تمام متغیرهای ددپول و ولورین در فیلم Deadpool and Wolverine

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۹
مطالعه 10 دقیقه
نگاه تعجب آور ددپول و ولورین در فیلم Deadpool and Wolverine
در فیلم Deadpool and Wolverine شاهد چند متغیر از ددپول و ولورین بودیم؟ بیاییم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

مدتی می‌شود که فیلم Deadpool and Wolverine روی پرده‌های سینما رفته و مورد توجه تماشاگران قرار گرفته است. در این فیلم شاهد ماجراجویی مشترک ددپول و ولورین در مولتی‌ورس هستیم که در آن طبق انتظار متغیرهای این دو شخصیت محبوب دنیای مارول نیز حضور دارند و نمایش داده می‌شوند. در طول فیلم شاهد متغیرهایی از هر دو شخصیت هستیم، اما تعداد متغیرهای ددپول به مراتب بیشتر است و همچنین تنوع بیشتری را شاهد هستیم.

نقش برخی از این نسخه‌ها را خود رایان رینولدز انجام داده است، اما بسیاری از نسخه‌ها توسط بازیگران دیگر انجام شده است که مهم‌ترین آن بدون شک نسخه لیدی ددپول است. این موضوع باتوجه‌به ارتش ددپول‌ها در فیلم عجیب نیست. در نقطه مقابل متغیرهای زیادی از شخصیت وولورین هم در فیلم وجود دارند که شاید تنها یا زمان حضور آن‌ها کمتر باشد، اما شاهد نسخه‌های جالبی از این شخصیت هستیم. با ذکر این نکته که این مقاله ممکن است بخش مهمی از داستان فیلم ددپول و ولورین را فاش کند، حالا در این مقاله قرار است با متغیرهای هر دو شخصیت و بازیگر آن‌ها در فیلم Deadpool and Wolverine بیشتر آشنا شویم.

متغیرهای ددپول

رایان رینولدز در نقش نایس پول در پشت صحنه فیلم Deadpool and Wolverine

نایس‌پول

نایس پول شوخی ددپول با فیلم Deadpool محصول دیزنی است

چه اتفاقی رخ می‌داد اگر دیزنی فیلم Deadpool را با درجه سنی PG-13 تولید می‌کرد؟ احتمالا نتیجه آن شخصیت نایس‌پول خواهد بود. این شخصیت درواقع متغیر تقریبا سالم ددپول است که خبری از آسیب‌دیدگی سوختگی نیست و همچنین موهای آن کامل است و نیازی به گذاشتن ماسک روی صورت خود ندارد. بااین‌حال نایس‌پول نمی‌تواند پس از آسیب دیدن خود را بهبود دهد و این بزرگ‌ترین نقطه ضعف او است.

شخصیت نایس‌پول درواقع شوخی فیلم با نسخه‌ای از ددپول است که توسط دیزنی خلق شده است و خود رایان رینولدز نقش این شخصیت را بر عهده داشته است. بااین‌حال به شوخی در تیتراژ فیلم نام بازیگر نایس‌پول درواقع گوردون رینولدز ثبت شده است.

ولورین در حال تماشا ددپول و داگ پول در فیلم Deadpool and Wolverine

داگ‌پول

داگ‌پول همان‌طور که از نامش پیدا است درواقع نسخه سگ ددپول است. یک متغیر بامزه و دوست داشتنی از این شخصیت که در بین ارتش ددپول هم بسیار محبوب و مقدس است. این سگ درواقع یک سگ واقعی به‌نام پگی است که ترکیبی از نژاد پاگ و Chinese Crested است و یک‌بار برنده زشت‌ترین سگ سال در یک رقابت در کشور بریتانیا شده است. در فیلم این سگ درواقع به نایس‌پول تعلق دارد که ددپول بارها تلاش می‌کند تا داگ‌پول را تصاحب کند. در دنیای واقعی این سگ به هالی میدلتون تعلق دارد.

لیدی ددپول در فیلم Deadpool and Wolverine

لیدی ددپول

بلیک لایولی، همسر رایان رینولدز نقش لیدی ددپول را در فیلم Deadpool and Wolverine بازی کرده است

لیدی ددپول یکی از شخصیت‌هایی بود که بارها نام او در اطراف فیلم Deadpool and Wolverine شنیده می‌شد. گروهی اعتقاد داشتند این شخصیت قرار است نقشی محوری مانند نسخه مونث ثور یا لوکی داشته باشد، اما درنهایت این شخصیت حضور کوتاهی در فیلم دارد. این شخصیت درواقع رهبر ارتش ددپول‌ها است و برخلاف نسخه مذکر خود به‌جای استفاده از سلاح کمری از سلاح یوزی استفاده می‌کند و تقریبا شوخی با کسی ندارد. نام واقعی لیدی ددپول درواقع واندا ویلسون از زمین-۳۰۱۰ است.

با اینکه در گذشته شایعاتی مثل اینکه تیلور سوئیفت نقش لیدی ددپول را بازی کرده است، اما درنهایت ما نتوانستیم ظاهر او را فیلم تماشا کنیم. بااین‌حال در تیتراژ پایانی فیلم بالاخره مشخص شد که چه کسی این نقش را بازی کرده است و او کسی نیست به‌جز بلیک لایولی، همسر رایان رینولدز که پیش از این هم شایعه شده بود او احتمالا این نقش را بازی کرده است. در هر حال حضور لایولی در پشت صحنه فیلم و همچنین ارتباط نزدیکش با رینولدز این موضوع را منطقی می‌کند، اما آیا او را دوباره خواهیم دید؟

هدپول در کمیک مارول

هدپول

هدپول یکی از عجیب‌ترین متغیرهای ددپول است که او را در فیلم ددپول و ولورین مشاهده کردیم. این شخصیت به زمین-۲۱۴۹ تعلق دارد که در آن کمیک‌های Marvel Zombies رخ می‌دهد. درواقع تنها سر ددپول با ظاهری زامبی شکل باقی‌مانده است و بخشی از سپاه ددپول‌ها بوده است که با ظاهر متفاوت خود نظر بسیاری را به خود جلب کرد. همچنین نیتن فیلیون صداپیشگی هدپول را در این فیلم انجام داده است.

کابوی ددپول در فیلم Deadpool and Wolverine

کابوی ددپول

یکی از شخصیت‌ها و متغیرهای جذاب ددپول بدون شک نسخه کابوی آن است که در طول فیلم حضور کوتاهی به‌عنوان یکی از اعضای سپاه ددپول داشت. اگرچه ظاهر او را در طول فیلم مشاهده نکردیم، اما درنهایت مشخص شد که متیو مک‌کانهی حضوری کوتاه و افتخاری در دنیای سینمایی مارول به‌عنوان کابوی ددپول داشته است.

کیدپول در فیلم Deadpool and Wolverine

کیدپول

نسخه کودک و کم سن و سال ددپول چگونه می‌تواند باشد؟ خب فیلم Deadpool and Wolverine به سؤال ما پاسخ داده است. شخصیت کیدپول یکی از شخصیت‌های محبوب طرفداران در دنیای کمیک است و حالا شاهد حضور کوتاه و جالب او در فیلم نیز هستیم. انز رینولدز، فرزند رایان رینولدز نقش کیدپول را در دنیای سینمایی مارول بازی کرده است.

هدپول، کیدپول و بیبی پول در پرومو آرت فیلم Deadpool and Wolverine

بیبی‌پول

البته داستان نسخه‌های کم سن و سال ددپول به کیدپول خلاصه نمی‌شود و شاهد نسخه خردسال یا بچه ددپول هم در فیلم هستیم. این نسخه خردسال هم توسط الین رینولدز، دیگر فرزند رایان رینولدز بازی شده است تا خانواده رینولدز حضور پر رنگی در فیلم داشته باشند.

رونین پول در کمیک مارول

واتاری ملقب به رونین‌پول

یکی از نسخه‌ها و متغیرهای جذاب ددپول بدون شک نسخه واتاری یا رونین‌پول است. این نسخه درواقع یکی از شخصیت‌های کمیک‌های ۵ رونین مارول است که توسط پیتر میلیگان و لئوناردو فرناندز خلق و معرفی شده شده است. او درواقع یک نسخه سامورایی از ددپول است که در فیلم هم یکی از اعضای سپاه ددپول است، اما اطلاعاتی از بازیگر او در دسترس نیست.

ددپول ۲۰۹۹ در فیلم Deadpool and Wolverine

ددپول ۲۰۹۹

ددپول ۲۰۹۹ یک نسخه متفاوت از ددپول است که برخلاف نسخه اصلی شاهد یک شخصیت روباتیک و سایپربانکی هستیم. این شخصیت به زمین-۱۶۳۵۶ تعلق دارد که توسط گری دوگان و اسکات کوبلیش در سری کمیک Marvel 2099 خلق و معرفی شده است. نام واقعی ددپول ۲۰۹۹ درواقع واردا ویلسون است و سلاح‌ها و شمشیرهای لیزری متفاوتی نسبت به نسخه اورجینال دارد، اما اطلاعاتی از بازیگر او در دسترس نیست.

ددپول دوران طلایی در کمیک مارول

ددپول دوران طلایی

یکی دیگر از نسخه‌های عجیب و غریب ددپول در فیلم بدون شک ددپول دورانی طلایی است که نام واقعی او ویزی ویلسون است و او یکی از اعضای اورجینال ددپول کورپس است که در فیلم هم حضور کوتاهی با ماسک و ظاهر متفاوتش نسبت به دیگر ددپول‌ها دارد، اما اطلاعاتی از بازیگر او در دسترس نیست.

کاناداپول در فیلم Deadpool and Wolverine

کاناداپول

کاناداپول نسخه کانادایی ددپول است که این نسخه ظاهرا بیشتر یک شوخی با ملیت رایان رینولدز در فیلم بوده است و برخلاف دیگر ددپول‌ها، او لباسی سیاه رنگ بر تن دارد. الکس کیشکوویچ، بدلکار رینولدز نقش کاناداپول را بازی کرده است.

زن‌پول در دنیای کمیک مارول

زن‌پول

زن‌پول با ماسک و لباسی سفید رنگ یکی از شخصیت‌ها و متغیرهای متفاوت ددپول است که برخلاف ددپول او عاشق صلح است و از خشونت فراری است. با اینکه او در صحنه اول ددپول کورپس دیده می‌شود، اما در صحنه اکشن فیلم حضور ندارد که خب جای تعجبی هم نیست. کوین فورتین نقش ‌زن‌پول را بازی کرده است.

هارولدپول در پشت صحنه فیلم Deadpool and Wolverine

هارولدپول

هارولدپول یکی دیگر از متغیرهای ددپول در فیلم است اطلاعات زیادی از این شخصیت جز اینکه بخشی از سپاه ددپول است در دسترس نیست، اما هری هالند، برادر تام هالند نقش هارولدپول را بازی کرده است.

رایان رینولدز و ددپول ولزی در پشت صحنه فیلم Deadpool and Wolverine

ولش‌پول

ولش‌پول یا ددپول ولزی یکی دیگر از متغیرهای ددپول است که بیشتر لباس متفاوتی با پرچم ولز در فیلم دیده می‌شود. نکته جالب توجه این نقش این است که پاول مولین، بازیکن تیم فوتبال Wrexham که به رایان رینولدز تعلق دارد، نقش ددپول ولزی را در فیلم بازی کرده است.

پیتر در فیلم Deadpool and Wolverine

پیترپول

پیتر با بازی راب دیلینی یکی از اعضای سابق X-Force است که در پایان فیلم مشخص شد که او یکی از اعضای مخفی ددپول کورپس به‌نام پیترپول است. او درواقع نقش مهمی در خاتمه دادن به یکی از مبارزات جذاب فیلم Deadpool and Wolverine دارد و درنهایت همه ددپول‌ها دارای یک پیتر هستند!

متغیرهای ولورین

2024-8-deadpool-and-wolverine-deadpool-and-logan

لوگان

اولین متغیر ولورین در فیلم بدون شک نسخه لوگان است که البته حضوری غیر منتظره دارد. در افتتاحیه فیلم شاهد اسکلت لوگان هستیم که در پایان فیلم Logan به کارگردانی جیمز منگولد کشته شده بود. این حضور غیر منتظره البته به سمت دیگری می‌رود و ددپول از استخوان‌های لوگان برای مبارزه با اعضای TVA استفاده می‌کند و شاهد نبردی خونین و بسیار خشن با پخش آهنگ Bye Bye Bye از گروه NSYNC هستیم که باعث می‌شود شاهد افتتاحیه‌ای غیر منتظره اما جذابی باشیم.

wolverine - logan - ولورین - لوگان

نسخه کوتاه قامت ولورین

قد ولورین هیو جکمن همیشه یکی از مواردی است که در مورد آن صحبت شده است که نسبت به نسخه کمیک آن بسیار بلندتر است. حالا در فیلم ددپول و ولورین با قد جکمن به شکلی متفاوت شوخی شده است. قد هیو جکمن ۱.۸۸ متر است که ۲۸ سانتی‌متر بلندتر از نسخه کمیک ولورین است. حالا یکی از اولین متغیرهای ولورین در فیلم یک نسخه بسیار کوتاه از ولورین است که شاهد یک ارجاع بامزه به قد نسخه کوتاه‌قامت و پادشاه ولورین در دنیای کمیک مارول هستیم.

ولورین از نمای پشت در فیلم ددپول و ولورین

پچ

پچ به‌عنوان یکی از هویت‌های ولورین در کمیک‌های اوایل دهه ۸۰ میلادی این شخصیت در مادریپور بوده است که به‌عنوان یک ویجلنتی فعالیت می‌کرد. همچنین مارول اخیرا این هویت را در کمیک پیش‌درآمد Wolverine: Patch در سال ۲۰۲۲ احیا کرده است. در فیلم Deadpool and Wolverine دقیقا توضیحی در مورد این نسخه از شخصیت داده نشد، اما درنهایت باتوجه‌به تصاویر و دنیایی که ددپول به آن سفر کرد می‌توان گفت پچ حضور کوتاهی در فیلم داشته است.

ولورین به مصلوب کشیده شده در فیلم Deadpool and Wolverine

ولورین به مصلوب کشیده شده

در فیلم ددپول و ولورین شاهد نمایش یکی از تصاویر مشهور ولورین در دنیای کمیک مارول هستیم که در آن او به طرز دردناک و ناراحت کننده‌ای به یک X غول پیکر مصلوب شده است. این تصویر متعلق به کاور شماره ۲۵۱ کمیک Uncanny X-Men که توس مارک سیلوستری طراحی شده است. در این داستان ولورین توسط ریورهایی که از میتونت‌ها متنفر هستند، مصلوب می‌شود که دونالد پیرس ملقب به وایت کینگ و دث استرایک رهبران این گروه هستند.

wolverine - logan - ولورین - لوگان

ولورین اولیه

بدون یک یکی از عجیب‌ترین متغیرهای ولورین در فیلم یک لوگان با موهای بلند به سبک دهه ۸۰ میلادی بوده است. اگرچه به شکل دقیقی مشخص نیست این متغیر ارجاع به کدام نسخه این شخصیت دارد، اما می‌توان حدس زد که این ارجاعی به اولینی ماجراجویی‌های ولورین دارد و شباهت زیادی به کاور شماره یک کمیک Wolverine دارد که توسط جان بوسکما و آل ویلیامسون نوشته شده است.

هیو جکمن در نقش ولورین در فیلم Logan

اولد من لوگان

اگرچه منبع فیلم Logan درواقع کمیک Old Man Logan بوده است، اما در فیلم شاهد نسخه اولد من لوگان هم هستیم. این نسخه لوگان از زمین-۸۰۷۱۲۸ است که توسط مارک میلار و استیو مک‌نیون در دنیای کمیک خلق و معرفی شده است. این کمیک تاثیر زیادی روی آثار و کمیک‌های مختلف گذاشته است و منبع الهام جیمز منگولد برای فیلم لوگان نیز بوده است.

ولورین سلاح ایکس

سلاح ایکس

ولورین از زمین-۲۹۵ که به جهان Age of Apocalypse شهرت دارد، یکی از متغیرهای متفاوت و جذاب ولورین است که در فیلم حضور کوتاهی دارد. برخلاف نسخه‌های ولورین، بازو چپ این نسخه از متال است و بدین ترتیب این شخصیت به سلاح ایکس شهرت یافته است.

ولورین در برابر هالک در کمیک مارول

ولورین نسخه کلاسیک جان بیرن

جان بیرن، هنرمند برجسته و نمادین کمیک‌های مارول است و او درواقع لباس کلاسیک و زرد و سیاه ولورین را طراحی کرده است. در یکی از دنیاهای فیلم شاهد حضور ولورین هستیم که ددپول به جان بیرن اشاره می‌کند و در مقابل آن هالک قرار گرفته است. درواقع این صحنه ارجاعی به اولین حضور کمیک شخصیت ولورین دارد که او در این صحنه مقابل بروس بنر قرار گرفت و شاهد بازسازی لایو اکشن آن در فیلم Deadpool and Wolverine هستیم.

هنری کویل در نقش کویلرین در فیلم Deadpool and Wolverine

کویلرین

یکی از بزرگ‌ترین بازیگران همان و غافلگیری‌های فیلم بدون شک حضور هنری کویل در نقش یک متغیر جدید از ولورین بوده است. کویل درواقع بازیگر سابق سوپرمن در DCEU است و حالا در نقش ولورین به دنیای سینمایی مارول آمده است؛ اگرچه این تنها یک حضور کوتاه است. همچنین در تیتراژ پایانی فیلم مشخص شد که نام متغیر ولورین که کویل‌ آن را بازی کرده است، The Cavillerine نام دارد که شوخی با نام ولورین و کویل است.

این حضور البته باعث شد تا بسیاری از همین الان نظریه‌پردازی کنند که شاید هنری کویل روزی رسما به‌عنوان ولورین به دنیای سینمایی مارول بیاید. بااین‌حال فعلا این موضوع مشخص نیست و حضور کوتاه او مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

دافنه کین در نقش لارا در فیلم Deadpool and Wolverine

X-23

شخصیت ایکس-۲۳ در فیلم ددپول و ولورین همان نسخه فیلم Logan است

ایکس-۲۳ درواقع نسخه مونث شخصیت ولورین است که در فیلم Logan برای اولین‌بار شاهد حضور این شخصیت با بازی دافنه کین بودیم. اما در فیلم Deadpool and Wolverine شاهد بازگشت این شخصیت هستیم و دافنه کین باری دیگر نقش این شخصیت را که اکنون بزرگ‌تر از نسخه فیلم لوگان است، بازی کرده است. در ابتدا تصور می‌شد که ما در حال تماشا نسخه متفاوتی از لورا کینی در فیلم ددپول و ولورین هستیم، اما در ادامه مشخص شد که او همان نسخه فیلم Logan است.

به‌صورت کلی نمی‌توان ایکس-۲۳ را یک متغیر کامل از ولورین دانست و او بیشتر یک شخصیت متفاوت با ویژگی‌های مشابه ولورین است، اما درنهایت می‌توان همچنان او را در این فهرست طبقه‌بندی کرد. همچنین برخلاف بسیاری از شخصیت‌هایی که تنها حضور کوتاهی در فیلم داشتند، ایکس-۲۳ طبق پایان فیلم احتمالا در آثار آینده مارول باز خواهد گشت، اما باید دید مارول برنامه‌ای برای این شخصیت دارد یا دافنه کین بازگشت کوتاهی برایاین نقش داشته است.

هیو جکمن در نقش ولورین در حال دویدن در فیلم Deadpool and Wolverine

بدترین ولورین

ولورین احتمالا در آثار آینده دنیای سینمایی مارول باز خواهد گشت

اما به بدترین نسخه ولورین می‌رسیم. متغیری که درواقع ددپول را در ماجراجویی مولتی‌ورس‌اش همراهی می‌کند. او درواقع یک نسخه شکست خورده است که نتوانست جلوی کشتار اعضای ایکس من را بگیرد و به همین منظور دیگر تلاشی نمی‌کند و صرفا در حال یادآوری خاطرات بد گذشته است. حالا ددپول در فیلم Deadpool and Wolverine با دادن یک شانس دوباره به این نسخه از ولورین، باعث شده است تا این شخصیت وارد این ماجراجویی شود.

بدترین ولورین بالاخره به آرزوی طرفداران این ابرقهرمان محبوب دنیای مارول خاتمه داد و او را با لباس زرد و سیاه رنگ محبوب و کلاسیک این شخصیت توانستیم مشاهده کنیم. او حتی ماسک محبوب این شخصیت را هم روی صورت می‌گذارد و درنهایت همه‌چیز همان‌طور که طرفداران انتظار داشتند جلو رفت. البته به‌نظر می‌رسد که کار بدترین ولورین با دنیای سینمایی مارول به پایان نرسیده است و احتمالا او به‌همراه ددپول همچنان در آثار بعدی مارول از جمله فیلم‌های اونجرز حضور خواهند داشت.

نظر شما چیست؟ از کدام متغیر ددپول یا ولورین در فیلم Deadpool and Wolverine بیشتر غافلگیر شدید یا آن را دوست داشتید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات