معرفی انیمه به تو رسیدن (Kimi ni Todoke) انیمه‌ای عاشقانه و کمدی

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
مطالعه 6 دقیقه
دو کاراکتر اصلی انیمه Kimi ni Todoke به همراه یک سگ
به بهانه‌ی پخش فصل سوم انیمه سریالی Kimi ni Todoke (به تو رسیدن) بعد از ۱۳ سال، قصد داریم در این مقاله، این اثر درام، کمدی و عاشقانه را به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

انیمه سریالی Kimi ni Todoke (به تو رسیدن) مثل خیلی از آثار مشابه خودش، براساس یک سری مانگا ساخته شده است. سری مانگای Kimi ni Todoke برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و داستان خود را تا سال ۲۰۱۷ ادامه داد؛ یعنی در مجموعه ۳۰ جلد از این مانگا منتشر شد. این مجموعه برنده یا نامزد جایزه‌های مختلفی شد و به محبوبیت خیلی زیادی دست پیدا کرد. این مانگا آنقدر محبوب شد که ۳ رمان، یک انیمه سریالی، یک مجموعه مانگای جدید، یک سریال ۱۲ قسمتی و حتی یک لایو اکشن هم از دل آن بیرون آمد. حالا ما در این مقاله می‌خواهیم انیمه سریالی‌ای را به شما معرفی کنیم که بعد از ۱۳ سال دوباره به آغوش طرفداران خود برگشته است.

انیمه سریالی Kimi ni Todoke اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ به روی آنتن رفت و ۲۵ قسمت داشت. فصل دوم آن در سال ۲۰۱۱ برای ۱۲ قسمت پخش شد و دیگر از آن خبری نبود. خیلی‌ها فکر می‌کردند که دیگر کار این انیمه با طرفداران خود تمام شده است اما اواخر سال ۲۰۲۳ بود که اعلام شد انیمه سریالی به تو رسیدن، برای فصل سوم بازمی‌گردد و قرار است در سرویس استریم نتفلیکس پخش شود. فصل سوم این سریال در ۵ قسمت داستان خود را روایت می‌کند و حتی یک قسمت «صفر» هم دارد که در قالب ۱۰ دقیقه، تمام اتفاقات ۲ فصل قبل را برای مخاطب خود یادآوری می‌کند.

کاراکتر اصلی انیمه Kimi ni Todoke با حالتی ترسناک

داستان انیمه به تو رسیدن در هوکایدو رخ می‌دهد. دختری دبیرستانی و ۱۵ ساله به نام ساواکو کورونوما که تازه وارد دبیرستان شده، در مرکز داستان این انیمه قرار دارد. به خاطر شباهتی که او به شخصیت فیلم ترسناک The Ring (حلقه) دارد، هم‌کلاسی‌های بدجنس و قلدرش، لقب ساداکو (اسم شخصیت اصلی فیلم) را به او داده‌اند. همه از ساواکو می‌ترسند و همیشه او را به اشتباه، فردی ترسناک و بداخلاق تصور می‌کنند؛ صرفا به خاطر ظاهر متفاوتی که دارد. به مرور زمان، شایعه‌هایی در مدرسه پخش می‌شود که او می‌تواند ارواح را ببیند و دیگران را نفرین و طلسم کند.

بااین‌حال، با وجود ظاهر متفاوت و به‌ظاهر شومی که ساواکو دارد، واقعا یک دختر دوست‌داشتنی و بی‌ادعایی است؛ کسی که فقط دوست دارد مفید باشد و به دیگران کمک کند. آنقدر که مورد آزار و اذیت دیگران قرار گرفته است و هیچکس با او رفتار خوبی ندارد، ایده‌ی دوست پیدا کردن برای ساواکو یک ایده‌ی عجیب و غریب و دور از انتظار به نظر می‌آید. اما زمانی‌که یک پسر محبوب و دوست‌داشتنی به نام کازِهایا وارد مدرسه آن‌ها می‌شود و با ساواکو صحبت می‌کند، همه چیز دستخوش تغییرات بزرگی می‌شود. خیلی زود، ساواکو خودش را در یک دنیای جدید می‌بیند.

در این دنیای جدید، او می‌تواند با افراد مختلف دوست شود و با دیگران صحبت کند. علاوه‌براین، مدام در تلاش است تا از کازهایا تشکر کند و به خاطر فرصت‌های جدیدی که مقابلش قرار داده، قدردانی کند؛ اما تصورش این است که به اندازه کافی نمی‌تواند لطف و محبت او را جبران کند. کم کم که داستان جلوتر می‌رود، ما متوجه شکل گرفتنِ یک عشق شیرین بین این دو می‌شویم؛ عشقی که با غلبه بر شرایط و موانعی که سر راهشان قرار می‌گیرد، راهی برای شکوفا شدن پیدا می‌کند. ۵.۷ هزار مخاطبی که این انیمه سریالی را تماشا کردند، رضایت بالایی از آن داشتند و میانگین نمره‌ی ۷.۸ را به آن دادند؛ خصوصا افرادی که ۲ فصل اول را تماشا کرده بودند.

شخصیت ساواکو کورونوما در انیمه سریالی Kimi ni Todoke

درست است که این انیمه آنقدرها که باید و شاید شناخته نشده، اما احیا شدنِ آن توسط سرویس استریم نتفلیکس، شاید بهانه خوبی برای دیدنِ آن باشد. قطعا خیلی از ما شرایطی را که ساواکو در این سریال پشت سر می‌گذارد، تجربه کرده‌ایم؛ اینکه تلاش کنیم با افراد مختلف دوست شویم و هم‌سن و سال‌های اطراف خودمان را بشناسیم. این جنبه از انیمه، خیلی زیبا نمایش داده می‌شود و به مرور توسعه پیدا می‌کند؛ اینکه چطور شخصیت اصلی داستان یعنی ساواکو نمی‌داند چطور مقابل افراد اطرافش رفتار کند... به خاطر عدم داشتنِ ارتباط کافی؛ یا زمانی‌که به خاطر شخصیت مضطرب و خجالتی‌اش در شرایط خجالت‌آوری گیر میفتد.

او با کمی تلاش به اطرفیانش نشان می‌دهد که چه دختر دوست‌داشتنی و مهربانی است؛ با وجود تمام شایعاتی که درباره او در مدرسه پخش می‌شد. شخصیت‌های دیگر داستان هم با اینکه جزو شخصیت‌های فرعی به شمار می‌روند، اما ما به مرور زمان شاهد رشد و توسعه‌ی آن‌ها هم هستیم که به زیبایی انجام می‌شود. اگر به‌دنبال انیمه‌ای سریالی با حس و حال خوب هستید که طبق گفته سازندگان بخشی از زندگی واقعی را به تصویر بکشد، رابطه‌ای دوست‌داشتنی و عاشقانه‌ی ۲ نوجوان را نشان بدهد، خط داستانی جذاب و توسعه شخصیتیِ رضایت‌بخشی داشته باشد، انیمه سریالی Kimi ni Todoke می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای شما باشد.

انیمه های مشابه انیمه به تو رسیدن

بازسازی انیمه سبد میوه _ Fruits Basket

سریال Fruits Basket

سریال سبد میوه

صداپیشگان: ماناکا ایوامی، لورا بیلی و نوبوناگا شیمازاکی

سال پخش: ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱

تورو هوندا بعد از یک تراژدی خانوادگی تصمیم به زندگی در چادر گرفته اما جایی که برای این کار درنظر گرفته ملک خانواده‌ی سوما است که با دیدن وضعیت تورو او را در خانه‌ی خودشان می‌پذیرند. نکته غافلگیرکننده درباره‌ی این خانواده اینجا است که اگر توسط جنس مخالف به آغوش کشیده شوند تبدیل به حیوانات طالع‌بینی چینی می‌شوند. با این تفاسیر زندگی با خانواده‌ی سوما یک ماجراجویی غیرمنتظره سرشار از لحظه‌های خنده‌دار و عاشقانه است. سری جدید فروتس بسکت با دمیدن روحی تازه در کالبد قدیمی و بی‌رمق ژانر شوجو به‌عنوان ناجی آن در عصر انیمه‌های مدرن ظاهر شده است، چیزی که حالا از تلفیق عناصر رازآلودِ ماورایی، شیرینِ کمدی و تلخِ درام با محتوای احساسی و عاشقانه‌ی داستان، به دستاوردی دل‌گرم‌کننده و شگفت‌انگیز دست یافته است.
شخصیت میساکی در انیمه مبصر کلاس ما خدمتکاره

سریال Maid Sama!

سریال مید ساما!

صداپیشگان: مانیکا ریال، دیوید ماترانگا و آیومی فوجیمورا

سال پخش: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱

دبیرستان سیکا که زمانی یک مدرسه پسرانه بود و به خاطر دانش‌آموزان وحشی‌اش، عموماً مکانی بدنام و ترسناک برای دختران بود، اخیراً به یک مدرسه مشترک تبدیل شده است. بااین‌حال، تعداد دختران هنوز در اقلیت بود و مدام از شیطنت‌های بیش از حد پسران در ترس زندگی می‌کردند. به همین دلیل، میساکی آیوزاوا کنترل این کار را به‌دست خود می‌گیرد تا مدرسه را اصلاح کند و به دختران اجازه دهد در محیط ناهموار احساس امنیت کنند. میساکی با آموزش، تحصیل و حتی تبدیل شدن به اولین رئیس شورای دانش‌آموزی دختر مدرسه، در بین دانش آموزان پسر به‌عنوان یک دیکتاتور سرسخت و متنفر از پسر و به‌عنوان امیدی درخشان برای معلمان و دانش آموزان دختر، شهرت پیدا کرده است. بااین‌حال، با وجود ظاهر خشن خود، او مخفیانه در یک کافه به‌صورت نیمه وقت کار می‌کند تا بتواند خانواده‌اش را تأمین کند. زمانی‌که تاکومی اوسوی محبوب، جذاب و تا حدودی بی‌احساس، او را در لباس فرم بعد از مدرسه می‌بیند، به او علاقه‌مند می‌شود؛ اتفاقی که می‌تواند شهرتی را که او که به سختی به‌دست آورده است، تهدید کند.
شیرایوکی و زن در انیمه سفید برفی با موهای قرمز

سریال Snow White with the Red Hair

سریال سفید برفی با موی قرمز

صداپیشگان: سائوری هایامی، ریوتا اوساکا و یوئیچیرو اومهرا

سال پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶

نام او به‌معنی «سفید برفی» است. شیرایوکی دختری شاد و با مویی قرمز رنگ است که در کشور تانبارون زندگی می‌کند و به‌عنوان داروساز در مغازه‌ی گیاهی‌اش سخت کار می‌کند. زندگی او زمانی‌که مورد توجه شاهزاده احمق تانبارون، یعنی شاهزاده راجی قرار می‌گیرد، به‌شدت تغییر می‌کند؛ کسی که سعی می‌کند او را مجبور کند که صیغه خود شود. شیرایوکی که نمی‌خواهد آزادی خود را رها کند، موهای بلند قرمزش را کوتاه می‌کند و به جنگل می‌گریزد؛ جایی که توسط زن ویستالیا، دومین شاهزاده یک کشور همسایه و دو دستیارش، از دست راجی نجات می‌یابد. شیرایوکی به امید اینکه روزی دین خود را به این سه نفر ادا کند، به‌دنبال شغلی به‌عنوان گیاه‌پزشک دربار در کشور ذن، کلرینز می‌رود. این انیمه سریالی سفر شیرایوکی به سمت زندگی جدید در کاخ سلطنتی کلارینز و همچنین تلاش ذن برای تبدیل شدن به شاهزاده‌ای شایسته عنوان خود را به تصویر می‌کشد. همان‌طور که دوستی‌های وفادار شکل می‌گیرد و دشمنان مرگبار به وجود می‌آیند، شیرایوکی و ذن به آرامی یاد می‌گیرند که در مسیر خود از یکدیگر حمایت کنند.
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات