نقش‌آفرینی کیت بلانشت در اولین فیلم بلند انگلیسی پدرو آلمودوار

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
کیت بلانشت در حال نگاه به دوربین
کیت بلانشت در نخستین فیلم سینمایی انگلیسی-زبان پدرو آلمودوار با نام A Manual for Cleaning Women به ایفای نقش می‌پردازد.
تبلیغات

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که کیت بلانشت رسما برای نقش‌آفرینی در اولین فیلم سینمایی انگلیسی-زبان پدرو آلمودوار با نام A Manual for Cleaning Women (دفترچه راهنمایی برای زنان خدمتکار) قرارداد امضا کرده است. این فیلم با اقتباس از کتابی با همین نام نوشته‌ی لوسیا برلین ساخته می‌شود که شامل ۴۳ داستان کوتاه درباره‌ی زنان مشغول به کار در انواع شغل‌های پرزحمت و دشوار است.

براساس گزارش رسانه‌ی ورایتی، این پروژه در مراحل اولیه‌ی توسعه به‌سر می‌برد و شرکت فیلم‌سازی Dirty Films متعلق به کیت بلانشت این فیلم سینمایی را در همکاری با شرکت El Deseo برای شرکت New Republic Pictures تولید می‌کند. اندرو آپتون و کوکو فرانسینی درکنار کیت بلانشت از شرکت درتی فیلمز به‌عنوان تهیه‌کننده‌های فیلم A Manual for Cleaning Women فعالیت می‌کنند. برایان الیور و بردلی فیشر از شرکت نیو ریپابلیک پیکچرز به‌همراه پدرو آلمودوار نیز وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده دارند.

2022-1-pedro-almodóvar

کیت بلانشت یک بازیگر تحسین‌شده است که جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم بیوگرافی درام The Aviator (هوانورد) محصول سال ۲۰۰۴ و جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای نقش‌آفرینی در فیلم کمدی-درام Blue Jasmine (یاسمن پژمرده) محصول سال ۲۰۱۳ را در کارنامه دارد. این هنرپیشه‌ی استرالیایی امسال نیز به‌واسطه‌ی اجرای قدرتمندش در فیلم Nightmare Alley (کوچه کابوس) به کارگردانی گیرمو دل تورو و فیلم Don’t Look Up (به بالا نگاه نکن) به کارگردانی آدام مک‌کی از شانس زیادی در فصل جوایز برخوردار است.

کیت بلانشت علاوه‌بر فیلم A Manual for Cleaning Women، در سه فیلم پیش‌رو دیگر نیز به ایفای نقش پرداخته است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ میلادی روی پرده‌ی نقره‌ای سینما بروند: فیلم درام TÁR (تار) به کارگردانی تاد فیلد، فیلم موزیکال فانتزی Pinocchio (پینوکیو) به کارگردانی گیرمو دل تورو و مارک گوستافسون و فیلم علمی-تخیلی اکشن Borderlands (سرزمین‌های مرزی) به کارگردانی الی راث.

در ماه دسامبر پدرو آلمودوار در برنامه‌ی Up Next رسانه‌ی ورایتی درباره‌ی فیلم A Manual for Cleaning Women صحبت کرد و گفت که فیلم‌نامه‌ی آن را قبل از ترجمه به انگلیسی به زبان اسپانیایی می‌نویسد. این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ۷۲ ساله‌ی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برای نگارش فیلم Talk to Her (با او حرف بزن)، با تولید فیلم کوتاه The Human Voice (صدای انسان) با نقش‌آفرینی تیلدا سوینتن در سال ۲۰۲۰ پا به عرصه‌ی تولید فیلم‌های انگلیسی-زبان گذاشت.

این فیلم کوتاه در میان ۱۵ فیلم لایو-اکشن کوتاه انتخابی اسکار دیده می‌شد، اما درنهایت نتوانست نامزد دریافت جایزه شود. پدرو آلمودوار سال گذشته فیلم Parallel Mothers (مادران موازی) را برای شرکت Sony Pictures Classics نوشت و کارگردانی کرد؛ اثری که جایزه‌ی «جام ولپی» جشنواره‌ی فیلم ونیز را برای پنه‌لوپه کروز، بازیگر برنده جایزه‌ی اسکار به ارمغان آورد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات