‌های دیگر هم برمی‌گرداند. سریال Malcolm in the Middle نامزد دریافت ۷ جایزه گلدن گلوب شد، اما هرگز موفق به دریافت این جایزه نشده است. در مقابل این سریال سیتکام توانسته یک جایزه Peabody، هفت جایزه امی و حتی یک جایزه گرمی نیز دریافت کند.


عروسک‌های رنگارنگ سریال Sesame Street در کنار هم

۱۵- سریال سسمی استریت

سریال Sesame Street

  • خالق: جوان گانز کنی، لیوید موریست، جان استون و جیم هنسن
  • بازیگران: جیم هنسن، فرانک اوز و کارول اسپینی
  • سال پخش: ۱۹۶۹ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۴۶۶۶
  • ژانر: انیمیشنی، ماجراجویی و خانوادگی
  • میانگین امتیازات Sesame Street در IMDB: ۸.۱

سریال سسمی استریت که یکی از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود، یکی از مجموعه‌های طولانی آموزشی آمریکایی است که برای کودکان ساخته شده است؛ مجموعه‌ای که لایو اکشن، اسکچ کمدی، انیمیشن و عروسک‌گردانی را با یکدیگر ترکیب کرده است. فضای این مجموعه انیمیشنی در یک خیابان کوچک و در شهری قرار دارد که بچه‌ها و هیولاهای عروسکی پشمالو با هم زندگی می‌کنند؛ آن‌ها چیزهای مختلفی درباره اعداد، الفبا و سایر موضوعات پیش‌دبستانی یاد می‌گیرند. این سریال از همان ابتدا که به روی آنتن رفت، با استقبال خیلی زیادی روبه‌رو شد و بیننده‌های زیادی داشت. سریال سسمی استریت به خاطر فیلم‌های کوتاه، اشاره‌های فرهنگی و همچنین طنزی که درون خودش دارد، معروف شده است. سسمی استریت المان‌ها و تکنیک‌های مختلفی در خود داشت که باعث شد تغییرات زیادی در فرهنگ آمریکایی و عادت‌های تماشایی آن‌ها ایجاد شود. تا به امروز سریال سسمی استریت در بیش از ۱۴۰ کشور دنیا نمایش داده شده است و تا سال ۲۰۰۱ چیزی بیش از ۱۲۰ میلیون بیننده داشت. در ابتدا این دولت و سازمان‌های خصوصی بودند که نیازهای مالی این پروژه را تأمین می‌کردند اما بعد از گذشت مدتی، به خاطر موفقیت‌هایی که به‌دست آمده بودند، اعضای تیم توانستند خودشان نیازهای پروژه را تأمین کنند.


ایمی پولر به همراه بازیگر دیگری در سریال Parks and Recreation

۱۴- سریال پارک ها و تفریحات

سریال Parks and Recreation

  • خالق: گرگ دنیلز و مایکل شور
  • بازیگران: ایمی پولر، رشیدا جونز و عزیز انصاری
  • سال پخش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲۶
  • ژانر: کمدی
  • میانگین امتیازات Parks and Recreation در IMDB: ۸.۶

از آنجایی که سازنده‌ی سریال The Office (آفیس) و هنرمند موفق دیگری در دنیای تولید سیتکام‌های تلویزیونی، خلق این مورد از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی را برعهده داشتند، نتیجه این می‌شود که پارک‌ها و تفریحات هم تا حدودی مانند آفیس، در یک محیط اداری جریان دارد؛ با این تفاوت که شخصیت‌های داستان بیشتر به‌صورت مستقیم با خواسته‌ها و عصبانیت‌های مردم دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این وسط سریال مدام روش‌های جالبی افزایش تعداد شخصیت‌های باحال داستان گیر می‌آورد و به همین خاطر تا انتها تازه می‌ماند. لزلی نوپ وظیفه سازمان پارک‌ها و تفریحات در شهر پانی در ایالت ایندیانا را بر عهده می‌گیرد. درواقع کارمندان این سازمان در تلاش هستند تا با اجرایی کردن پروژه‌ها شهرشان را به‌جای بهتری تبدیل کنند. این سریال کمدی سیتکام یک اثر طنز سیاسی هم است و در طول فصل‌های مختلف می‌توان شاهد ارجاعات به مسائل و مشکلات داخلی آمریکا در آن دوره مثل بحران اقتصادی را مشاهده کرد و درواقع این موضوع باعث تغییر مکان تولید سریال نیز شده بود. این مجموعه توانست با عملکردی خوب خیلی سریع بین بینندگان و منتقدان مورد توجه قرار بگیرد و حتی مدتی پیش شاهد انتشار یک قسمت ویژه از آن بودیم که این قسمت نیز توانست مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار بگیرد و نشان دهد که این سریال سیتکام همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.


South Park

۱۳- سریال ساوت پارک

سریال South Park

  • خالق: تری پارکر و مت استون
  • بازیگران: تری پارکر، مت استون و مری کی برگمن
  • سال پخش: ۱۹۹۷ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۳۲۸
  • ژانر: کمدی و انیمیشنی
  • میانگین امتیازات South Park در IMDB: ۸.۷

ماجرای این مورد از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی، حول محور یک گروه از پسران ۱۰ ساله‌ی کلاس چهارمی می‌چرخد که بسیار کنجکاو و عاشق ماجراجویی هستند؛ استن، کایل، کارتمن و کنی. این چهار پسر اغلب اوقات وارد ماجراجویی‌های عجیب و غریبی می‌شوند و خیلی وقت‌ها هیچ نتیجه‌ای هم ندارد. برخی اوقات، یک سری چیزهایی که در ابتدا خیلی ساده هستند، ناگهان از کنترل خارج می‌شوند. همه چیز در این شهر کوهستانی کوچک به نام ساوت پارک، عجیب است و این پسران همیشه نقشی در این اتفاقات دارند. در این سریال شاهد پرداختن به موضوعات روز سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل روز آمریکا و در ادامه جهان هستیم. باتوجه‌به اینکه این سریال کمدی همچنان قرار است ادامه داشته باشد و به اندازه‌ی خیلی از ما سن دارد، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که منتقدان و مهم‌تر از همه بینندگان تلویزیونی، حسابی عاشق آن بودند. انیمیشن South Park که هدفش کاملا مخاطبان بزرگسال است، خیلی سریع مخاطبانش را به‌دست آورد. این سریال کمدی موقعیت به اثری شناخته می‌شود که هیچ حد و مرزی ندارد و با هر موضوع و هر چیزی شوخی می‌کند و این شوخی‌ها در اکثر مواقع با خلاقیت و ظرافت بالایی در هر قسمت استفاده شده است.


شخصیت‌های اصلی سریال the office

۱۲- سریال اداره

سریال The Office

  • خالق: گرگ دنیلز
  • بازیگران: استیو کارل، جنا فیشر، جان کرازینسکی
  • سال پخش: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰۱
  • ژانر: کمدی
  • میانگین امتیازات The Office در IMDB: ۹

این سریال اقتباسی آمریکایی، در یک شرکت کاغذی که در اسکرانتونِ پنسیلوانیا مستقر است، جریان دارد؛ شعبه‌ای که مدیریت آن در دست مایکل اسکات است. این مجموعه مستندنما داستان زندگی‌های روزمره‌ی مدیر و کارمندانی را به تصویر می‌کشد که این مدیر، «مدیریت» می‌کند. تیم تولید سریال، هفت روزِ هفته به‌صورت ۲۴ ساعت، کارمندان را همه جا دنبال می‌کنند و از تک تک برخوردهای خنده‌دار و عجیب و غریب آن‌ها فیلم می‌گیرند؛ آن هم درحالی‌که آن‌ها هر کاری را که از دستشان برمی‌آیند، انجام می‌دهند تا شرکت را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهند. این مجموعه ابتدا خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و نظرات متنوعی داشت. اما در فصل‌های ۲ به بعد، خصوصا از زمانی‌که کارل به بازیگر اصلی تبدیل شد، به‌طرز عجیبی همه چیز تغییر کرد. زبان انگلیسی در سریال The Office کاملاً ابتدایی است و ایده‌ی اصلی داستان هم بسیار سرگرم‌کننده است. در نتیجه، شما به‌راحتی معتاد آن می‌شوید و هر روز بدون اینکه متوجه باشید، انگلیسی یاد می‌گیرید! ۲۰۱ قسمت و هر قسمت ۲۲ دقیقه… باعث می‌شود ساعت‌ها یادگیری داشته باشید! همه این‌ها این مورد را به یکی از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل می‌کند! البته همان‌طور که گفته شد، این مجموعه، بازسازی و اقتباسی از یک نسخه‌ی انگلیسی، دقیقا با همین فضا و اتمسفر است؛ بنابراین نسخه‌ی انگلیسی آن هم می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.


زنان زندانی در سریال نارنجی مد جدید است

۱۱- سریال نارنجی مد جدید است

سریال Orange is the New Black

  • خالق: جنجی کوهان
  • بازیگران: تیلور شیلینگ، مایکل هارنی و کیت مولگرو
  • سال پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹
  • تعداد قسمت‌ها: ۹۱
  • ژانر: کمدی، جنایی و درام
  • میانگین امتیازات Orange is the New Black در IMDB: ۸

شخصیت اصلی داستان یعنی پایپر چاپمن، به جرم قاچاق مواد مخدر به زندان محکوم می‌شود. این سریال به بررسی نحوه برخورد او به همراه زنان دیگر در زندان با سیستم زندان می‌پردازد. همچنین خانواده و دوستان آن‌ها را در خارج از زندان دنبال می‌کند. این سریال اغلب شامل فلش بک‌های مختلفی است. این فلش بک‌ها گاهی توضیح می‌دهد که چگونه زنان مختلف، سر از زندان درآوردند و چه زندگی‌هایی داشتند. تمرکز این سریال بیشتر روی اتفاقاتی است که در زندان برای پایپر چپمن رخ می‌دهد و در طول آن به مشکلات اجتماعی و مسائل مختلفی مثل فعالیت‌هایی که در زندان جریان دارد، نیز پرداخته‌ می‌شود.

بازیگران شامل زنانی از جوامع مختلف هستند و همه آن‌ها به زبان انگلیسی آمریکایی صحبت می‌کنند. علاوه‌براین، به ما در مورد مشکلاتی که جامعه آمریکا با آن مواجه است و نحوه تأثیرگذاری افراد گرفتار در سیستم زندان به ما می‌گوید. سریال Orange Is the New Black درواقع براساس زندگی پایپر کرمن که در قالب رمانی به‌نام Orange Is the New Black: My Year in a Women's Prison منتشر شده بود، تولید شده است. این مجموعه توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و از جشنواره‌های امی و گلدن گلوب نیز جوایزی را به‌دست آورد.


پوستر سریال Gossip Girl

۱۰- سریال دختر سخن چین

سریال Gossip Girl

  • خالق: جاش شوارتز و استفانی سوج
  • بازیگران: بلیک لایولی، لایتن میستر و پن بدجلی
  • سال پخش: ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲۱
  • ژانر: رمانتیک و درام
  • میانگین امتیازات Gossip Girl در IMDB: ۷.۵

«تا زمانی‌که کسی درباره تو حرف نزند، تو هیچکس نیستی.» این مورد از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی، با اقتباس از رمانی با همین نام اثر سسیلی فون زیگسار به‌تصویر کشیده شده است. داستان این سریال درباره چند نفر از دانش‌آموزان پولدار در شهر نیویورک جریان دارد. شخصیت‌های اصلی آن یعنی سیرینا و بلیر سر هرچیزی در زندگی بایکدیگر رقابت دارند و به‌خاطر چشم و هم‌چشمی حاضر هستند در این رقابت هرکاری انجام دهند. دراین‌میان دختری در کالج حضور دارد که ما هیچ‌وقت او را نمی‌بینیم ولی داستان سریال از زبان او مطرح می‌شود و همچنین وبلاگی دارد که تمام جزییات ریز و کوچک زندگی این دانش‌آموزان را در آن وبلاگ منتشر می‌کند. دنبال کردنِ سریال دختر سخن‌چین خیلی آسان است؛ زیرا راوی‌ای دارد که شروع و پایان هر قسمت را توضیح می‌دهد و تمام بینندگان متوجه می‌شوند که در قسمت قبل چه رخ داده است. زبانِ این سریال جذاب، عادی و سرگرم‌کننده است و نمونه‌ای عالی از نحوه ارتباط جوانان آمریکایی با یکدیگر است. این سریال آنقدر محبوب و موفق شد که خارج از ایالات متحده بارها و بارها مورد اقتباس قرار گرفت. همچنین سریال دختر سخن‌چین به دفعات خیلی زیادی در جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف نامزد جایزه شد که ۱۸ جایزه را فقط از مراسم جوایز برگزیده نوجوانان دریافت کرد.


اوا لونگورا در نقش گابریلا سولیس در سریال Desperate Housewives

۹- سریال کدبانوهای وامانده

سریال Desperate Housewives

  • خالق: مارک چری
  • بازیگران: تری هچر، فلیسیتی هافمن و مارسیا کراس
  • سال پخش: ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۸۰
  • ژانر: کمدی، اسرارآمیز و درام
  • میانگین امتیازات Desperate Housewives در IMDB: ۷.۶

این سریال درام که هوشمندانه هم نوشته شده است، زندگی روزمره گروهی از زنان بسیار متفاوت را در طول ۱۳ سال دنبال می‌کند. سوزان، لینت، بری و گابریل در Wisteria Lane زندگی می‌کنند. آن‌ها زنان آمریکایی کلیشه‌ای و شیک حومه شهر هستند که با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند. بینندگان می‌توانند بخشی از زندگی این شخصیت‌های زن شوند و مبارزات روزمره خانگی آن‌ها را در خانه به همراه خانواده تماشا کنند. آن‌ها زندگی بسیار آرام و مرتبی دارند تا اینکه یک روز متوجه می‌شوند که دوستشان مری آلیس به دلایل نامشخصی خودکشی کرده است. در ظاهر به نظر می‌رسد که این خانم‌ها زندگی عاشقانه، خانواده، پول و خانه‌های خوب دارند؛ بااین‌حال، وقتی شخصیت‌ها را بیشتر بشناسید، خواهید دید که این زنان آنقدرها هم که در ابتدا ظاهر می‌شوند بی‌گناه نیستند. کدبانوهای وامانده پر از اتفاقات درام است و رازهای زیادی مانند جنایات و روابط عاشقانه در سرتاسر آن وجود دارد. حالا چرا این سریال یکی از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود؟ زیرا داستان آن بین موقعیت‌های رسمی و غیررسمی جابه‌جا می‌شود؛ بنابراین، می‌توانید مهارت‌های شنیداری خود را در موقعیت‌های مختلف بهبود بدهید. زبانی که توسط شخصیت‌ها استفاده شده، مختلف و رنگارنگ است؛ بنابراین در هر سطحی از یادگیری زبان انگلیسی که باشید، می‌توانید سطح خود را بهبود بدهید.


آمریکا فررا در نقش بتی بی‌ریخته در سریال Ugly Betty

۸- سریال بتی بی‌ریخته

سریال Ugly Betty

  • خالق: سیلویو هورتا
  • بازیگران: آمریکا فررا، اریک مابیوس و آلن دیل
  • سال پخش: ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹
  • تعداد قسمت‌ها: ۸۵
  • ژانر: کمدی، رمانتیک و درام
  • میانگین امتیازات Ugly Betty در IMDB: ۶.۷

«زشتی، زیباییِ جدید است.» بتی سوارز یک دختر لاتین‌تبار مهربان و شیرین اهل کوئینزِ نیویورک است؛ کسی که فاقد مهارت‌های اجتماعی اولیه، اعتماد به نفس و آشنایی با مد است. او از یک دختر معمولی نامحبوب به یک دستیار شخصی در مجله Mode تبدیل می‌شود که در جالب‌ترین بخش نیویورک، یعنی منهتن مستقر است. این مجله توسط بردفورد میدِ بسیار ثروتمند اداره می‌شود که در ابتدا از بتی استقبال نمی‌کند و از او خوشش نمی‌آید. با گذشت زمان هر دو شروع به اعتماد به یکدیگر می‌کنند و حتی با هم دوست می‌شوند و بتی مصمم می‌شود برای تحقق رویای خود هر کاری انجام دهد.

چرا ما این مجموعه را به‌عنوان یکی از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کردیم؟ زیرا این سریال داستانی دارد که سرگرم‌کننده است و خیلی راحت می‌توان آن را دنبال کرد؛ خصوصا که بخش زیادی از داستان روی خانواده‌ی بتی تمرکز دارد که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی نیست. همچنین یک راه عالی برای یادگیری واژگان خاص مربوط‌به مد، مجلات و انتشارات است. این سریال در سه فصل اول عملکرد فوق‌العاده خوبی داشت اما بعد از فصل سوم، به خاطر تعداد کم بیننده‌ها و امتیازات پایین، توسط شبکه کنسل شد. از همان زمان هم طرفداران مخصوص به خودش را پیدا کرد و حتی صحبت‌هایی درباره یک ریبوت یا فیلم سینمایی آن مطرح شده است.


سریال Rick and Morty

۷- سریال ریک و مورتی

سریال Rick and Morty

  • خالق: جاستین رویلند و دن هارمون
  • بازیگران: جاستین رویلند، کریس پارنل و اسپنسر گرمر
  • سال پخش: ۲۰۱۳ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۷۱
  • ژانر: کمدی، انیمیشنی و ماجراجویی
  • میانگین امتیازات Rick and Morty در IMDB: ۹.۱

«علم منطقی است، اما خانواده نه». یک سریال درباره ماجراجویی‌های بی‌نهایت ریک (یک نابغه الکلی و دانشمند بی‌پروا) به همراه نوه خود به نام مورتی (یک پسر ۱۴ ساله مضطرب که خیلی هم باهوش نیست). آن‌ها درکنار یکدیگر جهان‌های بیکران را کشف می‌کنند، هرج‌و‌مرج به وجود می‌آورند و مدام خودشان را به دردسر می‌اندازند. ریک و مورتی بیشتر از هر چیزی به این موضوع اشاره می‌کند که چقدر وجود انسان در مقایسه با اندازه جهان، بی‌اهمیت است؛ بدون حضور الهی قابل تشخیص، دقیقا همان‌طور که فلسفه کیهان‌گرایی لاوکرفت توصیف کرده است. این سریال انیمیشنی براساس یک فیلم پارودی کوتاه و انیمیشنی ساخته شده است؛ اثری که خودش هم براساس فیلم Back to the Future ساخته شده بود.

این مجموعه انیمیشنی بسیار محبوب، تا همین‌جا هم به واسطه منتقدان فوق‌العاده مورد تحسین قرار گرفته است. از موفقیت‌های خیلی زیاد این سریال می‌توان به جوایز و مراسم‌هایی اشاره کرد که در آن‌ها نامزد یا موفق به دریافت جایزه شده است؛ از جمله مراسم امی، انی، مراسم اهدای جوایز آی‌جی‌ان و غیره. این مجموعه برای درک طنز امروزی آمریکایی واقعا عالی است. اصطلاحات علمی مختلفی که در سریال با آن‌ها مواجه خواهید شد، بیشتر ساختگی هستند. اما می‌توانند همه چیز را گیج‌کننده کنند، بنابراین این مورد، برای زبان‌آموزان سطح متوسط بهترین است.


سریال Modern Family

۶- سریال خانواده مدرن

سریال Modern Family

  • خالق: کریستوفر لوید و استیون لویتان
  • بازیگران: اد اونیل، سوفیا ورگارا، جولی بوون
  • سال پخش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۵۰
  • ژانر: کمدی، درام و رمانتیک
  • میانگین امتیازات Modern Family در IMDB: ۸.۵

خانواده مدرن که گزینه‌ی دیگری از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود، داستان سه خانواده مرتبط از قشر نسبتا مرفه آمریکایی را روایت می‌کرد که هر خانواده درواقع از نسل‌های مختلف و متفاوت بودند؛ ایده‌ای که قصد داشت خانواده‌های جدید و غیرمتعارف قرن ۲۱ آمریکایی را به تصویر بکشد. حضور شخصیت‌ها در گروه‌های سنی مختلف باعث شده بود تا هر گروه به نحوی به این سریال علاقه‌مند شود و این سریال سیتکام را به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های شبکه ABC تبدیل کند. هدف این سریال درواقع نمایش تفاوت تفکر و سبک زندگی هر گروه بود و همین موضوع باعث شد تا سریال «خانواده امروزی» مورد توجه بینندگان و منتقدان قرار بگیرد و خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین آثار کمدی چند سال اخیر تلویزیون شود؛ سریالی که با نمایش مضامین مختلفی مانند ازدواج بین نژادی، فرزندخواندگی، رقابت بین خواهر و برادر و عشق بین افرادی که از نسل‌های متفاوت هستند، ارزش پذیرش تفاوت‌ها را برجسته می‌کرد.

این سریال کمدی نامزد چندین جایزه امی و گلدن گلوب شده و حتی موفق شده جایزه گلدن گلوب و امی بهترین سریال کمدی را نیز دریافت کند و توانسته به یکی از پر تداوم‌ترین سریال‌های سیتکام تلویزیون تبدیل شود. بازیگران ترکیبی از افراد با پیشینه‌ها و سنین مختلف هستند. هر شخصیت نشان‌دهنده یک روش منحصر‌به‌فرد برای صحبت کردن است. مثلا گلوریا، انگلیسی را با لهجه کلمبیایی صحبت می‌کند یا هیلیِ نوجوان، از کلمات عامیانه اینترنتی (واژگان غیررسمی استفاده شده در اینترنت) استفاده می‌کند.


ادریس البا در برنامه Saturday Night Live

۵- سریال پخش زنده شنبه شب

سریال Saturday Night Live

  • خالق: لورن مایکلز
  • سال پخش: ۱۹۷۵ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۹۳۰
  • ژانر: کمدی
  • میانگین امتیازات Saturday Night Live در IMDB: ۸

پخش زنده شنبه شب یک برنامه کمدی است که آخر شب‌ها پخش می‌شود. این برنامه که هر هفته به روی آنتن می‌رود، شامل چندین صحنه کوتاه، تقلید از تبلیغات تلویزیونی، یک گروه مهمان موسیقی زنده و یک مهمان از فرهنگ پاپ، میزبان مخاطبان خود هستند. تعداد خیلی زیادی از بازیگران و مهمانان سریال پخش زنده شنبه شب، حرفه‌ی جدی خود را از همین نقطه آغاز کردند و به مرور زمان به هنرمندان سینمایی و کمدی مستقل و موفقی تبدیل شدند. اغلب یک هنرپیشه یا خواننده مشهور میزبان نمایش است و همچنین در اسکچ‌ها و طرح‌ها ظاهر می‌شود. این برنامه هفتگی که سالیان سال به روی آنتن رفته، توانسته در طی این مدت طولانی نامزد ۵۴۰ جایزه بشود و ۲۰۷ جایزه هم دریافت کند که در میان آن‌ها ۸۶ جایزه از ساعات پربیننده امی هم به چشم می‌خورد.

دلیل ما برای انتخاب پخش زنده شنبه شب به‌عنوان یکی از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی چه بود؟ از آنجایی که اجراهای این برنامه کمی اغراق‌آمیز هستند و کمدی فیزیکی زیادی هم دارد، شما تنها با تماشا کردن می‌توانید متوجه شوید که چه اتفاقاتی دارد رخ می‌دهد. بخش زیادی از سخنرانی‌ها و اجراها به‌صورت جدا جدا در یوتیوب در دسترس است؛ بنابراین می‌توانید باتوجه‌به موضوع یا هنرمند مورد علاقه‌ی خود آن‌ها را انتخاب کنید. شاید این برنامه بهترین گزینه برای یادگیری گرامر نباشد اما کمک زیادی به بهبود صحبت کردن و درک شنیداری شما می‌کند.


شخصیت‌های اصلی سریال The Big Bang Theory

۴- سریال تئوری بیگ بنگ

سریال The Big Bang Theory

  • خالق: چاک لوری و بیل پریدی
  • بازیگران: جانی گالکی، جیمز پارسونز و کیلی کوئوکو
  • سال پخش: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۷۹
  • ژانر: کمدی و رمانتیک
  • میانگین امتیازات The Big Bang Theory در IMDB: ۸.۱

سریال The Big Bang Theory داستان چهار مرد با هوش و نبوغ بالا و نه چندان موفق در روابط اجتماعی را دنبال می‌کند؛ البته علاوه‌بر پنی که فردی محبوب و دارای روابط اجتماعی موفق است. این پنج شخصیت در پاسادینا، کالیفرنیا زندگی می‌کنند؛ گروهی که شامل لئونارد هافستادر و شلدون کوپر، دو فیزیکدان مؤسسه فناوری کالیفرنیا به‌همراه پنی، پیش‌خدمت رستوران و علاقه‌مند به بازیگری، هاوارد والوویتز، مهندس هوافضا و راجش کوترپالی، اخترفیزیکدان می‌شود که این شخصیت‌های متفاوت و جذاب توانسته با ترکیب و شیمی خیلی خوبی که ایجاد کردند، صحنه‌های کمدی زیادی خلق و برای مدت بیش از ۱۰ سال بینندگان را با خود همراه کنند. شلدون و لئونارد بهترین دوستان و فیزیکدانانی هستند که همکار هم محسوب می‌شوند و به‌عنوان هم اتاقی با هم زندگی می‌کنند. این سریال فراز و نشیب روابط آن‌ها را در حین انجام آزمایش‌ها، بازی‌های ویدیویی و خواندن کتاب‌های کمیک دنبال می‌کند. این سریال به‌شدت خنده‌دار است و حتی اصلا نیازی نیست همه چیزهایی را که گفته می‌شود، بفهمید تا متوجه شوید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، زیرا اتفاقات واضح هستند. شما می‌توانید اصطلاحات عامیانه و روزمره را در زمینه‌های مختلف بشنوید و درک کنید. درضمن اگر به علم هم علاقه زیادی دارید، می‌توانید واژگان زیادی را در رابطه با این موضوع یاد بگیرید.


شخصیت ها با کت و شلوار در خیابان سریال How I Met Your Mother (آشنایی با مادر)، یکی از بهترین سیتکام های تاریخ

۳- سریال آشنایی با مادر

سریال How I Met Your Mother

  • خالق: کارتر بیز و کریگ توماس
  • بازیگران: جاش رادنر، جیسون سیگل و کوبی اسمالدرز
  • سال پخش: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰۸
  • ژانر: کمدی، درام و رمانتیک
  • میانگین امتیازات How I Met Your Mother در IMDB: ۸.۳

آشنایی با مادر که یکی دیگر از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود، داستان آشنایی تد موزبی با مادر فرزندانش را روایت می‌کند. ما در طول این سریال شاهد شکل‌گیری دوستی بین افراد مختلف و زندگی آن‌ها با یکدیگر هستیم؛ شخصیت‌هایی مثل مارشال و لیلی که تازه ازدواج کردند یا بارنی که محبوبیت زیادی بین طرفدارن پیدا کرده بود و رابین شرباسکی که یک خبرنگار کانادایی بود. داستان تد در سال ۲۰۰۵ و زمانی‌که او ۲۷ ساله بود آغاز می‌شود. او پس از نامزدی بهترین دوستش از دانشگاه تصمیم گرفت که ازدواج کند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این مجموعه را شاید بتوان اینطور دانست که طرفداران سریال Friends (دوستان)، بعد از اتمام سریال محبوبشان به‌دنبال یک جایگزین خوب بودند؛ هرچند که بعد از گذشت مدتی، آشنایی با مادر به‌طور کلی از زیر سایه سریال دوستان بیرون آمد و به خودیِ خود، تبدیل به یک اثر ماندگار شد. از آنجایی که این سریال داستان خنده‌داری را روایت می‌کند و صحنه‌های کمدی زیادی دارد، تماشای آن سرگرم‌کننده است؛ همچنین از طنز و زبان روزمره زیادی استفاده می‌کند.


سریال The Simpsons

۲- سریال سیمپسون ها

سریال The Simpsons

  • خالق: مت گرینیگ، جیمز ال. بروکس و سام سایمون
  • بازیگران: دن کستلانتا، جولی کاونر و نانسی کارترایت
  • سال پخش: ۱۹۸۹ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۷۶۸
  • ژانر: کمدی و انیمیشنی
  • میانگین امتیازات The Simpsons در IMDB: ۸.۴

شهر خیالی اسپرینگ‌فیلد و داستان خانواده سیمپسون. این سریال بیشتر از هر چیزی روی نمایش فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی تمرکز دارد و تا حدی هم اتفاقات روزمره مردم را به تصویر می‌کشد. این مجموعه انیمیشنی در مدت زمان خیلی کمی جای خود را در دل بینندگان آمریکایی و کل جهان پیدا کرد و تحسین زیادی را به‌دنبال داشت. حتی خیلی‌ها معتقد هستند که این مورد از بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی، تاثیر خیلی زیادی روی آثار بعد از خود داشت؛ به‌دنبال آن انیمیشن‌هایی تولید شد که مخاطب آن‌ها نه‌تنها کودکان، بلکه بزرگسالان بودند. گفتنی است، واژگان موجود در این سریال هیچ شباهتی به آنچه در یک کارتون برای کودکان می‌شنوید، ندارد! این سریال آنقدر موفق و محبوب است که به نظر می‌رسد سازندگان قصد ندارند حالا حالاها ساخت و پخش آن را به پایان برسانند. این سریال بسیار شناخته شده است و جوایز زیادی هم دریافت کرده است. دیالوگ‌ها شامل شوخی‌های فرهنگی زیادی هستند و شخصیت‌ها به سرعت صحبت می‌کنند؛ همین، گاهی اوقات دنبال کردن آن را سخت می‌کند. بااین‌حال، واژگان زندگی روزمره بسیار جالب است؛ به‌خصوص زبان عامیانه آمریکایی. علاوه‌بر این، سرعت گفت‌وگو چالش خوبی برای زبان‌آموزان است!


شخصیت های سریال فرندز در جشن تولد فرزند راس

۱- سریال دوستان

سریال Friends

  • خالق: دیوید کرین و مارتا کافمن
  • بازیگران: جنیفر انیستون، کورتنی کاکس و لیسا کودرو
  • سال پخش: ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۳۶
  • ژانر: کمدی و رمانتیک
  • میانگین امتیازات Friends در IMDB: ۸.۹

کسی که علاقمند به دنیای تلویزیون باشد، بی‌برو و برگرد، اسم این سریال را شنیده است (اگر آن را تماشا نکرده باشد)؛ حتی اگر ذره‌ای به‌دنبال یادگیری زبان انگلیسی باشید، بارها و بارها اسم این سریال را شنیدید. راس گلر، ریچل گرین، مانیکا گلر، جویی تریبیانی، چندلر بینگ و فیبی بوفی، ۶ جوان بیست و چند ساله هستند که در شهر نیویورک زندگی می‌کنند. سریال فرزند با تعداد بیننده‌هایی که به تماشای خود می‌نشاند، رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرد؛ مثلا قسمت آخر این مجموعه حدودا ۵۲ میلیون بیننده داشت. در طی این ۱۰ سال و ۱۰ فصلی که از این سریال پخش شده، این ۶ دوست درس‌های مختلفی از زندگی یاد می‌گیرند، خانواده تشکیل می‌دهند، عاشق می‌شوند، اتفاقات درام به وجود می‌آورند، دوستی خود را محکم می‌کنند و ما را می‌خندانند. این مجموعه نامزد ۲۲۰ و موفق به دریافت ۷۷ جایزه شده بود. جوک‌های این سریال بسیار واضح هستند و برای درک آنچه گفته می‌شود لازم نیست انگلیسی را کاملاً بفهمید.

شخصیت‌های سریال با هم متفاوت هستند و می‌توانید انگلیسی را خیلی خوب یاد بگیرید که به شما در برقراری ارتباط با دوستانتان کمک کند. زبان آن‌ها محاوره‌ای است و یاد می‌گیرید که چطور طنز ساده را ازطریق گفت‌وگو درک کنید. سرعت گفت‌وگو بسیار کندتر و واضح‌تر از سایر موارد این فهرست است؛ همین باعث می‌شود یادگیری زبان انگلیسی، آسان‌تر باشد. این سریال برای شروع ایده‌آل است زیرا درک زبان انگلیسیِ آن سخت نیست. آن‌ها از واژگانی استفاده می‌کنند که شما در موقعیت‌های واقعی از آن استفاده می‌کنید.



منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده