نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹

فیلم، سریال و انیمه های تیر ۱۴۰۳ | از پسر و مرغ ماهیخوار تا فصل سوم خرس

در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه تیر سال ۱۴۰۳ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

این ماه تقریبا هیچکس حواسش به فیلم و سریال و انیمه‌های ماه تیر نیست؛ هم مدام منتظر قسمت جدید سریال House of the Dragon (خاندان اژدها) هستید و هم هر هفته لایوهای تحلیلیِ فیلمزی رو تماشا می‌کنید. برای همین هم طبق رسم هر ماه قصد داریم فیلم و سریال‌ها و البته انیمه‌های جذاب ماه تیر را به شما معرفی کنیم تا اگر دراین‌میان زمان خالی پیدا کردید یا چیزی توجه شما را جلب کرد و از آن خوشتان آمد، حتما نگاه کنید.

برای حمایت از ما این ویدیو را در یوتیوب فیلمزی تماشا کنید

من در این مقاله فقط فیلم‌هایی را معرفی می‌کنم که کیفیت خوب آن‌ها در این ماه منتشر می‌شود و با آثار اکرانی کاری ندارم؛ درضمن، فیلم‌هایی را معرفی می‌کنم که تاریخ انتشار کیفیت خوب آن‌ها تا این لحظه تایید شده است. یعنی ممکن است بعد از این هم کیفیت خوب فیلم‌های دیگری منتشر شود که در این مقاله نیستند یا حتی زودتر از تاریخ اعلام شده منتشر شوند؛ مثل فیلم Furiosa: A Mad Max Saga که به‌تازگی (و بعد از ضبط ویدیو) خبر انتشار نسخه کیفیت خوب آن منتشر شده است.


فیلم های تیر ۱۴۰۳:

والپیپر انیمه The Boy and the Heron

انیمه پسر و مرغ ماهی‌خوار

انیمه The Boy and the Heron

تاریخ انتشار: ۵ تیر

ببینید که تیر را با چه فیلمی قرار است شروع کنیم؛ جدیدترین انیمه‌ی هایائو میازاکی که گفته شده ۵ تیر کیفیت خوب آن به‌دست ما می‌رسد ولی خب ما امیدواریم که زودتر بیاید... یکی دو روز هم، یکی دو روز است. این انیمه که جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال را هم گرفته، درباره یک پسر ۱۲ ساله به اسم ماهیتو است که بعد از مرگ مادرش، تلاش می‌کند تا در یک شهر جدید ساکن شود. اما در همین حین، یک مرغ ماهی‌خوار سخن‌گو به او توضیح می‌دهد که برخلاف چیزی که فکر می‌کند، مادرش هنوز زنده است. برای همین هم وارد یک برج متروکه می‌شود تا مادرش را پیدا کند اما به واسطه‌ی این برج، وارد یک دنیای دیگر می‌شود. قرار بود این انیمه، آخرین اثر هایائو میازاکی باشد اما خوشبختانه فهمیدیم که دوباره سر کار هستیم و میازاکی حالا حالاها قصد بازنشسته شدن را ندارد.


والپیپر فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

تاریخ انتشار: ۵ تیر

دقیقا همان روز، با انتشار کیفیت خوب انیمه جدید هایائو میازاکی، نسخه‌ی دیجیتالی فیلم فیوریوسا هم منتشر می‌شود. نسخه فیزیکی این فیلم اکشن که شامل 4K UHD، بلوری و DVD می‌شود هم در تاریخ ۱۳ آگست (۲۳ مرداد) عرضه خواهد شد. فیلم Furiosa: A Mad Max Saga پس از سقوط جهان و فروپاشی اجتماعی جریان دارد و ماجراهای فیوریوسای جوان را دنبال می‌کند که از مکان سبز ربوده می‌شود و به‌دست یک گروه بزرگ از موتورسواران یاغی به رهبری وارلرد دمنتوس می‌افتد. آن‌ها با عزیمت به دنیای ویستلند با قلعه‌ای رو‌به‌رو می‌شوند که توسط ایمورتان جو اداره می‌شود. درحالی‌که دو ستمگر برای تسلط می‌جنگند، فیوریوسا باید مصیبت‌های زیادی را پشت سر بگذارد تا راهی برای بازگشت به خانه پیدا کند. گفته شده که نسخه خانگی فیلم Furiosa دارای محتوای اضافه مثل پشت صحنه ساخت فیلم و در مورد شخصیت‌های اصلی مثل فیوریوسا و دمنتوس و ساخت صحنه‌های اکشن فیلم خواهد بود. 


لیلی گلداستون به همراه دختر نوجوانی سر میز شام در فیلم Fancy Dance

فیلم رقص خیالی

فیلم Fancy Dance

تاریخ انتشار: ۸ تیر

در فیلم رقص خیالی که ۸ تیر از اپل تی وی پلاس پخش می‌شود، لیلی گلداستون نقش کاراکتر جَکس را دارد که بعد از ناپدید شدنِ خواهرش، وظیفه‌ی مراقبت کردن از دختر او یعنی رُکی را دارد. لحظه به لحظه جکس در تلاش است تا خواهرش را پیدا کند و از طرف دیگر هم به رکی کمک می‌کند تا برای یک مراسم خاص سنتی به اسم powwow آماده شود. جکس و رکی شدیدا از این می‌ترسند که حضانت این دختر به‌دست پدرش یعنی فرانک بیفتد... برای همین هم به دل جاده می‌زنند که تا قبل از مراسم، مادر رکی را پیدا کنند. چیزی که به‌عنوان یک مأموریت جستجوی ساده شروع می‌شود، کم کم به بررسی عمیق‌تر درباره پیچیدگی‌ها و تضادهای زن‌های بومی که در دنیای استعمارشده، زندگی می‌کنند و البته بررسی سیستم قضایی فاسد می‌رسد. این فیلم قبلا در مراسم ساندنس نمایش داده شده است که تونسته امتیازهای خیلی خوبی از منتقدها بگیرد. همین الان هم ۳۵ منتقد سایت راتن تومیتوز رضایت ۹۷ درصدی خودشان از این فیلم را ثبت کردند.


زک افران، نیکول کیدمن و جوئی کینگ در فیلم A Family Affair

فیلم یک رابطه خانوادگی

فیلم A Family Affair

تاریخ انتشار: ۸ تیر

دقیقا همان روز یک فیلم رمانتیک هم با بازی نیکول کیدمن، زک افران و جوئی کینگ از نتفلیکس پخش می‌شود. زارا زن جوانی است که به‌عنوان یک دستیار برای یک ستاره سینما به اسم کریس کول کار می‌کند؛ اما این موضوع تا زمانی ادامه دارد که کریس عاشق مادر زارا می‌شود. این ارتباط عاشقانه‌ی غیرمنتظره، باعث پیش آمدنِ یک سری اتفاقاتِ خنده‌دار برای آن دختر جوان، مادرش و همچنین رئیسش می‌شود؛ کسانی که با مشکلات عشق، هویت و غیره دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این فیلم اول قرار بود نوامبر سال ۲۰۲۳ پخش شود اما به خاطر اعتصاب اتحادیه‌ی نویسنده‌ها، آنقدر به تأخیر خورد که درنهایت به این تاریخی که میبینید، رسید.


ادی مورفی در فیلم Beverly Hills Cop: Axel F

فیلم پلیس بورلی هیلز: اکسل اف

فیلم Beverly Hills Cop: Axel F

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر

ادی مورفی در تاریخ ۱۳ تیر، با فیلم پلیس بورلی هیلز: اکسل اف از نتفلیکس، بعد از ۳۰ سال، دوباره به ماجراهای سری فیلم Beverly Hills Cop برمی‌گردد. ماجرا از این قرار است که اکسل فولی، بعد از تهدید شدنِ جانِ دخترش جین، به بورلی هیلز برمی‌گردد. اکسل، جین و «نامزدِ سابق جین»، به همراه دوستان قدیمی اکسل یعنی جان تاگارت و بیلی رزوود، با هم متحد می‌شوند تا دوباره گرد و خاک به پا کنند و یک توطئه‌ای را نقش بر آب کنند. جالب است بدانید که این فیلم از اواسط دهه ۹۰ وارد پروسه‌ی تولید شده بود؛ چند تا نویسنده و کارگردان هم در این سال‌ها رفتند و آمدند. اما بالاخره اواسط سال ۲۰۲۲ بود که طلسمش شکسته شد و این قسمت هم وارد مراحل ساخت شد.


سریال های تیر ۱۴۰۳:

جیک جیلنهال در نقش یک دادستان در سریال Presumed Innocent

سریال بی‌گناه فرضی

سریال Presumed Innocent

تاریخ پخش: ۲۳ خرداد

فهرست سریال‌های تیر را با سریال بی‌گناه فرضی شروع می‌کنیم که درواقع ۲۳ خرداد پخشش را شروع کرده است. اما خب سریال جذابی به نظر می‌آید؛ برای همین تصمیم گرفتیم در فهرست سریال‌های این ماه معرفی کنیم. احتمالا با شنیدن اسم بی‌گناهِ فرضی، یاد فیلمی با همین اسم میفتید که در سال ۱۹۹۰ اکران شده بود و هریسون فورد در آن بازی می‌کرد؛ باید بگویم که مثل همان فیلم، اقتباسی از کتابی با همین اسم است که در سال ۱۹۸۷ منتشر شده بود. این مینی سریال که ۸ قسمت دارد، جیک جیلنهال نقش اصلی آن را بازی می‌کند و از اپل تی وی پلاس پخش می‌شود، داستان قتل وحشتناکی را روایت می‌کند که دفتر دادستانی شیکاگو را به‌طور کل به هم می‌ریزد؛ پرونده‌ای که در آن، یکی از اعضای خود همین دفتر دادستانی، مظنون به قتل می‌شود.


پوستر سریال The Bear

سریال خرس

سریال The Bear

تاریخ پخش: ۷ تیر

به به... تیرِ واقعی با این مورد شروع می‌شود که فصل سوم سریال خرس است. کسانی که فصل‌های قبل را دیدند، می‌دانند که داستان حول محور کارمن برزاتو می‌چرخد؛ یک سرآشپز جوان اما خیلی خفن که حرفی برای گفتن دارد. کارمن بعد از خودکشی برادرش، مجبور می‌شود به شیکاگو برگردد تا کنترل مغازه ساندویچ ایتالیایی و خانوادگی را برعهده بگیرد. کارمی در زندگی جدیدش، متوجه می‌شود که یک دنیا با زندگی‌ای که به آن عادت داشته، فاصله گرفته است. برای همین هم باید تمام تلاش خود را بکند تا با واقعیت جدیدش که دارد روحش را نابود می‌کند، کنار بیاید؛ فکر کنید از رستوران‌هایی که ستاره‌ی میشلین داشتند، به یک آشپزخانه‌ی کوچک و خانوادگی نزول کرده است؛ آن هم با کارمندانی با اراده و سرسخت و روابط خانوادگی‌ای که حسابی دست و پایش را می‌بندند و همچنان با تاثیرات خودکشی برادر درگیر هستند.


چهره مضطرب سوسیس‌ها در انیمیشن Sausage Party: Foodtopia

سریال سوسیس پارتی: فودتوپیا

سریال Sausage Party: Foodtopia

تاریخ پخش: ۲۱ تیر

توجه: این انیمیشن برای بزرگسالان است و تماشای آن مناسب کودکان نیست!

«مهمانی سوسیسی فقط پیش‌غذا بود» انیمیشن سریالی Sausage Party: Foodtopia یک اسپین-آف برای فیلم Sausage Party به‌حساب می‌آید که ۲۱ تیر پخشش را شروع می‌کند. انیمیشن اصلی در سال ۲۰۱۶ روی پرده سینما رفت و داستان مواد غذایی یک بقالی را روایت می‌کرد که از وحشتی آگاه می‌شوند که در خانه انتظارشان را می‌کشد. این انیمیشن آنقدر پرفروش بود که به یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌ها با درجه سنی بزرگسال در طول تاریخ تبدیل شد. با اینکه چند روز دیگر پخش این سریال شروع می‌شود، اما هنوز هیچ اطلاعات خاصی از داستان آن منتشر نشده است. فقط گفتند که بعد از ماجراهای انیمیشن اصلی، فرانک، برندا، بری و سمی، تلاش می‌کنند تا جامعه‌ی غذایی خودشان را بسازند. حالا باید صبر کنیم و ببینیم که قرار است چه آشوبی درست کنند.


آنتونی هاپکینز در نقش وسپاسیان در سریال Those About to Die

سریال آنهایی که در شرف مرگ هستند

سریال Those About to Die

تاریخ پخش: ۲۸ تیر

آنتونی هاپکینز با اینکه پیر شده، خیلی هم پیر شده، ولی همچنان دارد می‌درخشد. این بازیگر خفن قرار است ۲۸ تیر با سریال جدید پیکاک برگردد و نقش امپراطور روم یعنی وسپاسیان را بازی کند. سریال آنهایی که در شرف مرگ هستند، آن جنبه‌ای از روم را بررسی می‌کند و به مخاطب نشون می‌دهد که قبلا هیچوقت به تصویر کشیده نشده بود؛ تجارت کثیف سرگرم کردن مردم و دادنِ چیزی که اوباش، بیشتر از هر چیز دیگری می‌خواهند... که آن هم چیزی نیست جز خون، نمایش و سرگرمی. این سریال، دنیای گلادیاتورها در روم باستان را مورد بررسی قرار می‌دهد. این سریال که ژانر حماسی دارد، در ۱۰ قسمت داستانش را روایت می‌کند.


ناتالی پورتمن مقابل یک زن سیاهپوست در سریال Lady in the Lake

سریال بانوی دریاچه

سریال Lady in the Lake

تاریخ پخش: ۲۹ تیر

تیر را با سریالی از ناتالی پورتمن تمام کنیم که ۲۹ام پخش می‌شود و براساس کتابی با همین اسم از لورا لیپمن است. این سریال محدود که از اپل تی وی پلاس پخش می‌شود، داستانی از دهه ۱۹۶۰ و شهر بالتیمور را روایت می‌کند. در این داستان، یک روزنامه‌نگارِ محقق روی پرونده‌ی یک قتل حل نشده کار می‌کند. اما در همین حین با زنی که برای پیشرفت جامعه‌ی سیاهپوستان شهر تلاش می‌کند، درگیر می‌شود. قهرمان داستانِ ما، همسرِ عاشق و خانه‌ی بزرگ و آرام خودش را ترک می‌کند تا فعالیت خودش را به‌عنوان یک خبرنگار روزنامه ادامه بدهد و به اهدافش برسد. مدت خیلی زیادی طول نمی‌کشد که نسبت به کشف رمز و راز دو قتل متفاوت، وسواس عجیبی پیدا می‌کند: یکی دختر ۱۱ ساله‌ای به اسم تِسی فاین و یک متصدی بار به نام کلیو شِروود.

قبل از اینکه سراغ انیمه‌های این ماه برویم، می‌خواهم یادآوری کنم که فصل سوم و آخر سریال Vikings: Valhalla (وایکینگ‌ها: والهالا) از ۲۱ تیر، بخش اول فصل ششم سریال Cobra Kai (کبرا کای) از ۲۸ تیر و فصل چهارم سریال Snowpiercer (برف‌شکن) با بازی جنیفر کانلی از ۳۱ تیر پخش خود را آغاز می‌کنند.


انیمه های تیر ۱۴۰۳:

شخصیت‌های اصلی انیمه سریالی Rising Impact

انیمه رایزینگ ایمپکت

سریال Rising Impact

تاریخ پخش: ۲ تیر

می‌دانم که خیلی از شما، انیمه‌های نتفلیکس را جزو انیمه نمی‌دانید؛ من هم حق را به شما می‌دهم ولی خب به هرحال خواستم این مورد را هم معرفی کنم تا کسانی که دوست دارند انیمیشنی با سبک و سیاق انیمه ببینند، آن را از دست ندهند. دانش‌آموز کلاس سومی به اسم ناناومی گاواین با پدربزرگش در کوه‌های فوکوشیما زندگی می‌کند. اون تمام طول روز با دوستانش بیسبال تمرین می‌کند؛ درحالی‌که رویای تبدیل شدن به بهترین مهاجم جهان را در سر دارد. یک روز، ناناومی با یک زن گلف‌باز حرفه‌ای به نام کیریا نیشینو روبه‌رو می‌شود و بعد از اینکه با اولین ضربه توپش را به بیشتر از ۳۰۰ یارد آن طرف‌تر پرتاب می‌کند، عاشق گلف می‌شود. بعد از این، کیریا به او کمک می‌کند تا به توکیو برود و در یک آکادمی خیلی مشهور جهانی برای گلفرهای جوان، ثبت نام کند. استعداد ذاتی ناناومی برای گلف، آن‌جا شکوفا می‌شود چون باید با بی‌رحمی، با رقیبان دیگرش رقابت کند.


دو پوستر جدید از انیمه Blue Lock - Episode Nagi

انیمه بلو لاک: اپیزود ناگی

سریال Blue Lock: Episode Nagi

تاریخ پخش: ۸ تیر

بلو لاک اول یک سری مانگا بود که از سال ۲۰۱۸ انتشار خودش را شروع کرد و همچنان قسمت‌های جدیدش دارد منتشر می‌شود. این سری مانگا آنقدر محبوب شد که سال ۲۰۲۲ یک انیمه‌ی سریالی هم براساس آن ساخته شد و قرار است فصل دومش هم اواخر همین سال ۲۰۲۴، پخش شود. حالا ما می‌خواهیم درباره اسپین آف سینمایی آن صحبت کنیم که براساس مانگای Episode Nagi ساخته شده است. سیشیرو ناگی یکی از کاراکترهای این دنیا محسوب می‌شود که از همان اول سری مانگای خودش را داشت. این فیلم قرار است داستان زندگی ناگی را نشان بدهد؛ قبل از اینکه وارد گروه بلو لاک بشود. در تریلری که از این انیمه منتشر شده، ما می‌بینیم که ناگی از یک پسر دبیرستانیِ تنبل، به یک اعجوبه‌ی فوتبال تبدیل می‌شود؛ کسی که درنهایت در برنامه Ego’s Blue Lock شرکت می‌کند؛ برنامه‌ای که برای خلق بزرگ‌ترین مهاجم‌های جهان طراحی شده است. این انیمه ۳۱ فروردین در ژاپن اکران شده بود و قرار است ۸ تیر در آمریکای شمالی و کانادا از طرف کرانچی‌رول اکران شود؛ شاید در همان حوالی، نسخه دیجیتالی و کیفیت خوبش هم منتشر شود.

  • همان تاریخ ۱ تیر، انیمه سریالی Code Geass: Roze of the Recapture پخش می‌شود که داستان آن بعد از انیمه سینمایی Code Geass: Lelouch of the Re;surrection جریان دارد.
  • در تاریخ ۷ تیر انیمه سریالی Suicide Squad Isekai پخش می‌شود که ۳ قسمت دارد و سوساید اسکوادی را نشان می‌دهد که در دنیای دیگری از جادو و هیولا گیر کردند.
  • فصل دوم انیمه Oshi no Ko را داریم که در تاریخ ۱۳ تیر پخش می‌شود. داستان این انیمه درباره‌ی یک پزشک و بیمار ازدست‌رفته‌ی او است که هر دو به یک شکل عجیب، دوباره متولد می‌شوند.
  • و در آخر هم ۱۷ تیر فصل دوم انیمه Tower of God را داریم که قرار است بعد از ۴ سال دوباره برگردد و ماجراهای جدیدی از بام را به طرفداراش نشان بدهد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده