ضربه سنگین وارد شده به دیزنی بهخاطر افت شدید بینندگان اسکار
ریتا فرو، رئیس بخش فروش و تبلیغات دیزنی بهتازگی اعلام کرد: «ما در حال مشاهدهی ضربه خوردن سخت آمار بینندگان اسکار بودهایم». البته او دوست دارد تنها دلیل رخ دادن این اتفاق را وضعیت فیلمها و سینماها در دوران کرونا بداند. مطابق آمار رسمی و نهاییشده، اسکار 2021 فقط ۱۰.۴ میلیون نفر تماشاگر داشت که از بین آنها تنها ۲.۱ میلیون نفر افراد دارای سن ۱۸ تا ۴۹ سال بودند؛ افرادی که همواره بهعنوان مخاطبهای اصلی اسکار شناخته میشوند. این آمار نه فقط بد که رسما دهشتناک است. فیلم Nomadland که به استودیو سرچلایت دیزنی تعلق داشت، جایزهی بهترین فیلم سال اسکار 2021 را برد.
شبکه ABC هر سال به ازای هر ۳۰ ثانیه تبلیغ در اسکار موفق به دریافت ۲ میلیون دلار میشد. ولی برای تبلیغ طی دقایق مراسمی که سال به سال انقدر از افت فاجعهبار آمار بینندگان رنج میبرد، هیچکس دیگر نمیخواهد چنین مبلغی را پرداخت کند. پس فرو میگوید: «بدون شک ما مشغول بررسی هزینهی تبلیغات میشویم؛ تا مطمئن باشیم که برنامههای ما در این بخش تجاری، بازتابدهندهی تعداد بینندگان احتمالی مراسم هر سال است».
او بهصورت دقیق اعلام نکرد که قیمت تبلیغات اسکار 2022 با چه کاهش چشمگیری نسبت به سالهای قبلی روبهرو خواهد شد. ولی کاهش یافتن جدی آن دیگر اجتنابناپذیر بهنظر میرسد. البته که شبکه ABC سعی میکند همهچیز را صرفا گرهخورده به وضعیت در سال گذشته بداند و بگوید سال بعد با برگزاری مراسم بدون محدودیتها قطعا همه میخواهند اسکار را ببینند. ولی واقعیتهای آماری نشان میدهند که وضعیت انواعواقسام مراسمهای جوایز مدیومهای سینما، تلویزیون و موسیقی سال به سال در حال بدتر شدن است. شاید مردم بیشازپیش به نظر خود راجع به آثار هنری اهمیت میدهند و نیازمند شنیدن تایید داورهایی ناشناس در مراسمهای پر زرق و برق نیستند. شاید هم استانداردهای بعضا غیرهنری برخی از این مراسمها آنها را خسته کردهاند.
نظرات