تئوری‌های برتر ددپول و ولورین | از دکتر دووم رابرت داونی جونیور تا کراس‌اور مارول و دی سی

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۹
مطالعه 22 دقیقه
تئوری‌های برتر ددپول و ولورین
فیلم ددپول و ولورین از مورد انتظار‌ترین آثار سینما در سال ۲۰۲۴ است و در این مقاله ۱۵ تئوری هیجان‌انگیز از این فیلم را مطرح می‌کنیم همراه ما باشید.
تبلیغات

دنیای سینمایی مارول در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای چه در جلب نظر منتقدان و چه در عملکردهای ناامیدکننده مالی در باکس آفیس مواجه بوده است اما احتمال زیادی وجود دارد امسال دوباره رونق به مارول و حتی ژانر ابرقهرمانی با اکران ددپول و ولورین و جوکر ۲ بازگردد.

برای حمایت از ما این ویدیو را در یوتیوب فیلمزی تماشا کنید

پس از ادغام فاکس قرن بیستم در دیزنی، از میان انبوه شخصیت‌های X-Men، ددپول رایان رینولدز هم هویت خود را نگه داشت و هم زودتر از همه به فیلم جدید خود رسید و دلیل آن هم کاملا واضح است؛ پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی با درجه سنی بزرگسال (تا قبل از اکران فیلم جوکر) عنوان کمی نیست تا سران دیزنی و مارول نسبت به آن بی‌تفاوت بمانند و گزاف نیست اگر بگوییم این تابستان، ددپول تاج و تخت خود را قدرتمندانه پس از پنج سال، از جوکر پس خواهد گرفت. توقعات از فیلم ددپول و ولورین بسیار بالا است تا جایی‌که برخی آن را با هایپ ایجاد شده در زمان اکران فیلم Avengers: Endgame و فیلم Spider-Man: No Way Home مقایسه می‌کنند.

تریلرهای جذاب، بازگشت هیو جکمن به نقش ولورین، ورود مستقیم به داستان مولتی‌ورس، انبوهی از تئوری‌ها و همچنین شایعات حضور شخصیت‌های غافلگیرکننده، بالاخره نوید همان بازگشت بزرگ MCU را به طرفدارانش می‌دهد. اگر به اندازه کافی مشتاق شده‌اید تا در فاصله‌ی چند روز تا مانده به اکران فیلم ،شایعات بی حد و حصر این روزهای ددپول و ولورین را بدانید یا اینکه دوست دارید باز هم آن حس کاراگاه بازی‌های قدیم فیلم‌های مارول برایتان زنده شود، احتمالا این پانزده تئوری، پاسخ کنجکاوی شما را تمام و کمال خواهد داد:

صحنه شام آخر انتقام‌جویان در فیلم The Avengers

۱۵- بازسازی سکانس شام آخر انتقام‌جویان

فیلم Deadpool & Wolverine اولین حضور رایان رینولدز به‌عنوان ضدقهرمان محبوب در MCU است و به‌نظر می‌آید کار او تازه با مارول آغاز شده است. همانطور که در تریلرهای منتشر شده این فیلم دیدیم، ددپول رینولدز علاوه بر حفظ لحن کمدی خاصش، باز هم به سبک خود دیوار چهارم را شکست و نامحسوس درباره انتقالش از دنیای فاکس به دنیای سینمایی مارول سخن گفت؛ همه می‌دانند ددپول هیچ قاعده و قانونی ندارد و چون شکستن دیوار چهارم اجازه هر کاری را به او می‌دهد؛ پس چه می‌شود اگر ددپول پا را از همه تصورات فراتر بگذارد و در زمانی‌که وراجی می‌کند، لحظه‌ای نمادین از اوایل اوج گرفتن دنیای سینمایی مارول را بازسازی کند؟!

لیدی ددپول و دیگر متغیرهای ددپول در فیلم ددپول و ولورین

صحنه پس از پایان فیلم انتقام جویان سال ۲۰۱۲، جایی‌که شش قهرمان اصلی مارول بعد از پیروزی در نبرد نیویورک در رستورانی برای خوردن شام کنار هم نشستند در تاریخ مارول بسیار ماندگار شد و عجیب نیست اگر ناگهان ددپول و ولورین به آن‌ها اضافه شوند و در گرماگرم نبرد خود با کاسندرا نوا، به خود استراحتی بدهند، سیب زمینی بخورند و از حال و روز مارول به اعضای انتقام جویان اصلی خبر بدهند! بازسازی این سکانس می‌تواند حالت دومی هم داشته باشد؛ کاساندرا نوا ویلن این فیلم، طبق تریلرها تیم شرور خود را خواهد داشت و همین چندروز پیش بود که در تیزر جدید فیلم، پشتِ سر لیدی ددپول، لشکری از سایه‌های محو ددپول‌های مختلف (تصویر بالا) دیده شد و این ظن بوجود آمد وید ویلسون و لوگان قصد تشکیل تیم انتقام‌جویان مخصوص خود را با متغیرهای مولتی‌ورسی‌شان شامل لیدی ددپول، ددپول کابوی، داگپول، هدپول، ددپول جادوگر و... داشته باشند.

علی‌الخصوص که رایان رینولدز تصویر خاصی از لوگوی اونجرز را چندوقت قبل به اشتراک گذاشت (در ویدئوی فیلمزی ببینید) و این شایعه را بیش از پیش تقویت کرد. حال آن‌ها می‌توانند پس از پیروزی احتمالی، در صحنه پس از پایان فیلم، کنار همدیگر به همان سبک اونجرز، به روزهای نخست اونجرز ارجاعی جالب بدهند.

2024-7-deadpool-wolverine-tva

۱۴-چرایی نیاز TVA به ددپول و ولورین

میان ددپول و ولورین که تضادهای شخصیتی زیادی با هم دارند فاکتور مهم مشترکی هم وجود دارد و آن هم توانایی بازیابی‌شان است. تقریبا از انواع گلوله، بمب، چاقو و هر ادوات جنگی، این دو شخصیت می‌توانند جان سالم به‌در ببرند و شاید این دقیقا دلیل انتخاب تی وی ای برای گذر از خطرات غیرمنتظره و نجات مولتی‌ورس بدست آن‌ها است. این تئوری همچنین می‌تواند توضیح دهد چرا واریانت‌های ددپول مثل داگپول، کیدپول و... هم در فیلم حضور دارند. TVA با سفر به خط‌های زمانی مختلف، یکی یکی ددپول‌های مختلف را پیدا کرده و مامور پارادوکس با مجاب کردنشان و گفتن جمله‌ی «تو خاص هستی» که در تریلر اول هم دیدیم، آن‌ها را به قربانگاه مولتی‌ورس فرستاده و با مرگ هرکدام جایگزین دیگری پیدا کرده است ولی در نهایت اعضای TVA (شاید با راهنمایی مامور موبیوس بازنشسته) به این نتیجه رسیده‌اند تیمی از واریانت‌های ددپول را انتخاب کنند.

اما به غیر از فاکتور بازیابی احتمال دیگری هم وجود دارد. تعداد کمی از شخصیت‌های مارول توانایی شکستن دیوار چهارم و تعامل مستقیم و بی‌پرده با مخاطب را دارند و گل سرسبد آن‌ها هم ددپول است. در پایان ددپول ۲ دیدیم وید با دستگاه سفر در زمان برای اصلاح برخی از رویدادها به گذشته بازگشت. قبلا ماموریت TVA حذف اخلالگران جدول‌های زمانی بود اما در فصل دوم سریال لوکی شیوه خود را به نظارت تغییر دادند؛ آن‌ها ممکن است در شغل جدیدشان متوجه چیز عجیبی در مورد شیطنت‌های ددپول شده باشند؛ اینکه او می‌تواند با شکستن دیوار چهارم و انجام کاری که هیچ‌کس انتظار آن را ندارد، تغییراتی را در جدول زمانی که کاساندرا نوا قبلا حضور داشته ایجاد کند بدون اینکه باعث انشعاب و مشکلات بیشتر آن شود. استفاده از توانایی ددپول می‌تواند در برابر نوا یا شرور فاش نشده و مخفی فیلم که توانایی اداره کردن جدول‌های زمانی را دارد، مفید باشد و یا اینکه در حالت سوم، TVA همه شخصیت‌های با قدرت شکستن دیوار چهارم مثل شی-هالک را امتحان کرده اما در آخر، همه انتخاب‌ها به ددپول و رفیق بداخلاقش ولورین ختم شده است.

ولورین از نمای پشت در فیلم ددپول و ولورین

۱۳-رونمایی از ولورین دنیای سینمایی مارول

مارول از زمان آغاز به کارش در سال ۲۰۰۸ با فیلم مرد آهنی همواره دنیای خود را در جهات مختلف گسترده کرده است و همین موضوع امتیاز فوق العاده‌ای برای آنها ایجاد می‌کند تا از کاراکترهای خود در فیلم‌های گوناگون استفاده کنند و حالا که شخصیت‌های مارولی فاکس به آن‌ها بازگردانده شده، تاریخچه‌شان وسیع‌تر هم شده است. در این میان برای فیلم ددپول و ولورین تنها تعداد کمی از شخصیت‌های قبلی مارول بصورت رسمی حضورشان تایید شده، اگر چه شان لوی کارگردان فیلم گفته حضورهای بیشتری در ددپول و ولورین وجود دارند. بازگشت هیو جکمن برای نقش ولورین هم با اینکه هیجان‌انگیز است اما سخت است باور کنیم او در سن ۵۵ سالگی، راضی به اجرای بلندمدت ولورین در MCU شود کما اینکه تلاش‌های بی‌وقفه رایان رینولدز در جهت راضی کردن جکمن برای حضور دوباره‌اش پس از بازنشستگی از نقش ولورین، قدمتی طولانی و معروف دارد.

به همین جهت شاید ولورین دنیای سینمایی مارول در جریان فیلم یا صحنه پس از پایان، رسماً رونمایی شود. برای نقش ولورین نام‌هایی مثل دنیل رادکلیف، تارون اجرتون و حتی هنری کویل شایعه شده است و از آنجایی که تریلر اول فیلم، در یک لحظه گذرا نسخه‌ای از ولورین به نام پچ (Patch) نشان داده شد، ممکن است در واقع همان ولورین MCU با یکی از بازیگرانی که در بالا اشاره کردیم باشد و بیش از پیش طرفداران را برای ریبوت فیلم در دست ساخت X-Men آماده کند. البته با وجود مطرح شدن اسامی مختلف، بسیاری دوست دارند هیو جکمن به‌عنوان تنها بازیگری که نقش ولورین را طی حدود ۲۴ سال برعهده داشته، بعد از فیلم ددپول و ولورین، در دو فیلم بعدی اونجرز هم حضور پیدا کند و همچنان به هنرنمایی در این نقش ادامه دهد.

ددپول در جنگل برفی شبیه فیلم Avengers: Age of Ultron

۱۲-سفر به برخی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ مارول

ماهیت مولتی‌ورسی فیلم ددپول و ولورین تقریبا دست سازندگان را برای انجام برخی از بی ‌سابقه‌ترین سکانس‌ها باز گذاشته است و اگر آن‌ها فرصت‌سوزی نکنند می‌توانند از مفهوم مولتی‌ورس بهره‌های فوق‌العاده‌ای ببرند. این امکان وجود دارد دو شخصیت اصلی فیلم به برخی از نمادین‌ترین رویدادهای مارول فرستاده شوند؛ دقیقا مثل اتفاقی که در فیلم انتقام جویان: پایان بازی برای جمع‌آوری سنگ‌های بی‌نهایت افتاد و حتی شکل‌گیری سریال دیدنی لوکی با استفاده از همین مفهوم آغاز شد.

در ددپول ۲ هم این عنصر استفاده شده است، جایی که وید ویلسون به گذشته سفر کرد تا جلوی مرگ همسرش و بقیه اعضای X-Force را بگیرد و حالا که در فیلم سوم، TVA حضور مهمی دارد، ددپول و ولورین با پورتال‌های معروف‌ امکان سفر در هر نقطه‌ای از گذشته حال و آینده را دارند؛ ضمن اینکه در تریلر اول، ددپول در جایی شبیه به تخت‌ معروف هالک در فیلم Thor: Ragnarok دیده شد و حتی بر برخی صحنه‌ای دیگر از تریلر اول را شبیه به جنگل فیلم Avengers: Age of Ultron دیده‌اند. عده‌ای از تئوری‌پردازان مارولی، سریال شایعه شده Nomad با موضوع تلاش کاپیتان آمریکا در پایان فیلم انتقام جویان: پایان بازی برای بازگرداندن سنگ‌های بی‌نهایت را مرتبط با اتفاقی خارج از معمول در فیلم ددپول و ولورین می‌دانند و می‌گویند شاید مارول قصد داشته باشد فرمول سریال لوکی را این بار برای شخصيت استیو راجرز پیاده کند و جالب است که رسانه معتبر ددلاین در سال ۲۰۲۱ هم خبر داده بود کریس ایوانز قراداد جدیدی امضا کرده که به سبب آن شخصيت کاپیتان آمریکا برای حضوری دیگر، به طریقی بازخواهد گشت اما چگونگی و نوع آن‌ را مشخص نکرد.

سایکلاپس جین گری، ولورین و دیگر شخصیت‌های انیمیشن X-Men 97

۱۱-نسخه لایواکشن انیمیشن X-Men 97

درحالی‌که فیلم Deadpool and Wolverine اولین فیلمی است که با محوریت شخصیت‌های برگردانده شده از دنیای مارولی فاکس در MCU، ساخته شده است اما اولین پروژه استودیو مارول مبتنی بر جهش‌یافته‌ها نیست. سریال انیمیشنی X-Men 97 که به‌تازگی نامزد جایزه امی ۲۰۲۴ شد، در واقع دنباله سریال انیمیشن لغوشده X-Men: The Animated Series در دهه ۹۰ میلادی است.

این سریال که به گواهی نمرات منتقدان و نظرات مخاطبان یکی از بهترین تولیدات سال‌های اخیر و حتی تاریخ مارول است، با تحسین زیادی روبه‌رو شده و گفته شده کوین فایگی قصد داشته آن‌ها را مستقیما با MCU مرتبط کند اما در نهایت هویت مستقل اثر حفظ شد. حال به این فکر کنید شاید برنامه دیگری جایگزین شده و قرار است جایی در فیلم یا در صحنه پس از تیتراژ نسخه‌های لایواکشن این انیمیشن ستایش شده ظاهر شوند؛ شخصیت‌های جین گری، سایکلاپس، روگ و بقیه تیم انیمیشنی در ظاهر لایواکشن می‌توانند با اتفاقی بزرگ به‌عنوان مردان ایکس اصلی مارول معرفی شوند و یا صرفا در حد حضور افتخاری و کوتاه در برابر ددپول و ولورین با تمرکز بر هدف خاصی دیده شوند. البته لزوما قرار نیست این تیم مردان ایکس دقیقا از دنیای همان سریال انیمیشنی در فیلم ددپول حضور یابند بلکه فرصت مولتی‌ورس این امکان را به مارول می‌دهد بدون آن‌که هویت مستقل انیمیشن را دستکاری کند نسخه‌های دیگر اما شبیه به آن‌ها را اضافه کند. همین مورد اتفاقا به گسترش حماسه مولتی‌ورس MCU کمک کرده و یکی از انتقادات پرشمار به مارول را به‌نوعی حل می‌کند چراکه بسیاری به درستی می‌گویند داستان وسیع چندجهانی مدام زمینه‌چینی شده و فقط وعده‌های بزرگ داده می‌شود.

کریس ایوانز در حال روشن کردن آتش در فیلم چهار شگفت‌انگیز

۱۰-بازگشت شخصیت Human Torch کریس ایوانز

رایان رینولدز و شان لوی کارگردان فیلم ددپول و ولورین قبلا هم با یکدیگر سابقه همکاری دارند و اعتماد کردن فایگی به لوی برای سپردن سکان کارگردانی فیلم هم احتمالا به همین موضوع برمی‌گردد. فیلم Free Guy به کارگردانی شان لوی که رینولدز را به‌عنوان شخصیت اصلی در اختیار داشت شامل ارجاعاتی به مارول هم می‌شد و یکی از غافلگیرکننده ترین اتفاقات، حضور افتخاری کریس ایوانز در فیلم بود. حال این سابقه همکاری بین این سه نفر می‌تواند مقدمه رخدادی جالب در فیلم ددپول و ولورین هم بشود.

ایوانز می‌تواند در این فیلم به‌جای بازی در نقش کاپیتان آمریکا، کاراکتر جانی استورم با نام مستعار هیومن تورچ ار گروه چهار شگفت‌انگیز را دوباره به‌تصویر بکشد. در میان دو فیلم چهار شگفت‌انگیز دهه ۲۰۰۰، عملکرد ایوانز قابل قبول‌ترین بخش آن است و اگر قرار گرفتن لوگوی سقوط کرده فاکس در برهوت Void که در تریلر دوم دیدیم نشانه‌ای از نمایش نابودی دنیای مارولی فاکس باشد و شخصیت‌های مختلف آن دنیا حضورهای کوتاهی داشته باشند، هیومن تورچ ایوانز یکی از مناسب‌ترین‌ها است. شخص ایوانز قبلا گفته بود این ایده را دوست دارد و از انجامش استقبال می‌کند. می‌توان تصور کرد ددپول و ولورین با شخصیت ایوانز ملاقات می‌کنند و در ابتدا به‌یاد کاپیتان آمریکا که تصاویرش را در TVA دیده‌اند می‌افتند اما ناگهان او شعله‌ور می‌شود. این چرخش غیرمنتظره می‌تواند به لطف مولتی‌ورس اتفاق بیوفتد و در یک لحظه طرفداران را شوکه کند.

پنجه‌های ولورین از نمای پایین در فیلم ددپول و ولورین

۹-راز ترسناک پنجه‌های ولورین

ولورین هیو جکمن بالاخره در تریلر دوم فیلم نشان داده شد و در همان لحظات اول اتفاقی افتاد که بسیار تعجب‌آور بود؛ وقتی ددپول با حرف‌هایش او را عصبانی کرد، دیدیم ولورین در استفاده از پنجه‌هایش دچار مشکل بود اما بر خلاف اینکه ددپول به او کنایه زد که بخاطر بحران‌های ولورین بالای ۴۰ سال است در واقع ممکن است رازی مخوف پشت این اتفاق وجود داشته باشد. در جایی دیگر هم مأمور پارادوکس به ددپول گفت این نسخه از ولورین تمام دنیایش را ناامید کرده است اما واقعا برای این ولورین چه اتفاقی افتاده است؟

تئوری نهم به یکی از غم‌انگیزترین و وحشتناک‌ترین رخدادهای ولورین در دنیای کمیک اشاره دارد؛ تنها مورد مهمی که در دنیای کمیک، ولورین جهانش را ناامید می‌کند به کمیک Old Man Logan برمی‌گردد جایی‌که میستریو او را فریب می‌دهد تا مردان ایکس را با خشم ناشی از توهم، قتل‌عام کند! این تئوری که اولین‌بار در ردیت مطرح شده مشخصا به کمیک Wolverine #70 می‌پردازد که ولورین بوسیله میستریو در حالت خلسه قرار می‌گیرد و باعث می‌شود او نتواند همتایان جهش یافته‌اش را بشناسد بنابراین وقتی عده‌ای به عمارت ایکس حمله می‌کنند او یکی یکی آن‌ها را از دم تیغ رد می‌کند، بدون اینکه بداند در واقع در حال کشتن دوستانش است. این قتل‌عام ولورین را در هم شکست و ترومای ناشی از آن حادثه، او را برای استفاده دوباره از پنجه‌هایش باز داشت. اگر میستریو را با کاساندرا نوا که اتفاقا خصوصیاتی شبیه به او دارد جایگزین کنیم، همه چیز معنادار می‌شود. حالا لحظه‌ای از تریلر را به‌یاد آوردید که وقتی ددپول با مخالفت ولورین برای کمک به او مواجه شد گفت: «این همون جوابیه که وقتی دنیات به فنا رفت گفتی؟» یا در لحظه‌ای ولورین خطاب به ددپول می‌گوید: «بهم اعتماد کن بچه‌ جون، من قهرمان نیستم!» در صحنه دیگری از تریلر ولورین را می‌بینیم که در مقابل سنگ‌های غول‌پیکری ناامیدانه زانو می‌زند، آیا ممکن است اینجا مکانی باشد که دوستان جهش یافته‌اش دفن شده‌اند؟ این تئوری تلخ را در ذهن خود داشته باشید چون دوباره برای کشف هویت ولورین با آن کار خواهیم داشت.

توبی مگوایر در حال تحویل پیتزا

۸-پیتزا تایم مردعنکبوتی توبی مگوایر

ددپول و مرد عنکبوتی در دنیای کمیک، دوستی جالب و بامزه‌ای دارند. احتمالا می‌دانید پیتر پارکر چقدر می‌تواند با شوخی‌هایش روی اعصاب دیگران برود اما حتی او هم در برابر طنازی و حاضر جوابی ددپول کم می‌آورد! مدت‌ها است طرفداران در حال گمانه‌زنی‌ برای زمان و چگونگی دیدار این دو شخصیت بر روی پرده سینما هستند. حال بر اساس شایعه‌ای، این احتمال برای Deadpool & Wolverine قابل تصور است. درحالی‌که منطقی‌ترین گزینه، حضور نسخه مرد عنکبوتی تام هالند در فیلم ددپول و ولورین است اما ممکن است هرج و مرج مولتی‌ورس، برنامه‌های دیگری در سر داشته باشد و از تصورات قبلی هم هیجان‌انگیز تر شود.

رستوران جو در فیلم ددپول و ولورین

این شایعه دست به دست می‌شود که ممکن است در فیلم ددپول و ولورین، از طریق پیتزا فروشی جو (Joe's Pizza) به جهان مرد عنکبوتی سم ریمی و توبی مگوایر ارتباط پیدا کند‌. اگر بخاطر داشته باشید پیتر پارکر مگوایر در فیلم Spider-Man 2 مدتی به‌عنوان تحویل‌دهنده پیتزا در فروشگاه جو کار می‌کرد که می‌تواند به اين معنا باشد اگر طبق تصویر دو نفره ددپول و ولورین در تریلر که اتفاقا نام پیتزا فروشی جو بر شیشه ورودی آن حک شده است (تصویر بالا) در واقع همان دنیای مرد عنکبوتی مگوایر باشد و احتمال تداخل زمانی با کار کردن پیتر پارکر وجود داشته باشد، پس شانس ملاقات این سه نفر و لحظه خلق دوباره جمله «Pizza Time» نمادین هم وجود خواهد داشت.

البته ممکن است با توجه به فضای بیرونی این فروشگاه، محل این دیدار در دنیای ریمی نباشد و به دلیلی در Void واقع شده باشد. هر چند شایعه حضور اندرو گارفیلد هم در این فیلم شنیده می‌شود اما فرضیه جمله معروف پیتزا تایم مگوایر خیلی بیشتر محل تئوری‌پردازی و بحث‌های طرفداری قرار گرفته است. با اینکه احتمال رخداد حضور اسپایدرمن با توجه به حقوق سونی نامشخص جلوه می‌کند اما تام راثمن مدیرعامل سونی پیکچرز در زمان اکران فیلم «راهی به خانه نیست»، اشاره کرد قرارداد سونی و مارول بصورت حضورهای قرضی است. او به‌طور واضح‌تر بیان کرد قرض دادن دکتر استرنج توسط مارول در «راهی به خانه نیست» به‌معنای قرض دادن مرد عنکبوتی در یک فیلم اختصاصی مارول است. از آن زمان مرد عنکبوتی در MCU شرکت نداشته است پس شاید همان پروژه‌ای که سونی باید طبق قرارداد اجازه حضور شخصیت اسپایدرمن را در ِآن بدهد، فیلم ددپول و ولورین باشد و یا اینکه ممکن است مارول این امتیاز را برای جای دیگری کنار گذاشته باشد. البته عده‌ای هم معتقدند این امتیاز با حضور مرد عنکبوتی در انیمیشن X-Men 97 داده شده است.

مرد آهنی در فیلم انتقام جویان پایان بازی

۷-در جستجوی مرد آهنی

تنها کریس ایوانز نیست که تقریبا هر شایعه‌ای از هر فیلم مارول پیرامون حضورش مطرح است؛ اگر نگوییم بیشتر از ایوانز، قطعا نام رابرت داونی جونیور به همان اندازه مطرح است. رابرت داونی پس از وداع با نقش مرد آهنی در انتقام‌جویان: پایان بازی، هیچ‌گاه ارتباط خود را با مارول قطع نکرد و اتفاقا به گفته‌ی خودش این نقش در DNA او وجود دارد و همیشه آماده بازگشت به آن است. با وجود مولتی‌ورس برگرداندن او برای حضوری افتخاری چندان کار سختی نیست، همانطور که هیو جکمن مجددا نقش ولورین را تکرار می‌کند؛ البته با توجه به اخلاقیات تونی استارک، ددپول و ولورین می‌توانند این مرد مغرور را راضی کنند؟

این نوع بازگشت در واقع ساده‌ترین مدل آن است ولی جف اسنایدر اینسایدر سینمای معروف، اخیرا شایعه‌ای شوکه‌کننده را منتشر کرده است که به جرئت می‌تواند تمام تصورات شما از تونی استارک در تاریخ مارول را به چالش بکشد و تغییردهد. به گفته‌ی اسنایدر مارول در حال مذاکره با رابرت داونی جونیور برای ایفای نقش بزرگترین ویلن مارول ینی دکتر دووم (Doctor Doom) در ابر فیلم Avengers: Secret Wars است اما نه هر دکتر دوومی؛ گویا این دکتر دووم در واقع نسخه‌ای از تونی استارک است که واقعا «با دانش نفرین شده» (جمله معروف تانوس در اولین برخورد او با مرد آهنی در فیلم جنگ ابدیت را بخاطر دارید؟). در این سناریو شایعه شده، او تبدیل به سیاه‌ترین تصویر از تونی استارک شده است؛ این موضوع در صورت رخ دادن قطعا ترسناک‌ترین کابوس‌های مرد آهنی MCU را به واقعیت تبدیل می‌کند و حتی می‌تواند پس از سال‌ها به این پرسش پاسخ دهد چرا تانوس، تونی استارک را از قبل می‌شناخت؟ آیا ممکن است او قبل از وقایع جنگ ابدیت، توانسته باشد در مولتی‌ورس سفر کرده باشد؟ ممکن است نشانه‌هایی از این موضوع در فیلم ددپول و ولورین به نمایش درآید و برخی معتقدند شاید کاساندرا نوا واقعا شرور اصلی فیلم نیست و او عامل دکتر دووم باشد. اگر همه این سناریوها را در کنار شایعه‌ی شروع راه‌اندازی وقایع Secret Wars از فیلم ددپول و ولورین بگذاریم، ممکن است مارول حتی بدون حضور مستقیم رابرت داونی جونیور و فقط با نشانه‌‌ای آشنا از او، حضورش را وعده بدهد. چند ماه قبل ددپول و ولورین، دوره‌ای از فیلمبرداری مجدد را پشت سر گذاشت پس همه چیز ممکن است.

کاپیتان آمریکا، ثور، مرد آهنی و دیگر اعضای انتقام جویان

۶-تغییر در نبرد نهایی انتقام جویان: پایان بازی

بدون شک از جذاب‌ترین لحظات تریلر دوم فیلم، لحظه باز شدن پورتال معروف MCU بود. حضور ددپول و ولورین با چاشنی طنز در بزرگترین نبرد تاریخ مارول در فیلم پایان بازی و تعامل آن‌ها با انتقام‌جویان، باعث شگفتی بسیاری خواهد شد. در تاریخ کمیک مارول این سابقه برای ددپول وجود دارد که نقشی کلیدی در کمک به انتقام جویان داشته است و جالب‌تر آنکه پس از به سرانجام رساندن ماموریت، ددپول حضور خود در آن نبرد را از ذهن انتقام جویان پاک کرد. بسیار جالب خواهد بود اگر بدانیم در واقع این ددپول و ولورین بوده‌اند که به طریقی باعث پیروزی در نبرد با تانوس شده و سپس حضورشان را از ذهن همه پاک کرده‌‌اند.

2024-7-‪deadpool-variants

اگر این نبرد بازسازی نشود ممکن است پورتال به دلیلی به سوی دنیای فاکسِ ددپول و دیگر اعضای X-Men باز شده باشد و لوگوی افتاده بر خاکِ فاکس قرن بیستم در Void هم اشاره‌ای به آن دارد. اما چه کسی این پورتال را باز کرده است؟ شاید باور نکنید اما برخلاف تصور دکتر استرنج و وانگ ممکن است کار خود ددپول و متغیر جادوگر اعظمش باشد! نسخه‌ای از ددپول که بر جادو مسلط است. رایان رینولدز هم در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویر حلقه‌ی بازکننده پورتال موسوم به Sling Ring، بر این شایعه دامن زده است. باید صبر کرد و دید این تصویر تایید کننده حضور دکتر استرنج بوده یا نسخه جادوگر اعظم ددپول. با توجه به ماهیت مولتی‌ورسی فیلم و تایید بسیاری از نسخه‌های باورنکردنی و خاص ددپول، گزینه دوم محتمل‌تر است. طرفداران حدس می‌زنند گوشه‌ای از شنل ددپول جادوگر (شماره ۷ در تصویر بالا) در کنار دیگر متغیرها در تیزر فیلم نشان داده شده است. هر چند حضور دکتر استرنج هم با توجه به خطرات بالقوه بر آینده خطوط زمانی و نقش آن در دو فیلم بعدی انتقام جویان، چندان دور از ذهن نیست. همچنان که شاید صحنه پس از تيتراژ فیلم دکتر استرنج ۲ و حصور کلیا برای گرفتن کمک از استرنج مرتبط به خرابکاری در مولتی‌ورس و به طور خاص جهان فاکس بوده است.

ولورین در حال نگاه کردن به ددپول در فیلم ددپول و ولورین

۵-هویت مبهم ولورین

در ددپول و ولورین، هویت ولورینی که می‌بینیم پرسش‌های بسیاری را بوجود آورده است. حضور دافنه کین بازیگر نقش لورا (X-23) از فیلم لوگان در تیزر جدید هم مزید بر علت شده و خیلی بیشتر توجه‌ها به طرف هویت ولورین جلب شده است؛ اینکه او واقعا از کجاست محل تئوری‌پردازی‌های زیادی شده و برخی از طرفداران می‌گویند ممکن است پاسخ سوال ما در سه سال پیش و در سریال شی-هالک داده شده باشد.

در قسمت دوم سریال، جنیفر والترز در حال گشت‌گذار در اینترنت با خبری نامحسوس یر روی صفحه لپ‌تاپ خود، به‌طور نامحسوس شاهد یکی از جالب‌ترین ایستراگ‌های مارول بود و با نوشته‌ی «مردی با پنجه‌های آهنی در نزاع بار» مواجه شد. در آن زمان این جمله دارای بار معنی خاصی نبود اما اکنون برخی از طرفداران گمانه‌زنی‌‌ می‌کنند که آن نزاع بار در واقع همان صحنه‌ی درگیری ددپول و ولورین در بار بوده است. در ادامه وقتی این خبر درگیری در سریال شی-هالک دیده شده پس می‌توان انتظار داشت در واقع این ولورین از دنیای اصلی مارول باشد. همچنین با فرض این تئوری، پاسخ به این سوال که چرا شخصیت‌های X-Men تاکنون‌ در دنیای سینمایی مارول دیده نشده‌اند هم داده می‌شود و تئوری ترسناک کشته شدن اعضای X-Men توسط ولورین می‌تواند در سال‌های دور خط زمانی اصلی مارول رخ داده باشد و بدین ترتیب عدم حضور جهش‌یافته‌ها پاسخ داده شود. هر چند ولورینِ MCU به نشانه‌های بیشتری نیاز دارد و عده‌ای دیگر از طرفداران معتقد هستند آن اتفاق در سریال شی-هالک برنامه‌ریزی نشده، بر اساس ادای احترام و کاملا تصادفی بوده است چراکه به‌طور کلی کافه‌ها و بارها در دنیای کمیک و فیلم‌های قبلی این شخصیت، پاتوق ولورین بوده‌اند اما با اين حال، همه متفق‌القول می‌توانیم ادعا کنیم این تئوری به‌خوبی عدم حضور جهش‌یافته‌ها در MCU را توجیه می‌کند.

جو روسو و پل راد و رایان رینولدز

۴-معمای مستند Welcome to Wrexham

احتمالا می‌دانید رایان رینولدز همراه با راب مک الهنی ، مشترکا مالکیت تیم فوتبال رکسهم ولز را برعهده دارند و برخی درباره مستند Welcome to Wrexham که درباره اتفاقات پیرامون این تیم فوتبال است و ارتباط احتمالی آن با فیلم ددپول و ولورین، متوجه نکته قابل تامل و خاصی شده‌اند؛ همزمان با زمان فیلمبرداری ددپول و ولورین در لندن، رایان رینولدز به همراه سلبریتی‌هایی مثل اما کورین، جو روسو کارگردان با سابقه‌ی فیلم‌های مارول، پل راد، شان لوی و هیو جکمن، در کنار یکدیگر مسابقه‌های فوتبال این تیم را تماشا می‌کردند. حالا از وقتی حضور افتخاری راب مک الهنی در فیلم تایید شده است، طرفداران ریزبین مارول معتقدند این حرکت از سوی رینولدز و ترفندی بوده تا با آوردنِ آشکارای بازیگران پشت صحنه فیلم، بصورت کنایه‌آمیزی شخصیت‌های در فیلم را لو بدهد. ضمن اینکه تصویری از لحظه دریافت جایزه امی برای همین مستند توسط رینولدز با لباس ددپول، در یکی از نمایشگر‌های TVA (تصویر پایین) دیده شده بود.

سخنرانی رایان رینولدز در نقش ددپول در نمايشگر TVA

مدرک قوی دیگری، دیده شدن یکی از بازیکنان تیم رکسهم در تریلر دوم فیلم است و برخی می‌گویند این حجم از کدهای مخفی، بی دلیل نیست مخصوصا بخاطر همزمانی فیلمبرداری و بازی‌های تیم رکسهم، تمامی حدس‌ها محتمل هستند. شایعه حضور تیلور سوئیفت در نقش دزلر «Dazzler» یا لیدی ددپول هم از دیگر موضوعات مورد بحث و داغ بین طرفداران است. او چندین بار در کنار عوامل فیلم دیده شده اما تا به این لحظه حضورش تکذیب شده است. ماجرای اندرو گارفیلد و دروغ آشکارش درباره فیلم No Way Home، برای بسیاری از طرفداران فراموش‌نشدنی است و به همین خاطر تکذیب حضور تیلور سوئیفت با شک و تردید دیده می‌شود؛ هر چند در چند هفته گذشته اخباری از مذاکرات مخفیانه سوئیفت با مارول برای پروژه «Blonde Phantom» به تهیه‌کنندگی اسکارلت جوهانسون شنیده می‌شود و گویا بحث حضور او حتی اگر در ددپول و ولورین هم رخ ندهد، در آینده مارول جدی است. جو روسو هم که شایعه حضور مجدد همراه با برادرش برای کارگردانی دو فیلم آینده انتقام‌جویان این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است، شاید برای هماهنگی اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد و یا نظارت بر بازسازی صحیح برخی از نبردهای فیلم‌های گذشته مارول در پشت صحنه حضور داشته است. به هر حال آمدن او از آمریکا آن هم صرفا فقط برای تماشای بازی فوتبال، چندان محتمل به نظر نمی‌رسد مگر اینکه شدیدا به مسابقات فوتبال ولز علاقه داشته باشد! روسو قبلا در فیلم‌های «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «انتقام جویان: پایان بازی»، نقش‌های کوتاهی داشته است و برخی حدس می‌زنند شاید مالک رستوران جو (رجوع به تصویر تئوری هشتم) همان جو روسو باشد و او حضوری افتخاری در فیلم ددپول و ولورین داشته است.

کراس اور مارول و دی سی

۳-کراس‌اور مارول و دی سی

یکی از دیوانه‌کننده‌ترین تئوری‌های فیلم مربوط به شایعات حضور داشتن بن افلک و هنری کویل است اما نه آنطور که فکر می‌کنید. بعید به نظر می‌رسد در حال حاضر بصورت مستقیم کراس‌اور بین مارول و دی سی بخاطر شرایط وارنر در ایجاد یک دنیای جدید، اتفاق بیوفتد اما بن افلک یکبار در سال ۲۰۰۳ نقش دردویل را بازی کرده و تایید شده شخصیت الکترا با بازی جنیفر گارنر از فیلم دردویل هم در ددپول و ولورین حضور دارد، با اینکه تاکنون در تریلرها دیده نشده است؛ پس با این اوصاف دور از ذهن نیست افلک هم در فیلم باشد. در طرف دیگر، هنری کویل چندین بار به ایفای نقش کاپیتان بریتانیا ابراز علاقه کرده و شایعه بازی کردن نسخه پچ ولورین را هم در موارد قبلی اشاره کردیم؛ گفته می‌شود در ماه‌های اخیر کویل در یکی از پروژه‌های مارول نقش داشته است. شایعه‌ی وقوع نبرد نمادینِ بین هالک و ولورین در فیلم هم به یکی از متغیرهای ولورین (شاید هنری کویل) نسبت داده می‌شود.

کویل و افلک اگر واقعا در فیلم حضور داشته باشند، ددپول دست از سرشان برنمی‌دارد. او قبلا هم با دنیای دی سی شوخی کرده، پس می‌توان انتظار داشت تجربه کویل و افلک در دنیای دی سی دستمایه کنایه‌های زیادی از طرف ددپول شود. حتی ممکن است حضور این دو نفر به شکل و شمایلی باشد تا بصورت غیرمستقیم نقش‌های سوپرمن و بتمن آن‌ها را به شکل آشنایی برای ما تداعی کند. ضمن آن‌که از فیلم اترنالز فهمیدیم سوپرمن در دنیای سینمایی مارول وجود دارد، با این حساب مارول برای کراس‌اور چه در این فیلم باشد و چه در آینده، زمینه‌چینی آن را انجام داده است. جیمز گان رئیس DC Studios هم به این کراس‌اور بالقوه علاقه دارد، پس فقط بحث زمان انجام این حرکت جالب باقی می‌ماند.

2024-7-deadpool-marvel-studios

۲-حضور در دفتر کوین فایگی و تغییر برنامه‌های MCU

طبق انواع و اقسام شایعات، در فیلم ددپول و ولورین شاهد ارجاعاتی به کوین فایگی رئیس مارول استودیوز، خواهیم بود و چه می‌شود اگر عجیب‌ترین تئوری شبیه به قسمت آخر سریال شی-هالک رخ بدهد اما به‌مراتب خلاقانه تر؟ ددپول و شی-هالک، هر دو در شکستن ديوار چهارم تبحر دارند. جنیفر والترز به‌قول معروف در قسمت پایانی سریالش از ماتریکس خارج شد و مستقیما به سراغ دخالت در کار سازندگان رفت. حال اگر قبلا این اتفاق افتاده چرا دوباره و با شخصیت غیرقابل پیش‌بینی مثل ددپول رخ ندهد؟

این تئوری می‌گوید ددپول وقتی از همه جا ناامید می‌شود و هیچ راهی برای غلبه بر کاساندرا نوا پیدا نمی‌کند به کالیفرنیا و مقر استودیو مارول می‌رود. او قرار ملاقاتی با شخص کوین فایگی، ترتیب می‌دهد تا او را راضی کند داستان فیلم تغییر کند اما وقتی می‌بیند فایگی بر طرح خود اصرار دارد، مخفیانه در تایم‌لاین مارول دست می‌برد و با این کار او، کاساندرا نوا از فیلم محو می‌شود اما با این حرکت مشکل عمیق‌تر شده و طوری رشته‌ی کار از دست می‌رود که نظم دنیای مارول بر هم ریخته می‌شود؛ البته اگر مثل سریال شی-هالک ربات K.E.V.I.N در نقش فایگی باشد، ممکن است ددپول با دستکاری اتفاقاتی که اشاره کردیم، در نهایت موفق شود مارول را نجات دهد و یا فاجعه‌ای عظیم را شبیه کمیک «Deadpool Kills the Marvel Universe» رقم بزند. وقوع تمام این اتفاقات محیرالعقول به نظر می‌آید؛ اما رایاین رینولدز قبلا اشاره کرده بود این فیلم ددپولی‌ترین فیلم ددپول در تاریخ ددپول است. پس هیچ چیز نه تنها از او بعید نیست بلکه بزرگترین رویداد مارول یعنی جنگ‌های مخفی با دلیل خند‌‌ه داری مثل شیطنت‌های ددپول آغاز شود.

2024-7-avengers-vs-xmen

۱-آغاز رویداد Avengers: Secret Wars با تقابل انتقام‌جویان و X-Men

با توجه به اتفاقات فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness و The Marvels، فیلم ددپول و ولورین می‌تواند زمینه ساز تقابلی وحشتناک و ویران کننده باشد. در فیلم مارول‌ها دیدیم مونیکا رمبو به دنیای X-Men (شاید دنیای فاکس) با حضور شخصیت Beast منتقل شد و در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» هم، زمین-۸۳۸ بخاطر کشتار واندا، اعضای ایلومیناتی‌اش را از دست داد؛ اگر همه این‌ها بخشی از یک نقشه بزرگتر و تکه‌ای از پازل «The Multiverse Saga» مارول باشند، ممکن است جرقه فیلم Secret Wars در فیلم ددپول و ولورین زده شود.

به طور مختصر و بدون اسپویل خاصی برای شروع رویداد جنگ‌های مخفی دو دنیای موازی به تقابل در برابر یکدیگر روی می‌آورند. حالا فرض کنید ددپول ناخواسته و یا حتی از روی عمد کاری بکند که دنیای قدیمی فاکس در آستانه‌ی نابودی قرار گرفته، و بحث اجتناب‌ناپذیر بقا در بگیرد. این اتفاق قبل در دنیای کمیک روی داده و جهش‌یافته‌ها و انتقام‌جویان رو در روی هم قرار گرفتند. صورت دوم این اتفاق هم به اعضای باقی‌مونده مردان ایکس از زمین-۸۳۸ بر می‌گردد و آن‌ها به تلافی کاری که واندا انجام داد ممکن است در درگیری احتمالی با انتقام‌جویان، احتمال رقم زدن سهمگين ترین و مرگبار ترین حوادث را داشته باشند. هر چه که هست بدون شک وقتی پای مولتی‌ورس در میان باشد، پس قرار است شروع دو فیلم بعدی انتقام‌جویان از همینجا رخ دهد و قطعا نقش X-Men بدون کتمان است. در واقع با توجه به نشانه‌ها و سیگنال‌های مختلف از جمله مانور پر رنگ مارول به شعار زیر و رو شدن MCU، احتمال بالایی وجود دارد پای حضور گسترده جهش‌یافته‌ها به دنیای سینمایی مارول باز شود و کسی چی می‌داند شاید برخورد مولتی‌ورس به واسطه آن‌ها باشد.

در نهایت فیلم ددپول و ولورین شاید یکی از آخرین شانس‌های مارول برای جلب اعتماد دوباره مردم باشد. با ادای احترام به فیلم‌های دنیای مارولی فاکس، تاکید بر مفهوم دوستی و رفاقت دو شخصیت محبوب و تاثیر به‌سزای این فیلم بر آینده مارول، به‌نظر می‌آید ددپول به قول خودش مسیح دنیای سینمایی مارول و البته گیشه‌ها خواهد بود.

از همراهی شما سپاسگزاریم. شما منتظر ددپول و ولورین هستید؟ چه تئوری‌های دیگری می‌شناسید که ما به آن اشاره نکردیم؟ لطفا در بخش نظرات آن‌ها را با مخاطبان زومجی به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات