صداگذار انیمیشن Up درگذشت

دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
اد اسنر در کنار مجسمه بزرگ شخصیت انیمیشن Up پیکسار
اد اسنر، رئیس سابق اتحادیه‌ی بازیگرهای سینما و تلویزیون در سن ۹۱سالگی از دنیا رفت. این بازیگر آمریکایی سابقه‌ی حضور در بیش از ۱۰۰ اثر را دارد.
تبلیغات

نماینده‌ی رسمی اد اسنر خبر درگذشت این بازیگر را تایید کرد. به احتمال بسیار زیاد بازیگر زنده‌ای در هالیوود نیست که اد اسنر را نشناسد. مخاطب‌های جدید او را با صداگذاری مثال‌زدنی برای شخصیت کارل فردریکسن انیمیشن Up به خاطر می‌آورند. اما دوران فعالیت هنری او از دهه‌ی ۵۰ میلادی آغاز شد. وی در دهه‌ی هفتاد میلادی با سیتکام The Mary Tyler Moore Show به شناخته‌شدگی فراوان رسید. او آن‌جا نقش لو گرانت را بازی می‌کرد و توانست سه جایزه‌ی امی را به خاطر این هنرنمایی کسب کند. این شخصیت که یک تهیه‌کننده‌ی ترش‌رو بود به چنان محبوبیتی رسید که اسپین-آف خود را به‌دست آورد.

انواع‌واقسام آثار سینمایی و تلویزیونی و چند جایزه‌ی معروف دیگر در کارنامه‌ی هنری وی به چشم می‌خورند. او با تماشای انیمیشن WALL-E عاشق پیکسار شد و گفت فکر نمی‌کرد انقدر بزرگ‌سالانه باشد. اد اسنر در وصف افتتاحیه‌ی به یاد ماندنی و تکان‌دهنده‌ی انیمیشن Up به کارگردانی پیت داکتر سخن جالبی را بیان کرد: «خدای من! آن چهار دقیقه که با جزئیات گذر زمان و زندگی این دو کنار یکدیگر را به تصویر می‌کشد. همه‌ی ما آرزو داریم که خلاصه‌ی زندگی ما را بتوان طی چهار دقیقه انقدر زیبا نشان داد».

سریال Law & Order: Special Victims Unit، سریال The Middle، سریال Hawaii Five-0، سریال The Boondocks، سریال American Dad، سریال Grace and Frankie و سریال Cobra Kai از جمله آثار اضافه‌شده به کارنامه‌ی بازیگری اد اسنر طی چند سال اخیر هستند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات