نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۱

معرفی انیمه سریالی بادشکن (Wind Breaker) | رقیب انیمه Tokyo Revengers

بادشکن (Wind Breaker) یک انیمه سریالی اکشن و ماجراجویی جدید است که برخی‌ها آن را رقیبی برای انیمه‌ی سریالی Tokyo Revengers (انتقام جویان توکیو) می‌دانند.

مانگای Wind Breaker (بادشکن) از اوایل سال ۲۰۲۱ انتشار خود را آغاز کرد؛ مانگایی که ژانر ماجراجویی، هنرهای رزمی و یانکی داشت. این مانگا که سبک شونن دارد، هنوز در حال انتشار است و تا امروز ۱۷ ولوم از آن منتشر شده است و ولوم ۱۸ هم در راه است. این سری مانگا آنقدر محبوب شد که اوایل سال ۲۰۲۳ شرکت CloverWorks تصمیم گرفت که انیمه‌ای تلویزیونی و سریالی براساس آن بسازد. زیرا در سال ۲۰۲۲ و در مراسم AnimeJapan فهرستی با نظر مردم تهیه شد که دوست دارند چه سری مانگایی را به‌صورت انیمه ببینند؛ مانگای بادشکن رتبه‌ی ۹ را در این نظرسنجی کسب کرد.

انیمه‌ی سریالی Wind Breaker با اینکه تازه پخش فصل خود را به اتمام رسانده، اما آنقدر استقبال از آن زیاد بود که همین حالا برای فصل دوم هم تمدید شده است و گفته شده که در سال ۲۰۲۵ پخش خواهد شد. خلاصه داستان کوتاهی که از این سریال منتشر شده، به این شرح است: «به دبیرستان فورین خوش آمدید؛ مؤسسه‌ای بدنام به خاطر دانش‌آموزان خشن و جنگی‌ای که هر درگیری را با نمایش قدرت حل می‌کنند. حتی برخی از این دانش‌آموزان گروهی به نام بوفورین تشکیل دادند که از شهر محافظت می‌کند. هاروکا ساکورا، دانش‌آموز سال اولی که از خارج از شهر نقل مکان کرده است، فقط به یک چیز علاقه دارد: مبارزه برای رسیدن به قله.»

این انیمه سریالی که ژانری اکشن و ماجراجویی دارد، به خاطر استایل طراحی و صحنه‌های مبارزه‌ای که دارد، حسابی مورد استقبال قرار گرفته است. بادشکن توسط افراد خیلی زیادی با انیمه‌ی سریالی Tokyo Revengers (انتقام جویان توکیو) مقایسه شده است. با اینکه این انیمه‌ی تازه‌کار هنوز به اندازه‌ی کافی (همانند انیمه‌هایی مثل انتقام جویان توکیو) به شهرت و محبوبیت فوق‌العاده زیادی دست پیدا نکرده، اما همین حالا هم امتیاز چشمگیرِ ۴.۹ از ۵ را در سایت Crunchyroll دریافت کرده است؛ آن هم با نظر ۴۶ هزار کاربر. از طرف دیگر هم با اینکه هنوز به گرد پای غول‌های شونن دیگر مانند One Piece (وان پیس) و Jujutsu Kaisen (جوجوتسو کایسن) هم نرسیده، اما یکی از جذاب‌ترین سریال‌های کرانچی رول در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود.

مهم نیست که ساکورا کجا می‌رود؛ او همیشه به خاطر ظاهرش تحقیر می‌شود. او یک چشم خاکستری تیره و یک چشم کهربایی دارد... به‌علاوه موهایش هم نیمه سیاه/نیمه سفید است؛ در صورتی که نه موهایش رنگ شده است و نه از لنز رنگی استفاده می‌کند. این دقیقا همان شکلی است که با آن متولد شده است. بااین‌حال، هرکسی که او را مسخره می‌کند، خیلی زود به اشتباه خود پی می‌برد و درس می‌گیرد؛ زیرا او واقعا قوی و مبارز خیلی خوبی است. ساکورا به شهری نقل مکان می‌کند که در آن‌جا به‌دنبال تحصیل در دبیرستان فورین است. او شنیده است که بزهکاران در فورین پایین‌ترین افراد هستند؛ بنابراین می‌خواهد از قدرت خود استفاده کند تا به اوج برسد و گروه را به‌دست بگیرد.

او ادعا می‌کند که به کسی نیاز ندارد. بااین‌حال، یک جنبه انسانی در او وجود دارد که نمی‌تواند آن را رها کند... تمایل به کمک به مردم. زمانی‌که کارمند یک کافه کوچک به نام تاچیبانا توسط خلافکاران دوره و گرفتار می‌شود، ساکورا به میان آن‌ها می‌رود و او را نجات می‌دهد. تاچیبانا از ساکورا تشکر می‌کند و با غذای خوشمزه، از او قدردانی می‌کند. با اینکه تاچیبانا کارهای محبت‌آمیزی انجام می‌دهد، اما مشکلات ساکورا در اعتماد کردن ظاهر می‌شود و حالت تدافعی به خود می‌گیرد. زمانی‌که او از کافه بیرون می‌آید، متوجه می‌شود که آن خلافکاران قبلی، دوباره برگشته‌اند؛ اما این بار با دوستان خود.

شخصیت هاروکا ساکورا در انیمه سریالی Wind Breaker

ساکورا برای مدتی تنها با آن‌ها مبارزه می‌کند و نشان می‌دهد که چقدر مبارزِ قوی و ماهری است که می‌تواند دست‌تنها این گردن‌کلفت‌ها را شکست دهد؛ اما همه چیز با گروگان گرفته شدنِ تاچیبانا تغییر می‌کند. زمانی‌که تلاش می‌کند تا تاچیبانا را نجات دهد، مچ پایش با چاقویی بریده می‌شود و قدرت مبارزه‌اش تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. اما ناگهان سر و کله‌ی ۴ عضو از گروه فورین پیدا می‌شود تا تعادلی در این مبارزه و نبرد ایجاد کنند. بعد از این مبارزه، ما متوجه می‌شویم که ۲ سال قبل، گروه فورین قبلا با لقب «ضعیف‌ترین» شناخته می‌شد. حالا، تمام مردم شهر آن‌ها را ستایش می‌کنند و عنوانِ بوفورین را به آن‌ها داده‌اند؛ یعنی محافظان شهر.

ساکورا هم که این گروه و مؤسسه را دیده بود، مصمم شد که به رهبر آن‌ها تبدیل شود؛ برای اینکه ثبات کند ضعیف نیست و دیگر آن کودکی که همه مسخره و تحقیرش می‌کردند، وجود ندارد. ماجراجویی او برای رسیدن به این هدف باعث می‌شد تا یاد بگیرد که به مردم تکیه و به دیگران اعتماد کند؛ اگرچه خودش اصلا علاقه و تمایلی به این کار ندارد... زیرا نمی‌خواهد دیوار دفاعی خود را بشکند. اما با گذشت زمان، کم کم همه چیز تغییر می‌کند و باعث می‌شود که او دست از این لجبازی‌ها بردارد؛ خصوصا به واسطه‌ی نبرد با شیشیتورن، یک گروه خلافکار دیگر که در سمت متفاوتی از شهر حکمرانی می‌کنند.


سریال های مشابه سریال بادشکن

تاکمیچی و دیگر اعضای باند موتورسواری در انیمه انتقام جویان توکیو

سریال Tokyo Revengers

سریال انتقام جویان توکیو

صداپیشگان: گریفین پواتو، دارن اوهار و آدام مک‌آرتور

سال پخش: ۲۰۲۱ تاکنون

خلاصه داستان: تاکمیچی هاناگاکی یک فریلنسر است که به چاله‌های ناامیدی مطلق در زندگی خود رسیده است. او متوجه می‌شود که تنها دوستِ دختری که در دوران راهنمایی دوست داشته، هیناتا تاچیبانا، توسط گروه بی‌رحم توکیو مانجی کشته شده است. یک روز پس از شنیدن خبر مرگ او، او روی سکوی ایستگاه ایستاده بود و درنهایت توسط یک گله از مردم به روی ریل هل داده می‌شود. او چشمانش را می‌بندد و فکر می‌کند در شرف مرگ است؛ اما وقتی دوباره چشمانش را باز می‌کند، به‌نوعی به ۱۲ سال گذشته بازگشته است. حالا که او بازگشته است، تصمیم دارد که بهترین روزهای زندگی خود را سپری کند. تاکمیچی تصمیم می‌گیرد از زندگی خود انتقام بگیرد.


باکی هانما، کاراکتر اصلی انیمه سریالی Baki

سریال Baki

سریال باکی

صداپیشگان: تورو فورویا، کرک تورنتون و تروی بیکر

سال پخش: ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰

خلاصه داستان: قهرمان داستان، باکی هانما، با تمرکز شدید تمرین می‌کند تا آنقدر قوی شود که از پدرش، یوجیرو هانما، قوی‌ترین مبارز جهان، پیشی بگیرد. پنج تن از خشن‌ترین و وحشیانه‌ترین زندانیان محکوم به اعدام جهان برای رویارویی با باکی گرد هم می‌آیند. هدف آن‌ها این است که طعم شکست را بچشند؛ قدرت و مهارت بی‌بدیل آن‌ها باعث شده است که از خود زندگی خسته شوند و اکنون به‌دنبال باکی هستند به این امید که بتواند آن‌ها را شکست دهد و کاملاً در هم بکوبد. در این بحران، دیگر مبارزان هنرهای رزمی زیرزمینی برای مبارزه درکنار باکی جمع می‌شوند: کائورو هانایاما، گوکی شیبوکاوا، رتسو کایوه و دوپو اوروچی. یک رویارویی حماسی بین محکومان اعدام خشن و باکی و دوستانش آغاز می‌شود.


مرد مبارزه جوان با بدن عضلانی در انیمه کنگان آشورا

سریال Kengan Ashura

سریال کنگان آشورا

صداپیشگان: تاتسوهیسا سوزوکی، جوجی ناکاتا و تتسو اینادا

سال پخش: ۲۰۱۹ تاکنون

خلاصه داستان: کازوئو یاماشیتا یک مرد معمولی پنجاه و شش ساله است که یک روز توسط رئیس شرکتش احضار می‌شود و به‌عنوان مدیر یک گلادیاتور استخدام می‌شود. او متوجه می‌شود که این گلادیاتورهای اجیر شده در نبردهایی به نام «مسابقه کنگان» شرکت می‌کنند تا از حقوق شرکتیِ مشاغلی که نمایندگی می‌کنند محافظت کنند. کازوئو یاماشیتا وظیفه مدیریت یک جنگنده مرموز کنگان به نام اوهما توکیتا را بر عهده دارد. هر دو نفر به امید کسب مقام به‌عنوان رئیس سازمان کنگان به «مسابقه کنگان زتسومی» می‌پیوندند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده