معرفی سریال بازگشت یک گانگستر به دبیرستان (High School Return of a Gangster)

شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۹
مطالعه 6 دقیقه
یونگ چان یونگ در نقش سونگ یی هیون در سریال High School Return of a Gangster
بازگشت یک گانگستر به دبیرستان (High School Return of a Gangster) یک مجموعه کره‌ای دیگر است که باز هم به مسائل مربوط‌به خودکشی و نیروهای ماروایی ارواح می‌پردازد.
تبلیغات

اگر از طرفداران کی-دراما یا همان سریال‌های کره‌ای هستید که مسائل مربوط‌به دوران دبیرستان را با کمی چاشنی فانتزی و مقداری جذابیت گانگستری ترکیب کرده باشد، سریال High School Return of a Gangster (بازگشت یک گانگستر به دبیرستان)، قطعا یک گزینه‌ی عالی برای شماست. حتی اگر آنقدرها هم از طرفداران پر و پا قرص دنیای تلویزیونی کره نیستید اما نسبت به تماشای آن‌ها مقاومتی هم ندارید، حتما پیشنهاد می‌کنم که این سریال را تماشا کنید. این سریال جدید از کره‌جنوبی یک ترکیب منحصربه‌فرد از طنز، درام و لحظات دلگرم‌کننده و دوست‌داشتنی را به شما نشان می‌دهد که از همان سکانس‌های ابتدایی قسمت اول، به آن علاقمند می‌شوید.

این مجموعه براساس یک رمان اینترنتی/مانهوا با نام I, a Gangster, Became a High Schooler، از Horol ساخته شده است؛ هرچند که بخش‌هایی از آن در نسخه‌ی تلویزیونی حذف شده است. سریال بازگشت یک گانگستر به دبیرستان، داستان کیم دوک پال، گانگستر ۴۷ ساله‌ای را دنبال می‌کند که رویای رفتن به دانشگاه را در سر می‌پروراند. زندگی او زمانی‌که سعی می‌کند یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام سونگ یی هیون را که قصد خودکشی دارد، نجات دهد، تغییری دراماتیک پیدا می‌کند؛ تا حدی که روح او وارد بدن این پسر می‌شود. در چنین شرایطی، دوک پال مجبور است زندگی سخت دوران دبیرستانی را پشت سر بگذارد، با قلدرها دست‌وپنجه نرم کند و به یی هیون کمک کند که به رویاهای تحصیلی خود برسد.

۲ بازیگر اصلی سریال High School Return of a Gangster در کنار هم

این مجموعه‌ی درام، با داستان سرگرم‌کننده‌ی خود تا حد زیادی در تلاش است تا مضامین رستگاری، فرصت دوباره، دوستی و پیچیدگی‌های زندگی نوجوانی را بررسی کند؛ همگی در عین حال که لحن دوست‌داشتنی و کمدی دارد. کیم دوک پال با اینکه بیشتر در قالب صدای ذهنِ پسر نوجوان ظاهر می‌شود، اما جنبه‌های مختلف یک گانگستر میانسال را نشان می‌دهد. یون چان یونگ (بازیگر سونگ یی هیون) که پیش‌تر به خاطر هنرنمایی در سریال All of Us Are Dead (همه‌ی ما مرده‌ایم) شناخته شده بود، در این سریال هم یک هنرنمایی چشمگیری را به نمایش می‌گذارد که به خوبی شخصیت گانگستر میانسال و پسر نوجوان را به تصویر می‌کشد.

او در این نقش دوگانه به خوبی می‌درخشد؛ هم یی هیونِ ترسیده و مظلوم را نشان می‌دهد و هم در عین حال دوک پالِ ترسناک، بااعتمادبه‌نفس و پرجرئت را تجسم می‌کند. علنا می‌توان گفت که بازی او، نقطه‌ی برجسته‌ی سریال بازگشت یک گانگستر به دبیرستان است و به ماجراجویی این شخصیت عمق می‌بخشد. این سریال در ایجاد تعادل بین طنز و لحظات جدی‌تر کار بسیار خوبی انجام می‌دهد و آن را به یک تماشای جذاب تبدیل می‌کند. در سوی دیگر ماجرا ما پسر نوجوانی به نام چوی سه کیونگ را هم داریم که یک دانش‌آموز نمونه با رازی پنهان است؛ کسی که با شخصیت پیچیده‌اش لایه‌هایی به داستان اضافه می‌کند.

البته این سریال علاوه‌بر بازیگری‌های جذاب و ماهرانه، چیزهای خوب دیگری هم دارد؛ یکی از آن‌ها قطعا درس‌های مهمی است که از زندگی به مخاطب می‌دهد. مخاطب در طی این ۸ قسمت، تکامل و توسعه‌ی شخصیت‌ها را به وضوح می‌بیند. داستان این سریال نشان می‌دهد که آدم‌ها صرفا همان افرادی که ما به ظاهر می‌بینیم، نیستند؛ افراد خیلی زیادی با داشتنِ فرصت دوباره، قطعا تصمیم‌های بهتری می‌گیرند و برای بهتر شدن تلاش می‌کنند؛ نوع تربیت خانواده و والدین، چقدر می‌تواند در روحیه و عادت‌های فرزندان تأثیرگذار باشد. دوک پال از همان زمانی‌که فهمید حالا حالاها قرار است در بدنِ سونگ یی هیون زندگی کند، تصمیم گرفت تا زندگی او را به خوبی جلو ببرد.

سونگ یی هیون مقابل قلدر خود در سریال High School Return of a Gangster

برای همین هم لیستی از اهداف کوچک و بزرگ تهیه کرد تا بتواند زندگی خوبی را برای بازگشت این پسر نوجوان بسازد... اما خب در این هدفگذاری، پیشبینی خیلی از مسائل را نکرده بود و موانع سر راهش را نمی‌شناخت. این سریال به خوبی نشان می‌دهد که چطور بزرگسالانِ خوب می‌توانند زندگی را برای بچه‌ها آسان‌تر کنند؛ یا حتی برعکس... بزرگسالان بد، می‌توانند چندین مشکل به مشکلاتِ دوران کودکی و نوجوانی این بچه‌ها اضافه کنند. در طول این سریال، می‌بینیم که چگونه دوک پال تمام تلاش خود را می‌کند تا به سه کیونگ، اعضای باند و مادر یی هیون کمک کند و وظیفه واقعی یک بزرگسال را انجام دهد.

البته که این سریال به نوبه‌ی خود ضعف‌هایی هم دارد. به‌عنوان مثال دوک پال، با اینکه یک گانگستر ۴۰ ساله محسوب می‌شود، در بدنِ یی هیون، اشتباهات مسخره و خنده‌داری مرتکب می‌شود. از طرف دیگر هم با اینکه خط زمانی این سریال در همین دوران کنونی است، دانش‌آموزان به‌طرز عجیبی استفاده کمی از فضای مجازی دارند؛ به‌طوری که بیننده ممکن است تصور کند داستان در دهه ۲۰۰۰ رخ می‌دهد. درضمن اجازه ندهید که اسم بازگشت یک گانگستر به دبیرستان، شما را گول بزند زیرا در این صورت، مبارزات خیلی جذابی را از دست می‌دهید؛ هرچند صحنه‌های اکشن کمی دارد، اما همان هم خیلی هیجان‌انگیز است.

سریال های مشابه سریال بازگشت یک گانگستر به دبیرستان

بازیگران اصلی سریال Weak Hero Class 1

سریال Weak Hero Class 1

سریال قهرمان ضعیف کلاس ۱

  • بازیگران: پارک جی هون، چوی هیون ووک و هونگ کیونگ
  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد قسمت‌ها: ۸ قسمت
یئون سی یون جزو ۱ درصد دانش‌آموزان برتر کلاس خود است و به چیزی جز درس خواندن علاقه ندارد. اگرچه او از نظر جسمی ضعیف است، اما از قلدرهای کلاس درس خود به رهبری جئون یونگ بین عقب‌نشینی نمی‌کند. سی یون با استفاده از مهارت‌های تصمیم‌گیری سریع، دانش فیزیک و اشیاء اطرافش از خود دربرابر اعمال خشونت‌آمیز فزاینده آن‌ها محافظت می‌کند. اما هنگامی که او در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد، از طرف آن سو-هو، قوی‌ترین جنگجو در کلاس آن‌ها و اوه بئوم-سوک، پسر عذاب‌دیده یک مونتاژکار کمک دریافت می‌کند. این سه با هم دوست می‌شوند و سعی می‌کنند از یک زندگی دبیرستانی پر از خشونت جان سالم به در ببرند و یاد بگیرند که واقعاً قوی بودن به چه معنا است.
شخصیت‌های اصلی سریال Death's Game در کنار یکدیگر

سریال Death's Game

سریال بازی مرگ

  • بازیگران:سئو این-گوک، پارک سو-دام و چوی شی-وون
  • سال پخش:۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴
  • تعداد قسمت‌ها: ۸ قسمت
چویی یی-جه در یک خانواده‌ی فقیر و سطح پایین زندگی کرده بود و بزرگ شده است؛ اما شخصیتی درخشان و مهربان دارد. این جوانِ بخت برگشته، بعد از ۷ سال تلاش بی‌وقفه برای پیدا کردنِ یک شغل آبرودار، پشت سر هم شکست می‌خورد و حالا پر از یأس و ناامیدی است. به همین دلیل هم تصمیم می‌گیرد که زندگی‌اش را به پایان برساند؛ زیرا فکر می‌کند که با انجام این کار، همه چیز تمام می‌شود و او هم یک نفس راحت می‌کشد. اما غافل از اینکه بعد از مردن، با موجودی به اسم «مرگ» روبه‌رو می‌شود. ۱۲ بار بیشتر، آن هم در بدن‌های مختلف، تجربه کند و بارها و بارها این درد را به جان بخرد. حالا پیچش اصلی داستان اینجا است. اگر او می‌خواهد از رفتن به جهنم اجتناب کند، باید در جسم یکی از این افراد زنده بماند؛ به همین شکل هم می‌تواند تا آخر عمر، در جسم آن فرد زندگی کند.
گوبلین

سریال Guardian: The Lonely and Great God

سریال نگهبان: خدای تنها و بزرگ

  • بازیگران: گونگ یو، کیم گو یون، لی دونگ ووک
  • سال پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت
کیم شین که یک ژنرال نظامی به شمار می‌رود، با وجود نبرد قهرمانه‌اش در جنگ، به‌عنوان یک خائن به قتل می‌رسد. حتی بعد از مرگ هم مورد خشم خدایان قرار می‌گیرد و مجبور می‌شود مرگ تمام کسانی را که دوستشان دارد، ببیند. او که حالا به یک گوبلین تبدیل شده، ناچار است تا از افراد خاصی دربرابر سختی‌های زندگی مراقبت کند. او با وجود آرام بودنش، بسیار غمگین است و مدام به‌دنبال راهی برای پایان دادن به سرنوشت سختش می‌گردد. البته نباید فیلم‌برداری جذاب، داستان عاشقانه، بازی‌های چشمگیر و همچنین موسیقی گوش‌نواز آن را نادیده گرفت. زوج اصلی سریال با وجود تبار جداافتاده و آینده محکوم به فنایشان، وارد یک رابطه ممنوعه می‌شوند.
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات