فیلم، سریال و انیمه های مرداد ۱۴۰۳ | از پسران بد تا انیمه ریک اند مورتی

سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
مطالعه 10 دقیقه
فیلم و سریال و انیمه های ماه مرداد ۱۴۰۳
در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه مرداد سال ۱۴۰۳ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

در دومین ماه از تابستان که گرما حسابی بی‌داد می‌کند، ما باید منتظر ۵ تا فیلم و ۷ تا سریال و ۴ تا انیمه‌ی مهم باشیم. حالا در این مقاله قرار است ببینیم که این فیلم و سریال و انیمه‌ها، چه چیزهایی هستند. دقیقا مثل هر ماه، من در این مقاله فقط فیلم‌هایی را معرفی می‌کنم که کیفیت خوب آن‌ها در این ماه منتشر می‌شود و با آثار اکرانی کاری ندارم؛ درضمن، فیلم‌هایی را معرفی می‌کنم که تاریخ انتشار کیفیت خوب آن‌ها تا این لحظه تایید شده است. یعنی ممکن است بعد از این هم کیفیت خوب فیلم‌های دیگری منتشر شود که در این مقاله نیستند یا حتی زودتر از تاریخ اعلام شده منتشر شوند.

برای حمایت از ما این ویدیو را در یوتیوب فیلمزی تماشا کنید

فیلم‌های مرداد ۱۴۰۳:

تلاش کارآگاه‌ها برای اثبات بی‌گناهی در فیلم Bad Boys: Ride or Die

فیلم پسران بد: بران یا بمیر

فیلم Bad Boys: Ride or Die

تاریخ انتشار: ۲ مرداد

مرداد را با چهارمین قسمت از سری فیلم Bad Boys شروع می‌کنیم که ۲ تیر کیفیت خوب آن به‌دست ما می‌رسد. این فیلم دنباله‌ی فیلم Bad Boys for Life یا همان پسران بد تا ابد حساب می‌شود که سال ۲۰۲۰ اکران شده بود. در این فیلم ویل اسمیت و مارتین لارنس که به ترتیب نقش کاراکترهای مایکل یوجین لوری و مارکس مایلز بِرنِت را دارند، در تلاش هستند تا اسم کاپیتانِ مرحومشان یعنی کانرَد هاوارد را از هرگونه بدنامی‌ای پاک کنند؛ کسی که به اشتباه، متهم به یک سری توطئه‌سازی شده بود. این فیلم که بیشتر از ۳ برابر هزینه‌ی ساختش در باکس آفیس فروش داشت، به نهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ تبدیل شد. البته نمی‌توان گفت که منتقدها عاشقش شدند چون یک میانگین نمره‌ی متوسط به آن دادند اما ظاهرا طرفدارها دوستش داشتند. ظاهرا یک احتمالاتی هم وجود دارد که قسمت پنجم این مجموعه هم ساخته شود و بازیگران اصلی هم اظهار آمادگی کردند اما هنوز قطعی نیست.
والپیپر فیلم Rebel Moon

فیلم ماه سرکش – نسخه کارگردان

فیلم Rebel Moon director's cut

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد

از آنجایی که فیلم ماه سرکش (چه قسمت اول و چه قسمت دوم) خیلی اثر فاخری بود و به دل همه نشست، زک اسنایدر تصمیم گرفت که دقیقا در یک روز که ۱۲ مرداد هم باشد، یک نسخه‌ی کارگردان با درجه سنی بزرگسال، از هر دو تا فیلم پخش کند. نسخه‌ی کارگردان قسمت اول Chalice of Blood یا جام خون و قسمت دوم هم Curse of Forgiveness یا نفرین بخشش نام گرفته است. احتمالا زک اسنایدر از کاری که با فیلم Justice League (لیگ عدالت) کرد، خوشش آمد و تصمیم گرفت این حرکت را روی فیلم Rebel Moon هم پیاده کند. این فیلم، یک اثر ماجراجویی و فانتزی بزرگ حساب می‌شود که تمرکزش روی یک زن جوان و مرموز است. این زن به‌دست یک قبیله صلح‌جو مامور شده تا در فضا سفر کند و مبارزانی را برای دفاع از این قبیله دربرابر حملات قریب الوقوع یک نظام استبدادی پیدا و استخدام کند.
کیسی افلک و مت دیمن در فیلم The Instigators

فیلم تحریک‌کنندگان

فیلم The Instigators

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد

داگ لیمان، کارگردانِ فیلم The Bourne Identity (هویت بورن)، فیلم Mr. & Mrs. Smith (خانم و آقای اسمیت) و فیلم Edge of Tomorrow (لبه‌ی فردا) که همین چند وقت پیش هم شاهکار Road House (کافه بین‌راهی) را از او دیدیم، ۱۹ مرداد با یک فیلم جدید برمی‌گردد؛ فیلمی که مت دیمن و کیسی افلک را به‌عنوان بازیگران اصلی خود دارد. این فیلم که قرار است بعد از اکرانِ محدودش در سرویس استریم اپل تی وی پلاس پخش شود، داستانِ دو تا دزد را روایت می‌کند که نقشه‌ی سرقت آن‌ها آن شکلی که باید، پیش نمی‌رود و حالا این دو نفر باید تا جان در بدن دارند، فرار کنند که گیر نیفتند. حالا این وسط، یکی از تراپیست‌های خودشان را هم درگیر این ماجراها می‌کنند و باید با کمک این تراپیست، از این فاجعه جان سالم به در ببرند.
هلی بری و مارک والبرگ در فیلم The Union

فیلم اتحاد

فیلم The Union

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد

مایک که یک کارگر ساختمانیِ واقع‌گرا و منطقی است، بعد از مدتی عشق دوران دبیرستان خودش یعنی روکسان را می‌بیند. همین دیدار مجدد باعث می‌شود که مایک به داخل دنیایی پر از جاسوس‌های کله گنده و مامورای مخفی کار بلد پرتاب شود؛ روکسان، مایک را برای یک مأموریت خیلی خطرناک استخدم می‌کند... آن هم از طرف اطلاعاتِ ایالات متحده. در فیلم اتحاد که ۲۶ مرداد از نتفلیکس پخش می‌شود و ژانر جاسوسی، اکشن، کمدی و البته دلهره‌آور دارد، مارک والبرگ، هلی بری و جی. کی. سیمنز بازی می‌کنند.

سریال‌های مرداد ۱۴۰۳:

سریال بتمن: شوالیه شنل‌پوش

سریال Batman: Caped Crusader

تاریخ پخش: ۱۱ مرداد

بتمن: شوالیه شنل‌پوش که توسط بروس تیم، جی. جی. آبرامز و البته مت ریوز ساخته شده، قرار است ۱۱ مرداد پخش خودش را شروع کند و همین الان هم برای فصل دوم تمدید شده است. طبق اطلاعات منتشر شده، این یک انیمیشن سریالی کاملاً جدید با بازآفرینی شخصیت اسطوره‌ای بتمن است. این همکاری خلاقانه و قدرتمند با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته انیمیشن، یک بار دیگر شخصیت بتمن و دنیای پر از آشوبش را با داستان‌گویی پیچیده، شخصیت‌های ظریف و سکانس‌های اکشن شدید که همگی در یک دنیای بصری خیره‌کننده اتفاق میفتند، خلق می‌کند. در خلاصه داستان این انیمیشن سریالی آمده است که «بروس وینِ معروف بعد از وقوع یک حادثه تلخ خانوادگی به بتمن تبدیل می‌شود، اما تلاش شوالیه تاریکی برای برقراری عدالت تبعات دور از انتظاری دارد.» طبق گفته‌ها، این سریال قرار است به ریشه‌های فیلم نوآر این شخصیت برگردد و سال‌های اولیه مبارزه‌اش با جنایت‌ها را نشان بدهد؛ قبل از اینکه با کمیسر جیمز گوردن و اداره پلیس شهر گاتهام متحد شود.
بندر و فیلیپ جی فرای در انیمیشن سریالی Futurama

سریال فیوچراما

سریال Futurama

تاریخ پخش: ۸ مرداد

سریال فیوچراما هم یکی از آن سریال‌هایی است که معلوم نیست کی پایانش را ببینیم اما ۸ مرداد قرار است برای فصل ۱۲ برگردد. این سریال یک بار رسما در سال ۲۰۱۳ با فصل ۱۰ تمام شد و داستانش هم خیلی شیک و مجلسی به انتهای مسیر رسید. اما پایانش یک جوری بود که می‌شد باز هم ادامه‌اش داد. شبکه هولو هم از این فرصت استفاده کرد و فصل ۱۱ حسابی ترکوند. همین هم احتمال ساخت فصل ۱۲ را خیلی بیشتر کرد. ظاهرا این شبکه ایده‌های خیلی زیادی برای ادامه دادن این سریال انیمیشنی دارد. در تریلری که از این فصل منتشر شده، ما سیاره‌های مختلفی را می‌بینیم اما همین بین، اعضای تیم دنیایی را پیدا می‌کنند که در آن باران قهوه می‌آید و یک تهدید بیگانه‌ای جدید سر و کله‌اش پیدا می‌شود که می‌تواند سیاره زمین را کاملا نابود کند. از آنجایی که این سریال به غیرقابل پیشبینی بودنش معروف است، داستان فصل ۱۲ می‌تواند به هر سمت و سویی برود و این، جذابیتش را چند برابر می‌کند.
اما مایرز در مدرسه سریال A Good Girl's Guide to Murder

سریال راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

سریال A Good Girl's Guide to Murder

تاریخ پخش: ۱۱ مرداد

یکی از سریال‌هایی که خیلی‌ها منتظرش بودند؛ حداقل من که خیلی منتظرم. سریال A Good Girl's Guide to Murder براساس قسمت اولِ سری کتاب هالی جکسون با همین اسم است. این سریالِ انگلیسی ۶ قسمت دارد و همین حالا برای فصل دوم هم تمدید شده است. به نظر می‌رسد که سازنده‌ها قرار است اتفاقات دو کتاب بعد را هم پوشش بدهند. اولِ داستان، ما متوجه می‌شویم که دختر محبوب و جذابی به اسم اندی بل، که سال آخر دبیرستان هم بود، توسط دوستش یعنی سَل سینگ، کشته شده است؛ کسی که خودش را هم کشته است. این اتفاق، سر زبان همه بود و همه‌ی مردم شهر درباره‌اش صحبت می‌کردند. ۵ سال بعد از این ماجراها، دختری به اسم پیپ سر و کله‌اش پیدا می‌شود که می‌فهمد سایه‌ی این اتفاق وحشتناک، هنوز هم که هنوز است روی شهر سنگینی می‌کند. اما اصلا نمی‌تواند از فکر اینکه چیزهای دیگری پشت پرده این تراژدی وجود دارد، بیرون بیاید؛ برای همین هم تصمیم می‌گیرد که خودش دنباله‌ی این قضیه را بگیرد و ته و در ماجرا را در بیاورد.
جمع شدن اعضای خانواده هارگریوز در فصل چهارم و پایانی سریال The Umbrella Academy

سریال آمبرلا آکادمی

سریال The Umbrella Academy

تاریخ پخش: ۱۸ مرداد

فصل چهارم سریال آکادمی آمبرلا که فصل آخر این مجموعه هم حساب می‌شود، ۱۸ مرداد در سرویس استریم نتفلیکس پخش می‌شود. برخلاف سه فصل اول، فصل پایانی سریال آمبرلا آکادمی در ۶ قسمت تولید شده است. در تیزر تریلری که از فصل چهارم این سریال پخش شده، دنیای جدیدی را می‌بینیم که آخر فصل قبلی دیده بودیم. اولش اعضای این خانواده هیچ قدرتی ندارند اما ظاهرا راهی برای برگرداندن قدرت‌های خودشان پیدا می‌کنند تا برای آخرین بار، ماموریتشان را انجام بدهند و دنیا را از منجلاب نابودی بیرون بکشند. حالا خواهر و برادرهای هارگریوز باید یک بار دیگر جنگ و دعواهای شخصی خودشان را کنار بذارند، با هم همکاری کنند و این بار به‌صورت واقعی جلوی نابود شدن دنیا را بگیرند... البته باید پدر خودشان یعنی رجینالد هارگریوز را هم متوقف کنند.
آمادگی لاک پشت های نینجا برای مبارزه در انیمیشن سریالی Tales of the Teenage Mutant Ninja Turtles

سریال داستان‌های لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان

سریال Tales Of The Teenage Mutant Ninja Turtles

تاریخ پخش: ۱۹ مرداد

سال گذشته بود که انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته اکران شد که هم فروش خیلی خوبی را تجربه کرد و هم حسابی مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. این انیمیشن آنقدر محبوب شد که یک دنباله‌ی تلویزیونی و سریالی هم از آن ساخته شد که ۱۹ مرداد پخشش را در سرویس استریم پارامونت پلاس شروع می‌کند. البته یک دنباله سینمایی هم دارد که ۲۰۲۶ اکران می‌شود. این انیمیشن سریالی هم مثل نسخه‌ی سینمایی، ماجراهای لاکپشت‌های نوجوان را به ما نشان می‌دهد که در تلاش هستند تا تعادلی بین زندگی دوگانه‌شان برقرار کنند؛ هم به‌عنوان یک نوجوان معمولی و هم قهرمان‌هایی که در شهر نیویورک زندگی می‌کنند. همین الان، برای دو فصل برنامه‌ریزی شده است و مشخص نیست که فصل‌های دیگری هم در کار است یا نه.

قبل از اینکه سراغ انیمه‌های این ماه برویم، باید بگویم که فصل سوم سریال Bel-Air (بل-ایر) از ۲۵ مرداد و فصل چهارم Emily in Paris (امیلی در پاریس) هم از همان ۲۵ام شروع می‌شود؛ البته بخش اول آن... بخش دومش، بعدا پخش می‌شود.

انیمه‌های مرداد ۱۴۰۳:

دو کاراکتر اصلی انیمه Kimi ni Todoke به همراه یک سگ

انیمه از طرف من به تو

انیمه Kimi ni Todoke

تاریخ پخش: ۱۱ مرداد

اولین قسمت از انیمه سریالی Kimi ni Todoke اکتبر ۲۰۰۹ پخش شد؛ فصل دوم ۲ سال بعد یعنی سال ۲۰۱۱ پخش شد و حالا فصل سومش بعد از ۱۳ سال قرار است پخش شود؛ آن هم از سرویس استریم نتفلیکس. این مجموعه اول از همه مثل همیشه یک سری مانگا بود که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ منتشر شد. بعد چند تا رمان و مانگای دیگر و حتی لایو اکشن سریالی هم از دل آن بیرون آمد. داستان درباره یک دختر ۱۵ ساله به اسم ساواکو است که همیشه به خاطر ظاهرش مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت. کم کم شایعه‌هایی پخش می‌شود که او می‌تواند ارواح و افراد طلسم شده را ببیند. بااین‌حال، با وجود ظاهر شومش، خیلی دختر دوست داشتنی و بی‌ادعایی است که واقعا دوست دارد به سایر کمک کند. آنقدر سایر اذیتش کردند که ایده‌ی دوست پیدا کردن برای او یک چیز غیرممکن است. اما زمانی‌که یک پسر محبوب به اسم کازِهایا شروع به صحبت با او می‌کند، همه چیز تغییر می‌کند.
دالی دلیکو در انیمه Delico's Nursery نوزادی در آغوش دارد

انیمه مهد کودک دلیکو

انیمه Delico's Nursery

تاریخ پخش: ۱۷ مرداد

دالی دلیکو که از خاندان اشرافی و معتبر دلیکو بیرون آمده، یکی از اعضای اصلی و مهم شورای پیمان خون حساب می‌شود که آینده‌ی امیدوارکننده‌ای هم دارد؛ محفلی که بالاترین نهاد حاکم برای خون‌آشام‌ها حساب می‌شود. زمانی‌که شورای پیمان خون یک مأموریت ویژه به دالی محول می‌کند، او خیلی قاطع این وظیفه را رد می‌کند. ۳ تا از اعضای این شورا به اسم گرهارد، دینو و هنریکه که هم‌رده‌ی دالی حساب می‌شوند، به سراغ خاندان دلیکو می‌روند تا او را متقاعد کنند. اما در آن‌جا، دالی را می‌بینند که دارد از یک نوزاد مراقبت می‌کند. در همین حین، یک سری قتل‌های مرموز با هدفِ ازبین‌بردن خون‌آشام‌ها هم رخ می‌دهد. اینطور به نظر می‌آید که یک سازمان ضداجتماعی به اسم Pendulum مغز متفکر این اتفاقات باشد؛ سازمانی که ظاهرا دالی هم گذشته‌ی مرموزی با آن‌ها دارد.
۳ کاراکتر اصلی انیمیشن سریالی True Beauty

انیمه زیبایی واقعی

انیمه True Beauty

تاریخ پخش: ۱۷ مرداد

انیمیشن سریالی True Beauty را نمی‌توان یک انیمه دانست اما خب شباهت خیلی زیادی به انیمیشن‌های ژاپنی دارد. زیباییِ واقعی اول از همه یک مانهوای کره‌ای بود که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ منتشر می‌شد و خیلی هم محبوب شد. در سال ۲۰۲۰ یک نسخه لایو اکشن و سریالی از آن ساخته شد؛ که آن هم حسابی طرفدار پیدا کرد و رکورد تعداد بیننده را زد. حالا قرار است یک انیمیشن سریالی براساس داستان آن ساخته شود. داستان این مانهوا و بعدش هم سریال، حول محور یک زن جوان می‌چرخد که در سال‌های نوجوانی‌اش مهارت زیادی در هنر میکاپ کسب می‌کند و می‌تواند خودش را به یک الهه‌ی خیلی جذاب و خوشگل تبدیل کند؛ آن هم بعد از اینکه کلی به خاطر ظاهرش مورد آزار و اذیت و تحقیر قرار می‌گرفت و سایر به او لقب زشت را می‌دادند.
انیمه Rick and Morty: The Anime

انیمه ریک و مورتی

انیمه Rick and Morty: The Anime

تاریخ پخش: ۲۶ مرداد

مرداد را با انیمه‌ی ریک اند مورتی تمام کنیم. شاید برایتان عجیب باشد که این دیگر از کجا آمد! انیمه ریک اند مورتی، سومین اثر در این مجموعه است که توسط سازنده‌ها و صداپیشه‌های ژاپنی ساخته شده است. داستان این انیمه سریالی براساس همان انیمیشن سریالی اصلی است. این انیمه در قالب ۵ تا پایلوت یا فیلم کوتاه از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ پخش شد و به محبوبیت زیادی رسید. بعد از این محبوبیت و موفقیت، شبکه ادالت سوییم دستور یک سریال ۱۰ قسمتی را داد که حالا قرار است از ۲۶ مرداد پخش خودش را رسما شروع کند. در این انیمه، ریک مثل همیشه یک دانشمند روانی است، با این تفاوت که یک سامورایی هم است. علاوه‌بر اون، نسخه‌های دیگر این کاراکترها هم در ابعاد دیگر مولتی ورس این سریال هستند که هر کدوم خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی خاص خودشان را دارند و با هم متفاوت هستند.
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات